Moottoriremontin alkeet? w124 2.0D 601

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TiP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 23.05.2006 09:02
Paikkakunta: Oulu

Moottoriremontin alkeet? w124 2.0D 601

Viesti Kirjoittaja TiP »

Heips!

Mitäpä "tyyppivikoja" tai useimmiten kuluneita kohtia 2litrasessa 601- dieselmoottorissa yleensä on? Eli kun venttiilikanteni on nyt pöydällä, niin mitä muuta kun kannentiiviste (jonka vaihtoa varten koneen alunperin aukaisin kun se söi jäähdytysnestettä "runsaasti") kannattaisi vaihtaa uusiksi ?

Männänrenkaat? Nokka-akseli? venttiilit tai niiden nostimet? Useimmat moottoriosat näyttävät päällisin puolin ehjiltä, mutta kannen ajattelin käydä näyttämässä koneistamossa ihan vaan varalta että on ainakin suora.

Muita ideoita joilla lopettaisi jäähdytysnesteen kulutuksen? (Joo, kyllä, jäähdyttimen ja lämmittimen kennot eivät vuoda ja paisuntasäiliön painekorkki on uusi, näitä on jo kokeiltu).

Vinkkejä kokeneemmilta otetaan kiitollisena vastaan :arrow:
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Jos se ei ole rikki, älä korjaa :wink: itse en tarkistanut edes kannen suoruutta kun pahvin vaihdoin (vuoti öljyä ulos) sun tapauksessa kannattaa kattoa suoruus ja pistää kasaan.

Jos haluaa ruuvailla voi ohjurin kumit vaihtaa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa katsoa kansi tarkasti, ettei ole halki. Harvinaista kylläkin, mutta mahdollista, jos on syönyt nestettä.
TiP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 23.05.2006 09:02
Paikkakunta: Oulu

Kannessahan oli säröjä!

Viesti Kirjoittaja TiP »

No niin, kannattihan se tarkistaa, kannessahan oli säröjä! Ihan pieniä, mutta kuitenkin, 2kpl imu-ja pako venttiilien välillä (1 ja 4 pytyt), ja 2kpl pakoventtiilin ja ruiskun reiän välillä (3 ja 4pytyt). Kansi muutoin suora. Mitä arve(ai)lette, :roll: noin kokemuksen perusteella, tuleeko enään kalua? Ainoa varma tapa selvittää on tietenkin koeponnistus moottorikorjaamossa, otaksun?
[/list]
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä siitä kansi vielä tulee sen saa kyllä korjattua.Ei muuta ku vie kansi koneistamolle kyllä luulis niiden tietävän miten tulee menetellä ja mitä maksaa.Tietysti ne koneistamossa myös koe ponnistaa kannen.
auto w123 200D/300DT vm, -81
TiP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 23.05.2006 09:02
Paikkakunta: Oulu

Kuinkahan suuritöistä...

Viesti Kirjoittaja TiP »

Kuinkahan kauan ja kallista ja välttämätöntä se kannen säröjen korjaus lie, kun ois uusi vaihtomoottori (250D)saatavissa noin 300eur, joskin sitten pitäisi tehdä vaihto 200 -- 250seen...
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Osta se vaihtomoottori, 300e on halpa vaikka ei olis uusi vaihtomoottori.
Nykyään euroaikana ei korjaa mitään 300e lla
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin