Menikö automaattilaatikko rikki??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Menikö automaattilaatikko rikki??

Viesti Kirjoittaja ismon »

Juu elikäs olis tällainen pikku tapahtuma.

Olin tänään aamulla lähdössä töihin ja ajelin vähän matkaa ja pysähdyin riseykseen. Liikkeelle lähtiessäni auto ei liikkunut eteenpäin. Mitään ei tapahtunut??? sitten kokeilin vaihdetta eri asentoon ja pakki toimi. Pakitin sit kotipihaan ja siinä se johtotähti nyt seisoo ( 124 -88 200DT ).

Elikkä onko laatikko nyt sökö vai voiko sille enään tehdä mitään / tai kannattaako enään tehdä mitään. Onko tietoa missä kannattaisi korjauttaa jos sille tielle kannattaa ryhtyä. Asustelen Tuusulassa.

Itse en osaa tehdä sille mitään. Jos tarvitaan lisää infoa niin mielelläni annan sitä.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Re: Menikö automaattilaatikko rikki??

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko laatikko oireillut millään tavalla ennen tätä? Luistoa?

Onko öljyä tarpeeksi, haiseeko se palaneelle?

Nousiko moottorin kierrokset, kun koetit lähteä liikkeelle? Nykikö auto edes?

Toimiiko pakkokakkonen tai -kolmonen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi --- www.rantasalmi.com
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

niin kuten tuli todettua olen kädetön, en tiedä onko luistanut. Mielestäni vaihteen on vaihtunut aika "napakasti" eli jopa vähän nytkähtäen.

Kickdown on reistaillut, öljyä pitäisi olla tarpeeksi, eikä ne ole tullut ulos.

Kierrokset nousi ihan normaalisti eikä nytkähdellyt eikä pakkovaihteet toimi. Tosin olen kohta menossa kokeilemaan murheenkryyniä
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vielä lisäystä edellisiin viesteihin.

Kun nyt muistelin niin "konehuoneesta" tai jostain oli kuulunut hihnan "vinkumista/ulinaa" luulin että se olisi ollut tuulettajan/laturinhihna mutta se on vaihdettu n. viikko sitten ja sitää ulinaa kuului siltikin. se ei ollut mitään kovaa ulinaa vaan hiljaista mutta kuului kun kuunteli tarkaan.

Ja äskettäin kun kävin autolla, aukaisin ovet (autossa on keskuslukko) niin mielestäni kuulin jonkin laista suhinaa kuskin oven kohdalta ( ei ollut tuuli ).

Voi hitsi kun teksti vaikuttaa jotenkin oudolta, taidanpa jäädä odottelemaan valkotakkisten noutajien tuloa :D
Vastaa Viestiin