2 x MB W114 Coupé menossa paaliin (Helsinki)
2 x MB W114 Coupé menossa paaliin (Helsinki)
NCF ry:n sivuilta bongattu.
"Vuosaaren entisen telakan, tulevan sataman, pääportin pielessä seisoo aidan sisäpuolella pieni parvi vakavasti uhanalaista kalustoa:
100A 2D Sedan ja 100A STW(!). Aika väsyneessä, mutta rikkomattomassa kunnossa. Farkussa ruosteenestokäsittelyjen leimoja vielä 80-luvun alkuvuosilta. Muita autoja mm. Triumph Herald Mk I, Volvo 164, Commer Henna ja 2 kpl MB W114 Coupéta. Näyttävät pintautuneen, kun alueen kymmenet alivuokralaiset on karkotettu lopullisesti ja lähtenevät milloin tahansa tapaamaan P.Aalaus Oy:n herkkäotteisia setiä."
-M
"Vuosaaren entisen telakan, tulevan sataman, pääportin pielessä seisoo aidan sisäpuolella pieni parvi vakavasti uhanalaista kalustoa:
100A 2D Sedan ja 100A STW(!). Aika väsyneessä, mutta rikkomattomassa kunnossa. Farkussa ruosteenestokäsittelyjen leimoja vielä 80-luvun alkuvuosilta. Muita autoja mm. Triumph Herald Mk I, Volvo 164, Commer Henna ja 2 kpl MB W114 Coupéta. Näyttävät pintautuneen, kun alueen kymmenet alivuokralaiset on karkotettu lopullisesti ja lähtenevät milloin tahansa tapaamaan P.Aalaus Oy:n herkkäotteisia setiä."
-M
”Ai mitä, kaksi C114:ää menossa paaliin?! No niistä toinen on varmasti aito Suomi-auto ja toinenkin Saksasta tuotu ja kaikki tuontipaperit ovat hanskalokerossa. Ja kummankin saa käydä lunastamassa 50 euron hintaan.”
Valitettavasti ei. Siellä missä on yksikin kuppainen pystäri (etenkin kupee), siellä myös Daaz.
Kävin tänään katsomassa, ja huhu piti kyllä paikkaansa. Mutta ei ollut mitään helmiä, oli se tuttuakin tutumpi tarina. Kumpikin oli korinvaihtoja ja kunto oli… no, aika kammottava. Olivat seisoneet selvästi pitkään, kun sammalta oli päällä.
Punaisessa kanta-auto oli 230.4-sedan ja kori oli 280 CE. Sinisessä kanta-auto oli epäselvä mutta koneena oli M110 D-jet. Kori oli 250 C 2.8. Kumpikin manuaalivaihteistolla.
Eivät ole menossa paaliin, vaan omistaja on vain siirtämässä autoja. Mersut ovat myös myynnissä, yhteishintaan 2 000 euroa. Paperit kuulemma on.
Edit: Ja jos tuli mieleen käydä kannibalisoimassa osia, esimerkiksi tuon pitkän takapuskurin, niin kerron jo heti ettei kannata harkita. Omistaja (ja itse asiassa moni muukin) kulkee autojen ohi jatkuvasti.
-Daaz




Valitettavasti ei. Siellä missä on yksikin kuppainen pystäri (etenkin kupee), siellä myös Daaz.
Kävin tänään katsomassa, ja huhu piti kyllä paikkaansa. Mutta ei ollut mitään helmiä, oli se tuttuakin tutumpi tarina. Kumpikin oli korinvaihtoja ja kunto oli… no, aika kammottava. Olivat seisoneet selvästi pitkään, kun sammalta oli päällä.
Punaisessa kanta-auto oli 230.4-sedan ja kori oli 280 CE. Sinisessä kanta-auto oli epäselvä mutta koneena oli M110 D-jet. Kori oli 250 C 2.8. Kumpikin manuaalivaihteistolla.
Eivät ole menossa paaliin, vaan omistaja on vain siirtämässä autoja. Mersut ovat myös myynnissä, yhteishintaan 2 000 euroa. Paperit kuulemma on.
Edit: Ja jos tuli mieleen käydä kannibalisoimassa osia, esimerkiksi tuon pitkän takapuskurin, niin kerron jo heti ettei kannata harkita. Omistaja (ja itse asiassa moni muukin) kulkee autojen ohi jatkuvasti.
-Daaz




Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Näyttäis lokareiltaan ja konepelliltään olevan uudempaa sarjaa tuo pienellä peilillä varustettu sininenkin yksilö. Liekö ovi sittten vaihdettu vanhemmasta. Lievä sävyero maalipinnassa 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Kumpikin koppa on Serie 2,0, mutta ovet ovat vanhemmasta. Ihme homma. No onhan tuossa punaisessa kuskin ovi uudempi. Maalipinnassa ei ole sävyeroa vaan ihen rehellisesti pas... likaa. Ovessa sitä likaa on vain vähemmän.W111 kirjoitti:Näyttäis lokareiltaan ja konepelliltään olevan uudempaa sarjaa tuo pienellä peilillä varustettu sininenkin yksilö. Liekö ovi sittten vaihdettu vanhemmasta. Lievä sävyero maalipinnassa
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Nettiautosta
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=772877
Tänään katselin Vääksyssä tällaista hienoa 1969-mallia (kesäajossa - ei MR) ja mieleen muistui että eilen nettiautosta bongasin oheisen, ilmoitettu 7.6. Olenkohan ihan hakoteillä jos sanoisin että tuossa olisi sopivan hintainen projekti
Daaz - kommentteja
Vitsiläinen kun ei ole aikaa lähteä katsomaan, eikä just nyt rahaa, eikä sen puoleen tilaakaan...
Tänään katselin Vääksyssä tällaista hienoa 1969-mallia (kesäajossa - ei MR) ja mieleen muistui että eilen nettiautosta bongasin oheisen, ilmoitettu 7.6. Olenkohan ihan hakoteillä jos sanoisin että tuossa olisi sopivan hintainen projekti


Vitsiläinen kun ei ole aikaa lähteä katsomaan, eikä just nyt rahaa, eikä sen puoleen tilaakaan...

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Nettiautosta
No juu, onhan se. Ainakin parempi kuin nuo Vuosaaren pirssit.karra kirjoitti:Olenkohan ihan hakoteillä jos sanoisin että tuossa olisi sopivan hintainen projektiDaaz - kommentteja
![]()
Vitsiläinen kun ei ole aikaa lähteä katsomaan, eikä just nyt rahaa, eikä sen puoleen tilaakaan...

Plussaa: Ihan ryhdikkään ja siistin oloinen, etenkin jos tykkää tuollaisesta mattamustasta "rotta-autosta". Sisusta ehjä, joskaan ei alkuperäinen (joku räätäli verhoillut). Hinta ei ole paha, jopa halpa. Mustat kilvet.
Miinusta: Kone rikki. Pohja mätä. Korinvaihto (niinhän ne aina, tässä kanta-auto 230 sedan 1970). Verhoilu ei alkuperäinen.
Tuomio: Jos olisi ei-korinvaihto, olisi ehdottomasti hyvä ostos. Oikeastaan varsinainen löytö. Näin korinvaihtona kunto ja käyttötarkoitus ratkaisee. Käyttöautona menee komeasti - työläänä kunnostus/entisöinti projektina ei kannata. Mutta tämä on vain subjektiivinen mielipiteeni tuon ilmoituksen perusteella, joku muu voisi olla toista mieltä!
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Nettiautosta
Eli tällainen tapaus.karra kirjoitti: Tänään katselin Vääksyssä tällaista hienoa 1969-mallia (kesäajossa - ei MR).

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224