W123 teräskapselien maalaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

W123 teräskapselien maalaus

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi !

Voipi olla, että tästä jo on ollutkin jossain topicissa, mutten ainakaan löytänyt.

Miten olette saaneet maalin kestämään noissa alkuperäisissä rosteriteräspöläreissä ? Putsasin oman lossini kapselit aivan puhtaiksi ja kävivät maalarin käsittelyssä, joka veti ne kunnon ruiskulla ja taatusti rasvattomalle pinnalle. Vaan eipä pysy maali kiinni. :oops: M-B:llä on ollut joku kikka, koska alkuperäinen maali istui kuin tauti. Olisi näin jälkiviisaasti siis kantsinut jättää se hieman karhennettuna alle. mutta halusin täysin puhtaan pinnan, johon uuden maalin. Onko joku onnistunut tekemään kestävän uudelleenmaalauksen ja jos, millä konsteilla ? Karhennusta, pohjamaalia, happoa, jäniksenkäpälällä kiillotus vai mitä ? Vinkkejä, bitte.

K: Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kumma juttu,aikoinaan maalasin w123 koppasen kapselit uudelleen alkuperäisen värin himmennettyä enkä tehnyt muuta kuin vanhan maalin karhennus ja spreillä väri päälle + lakka (metalliväri). Hyvin pysyi paitsi että kivenhakkaamia kyllä tuli. :wink:
Avatar
Akseli E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 10.01.2006 21:30
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Akseli E »

sooppa kirjoitti:Kumma juttu,aikoinaan maalasin w123 koppasen kapselit uudelleen alkuperäisen värin himmennettyä enkä tehnyt muuta kuin vanhan maalin karhennus ja spreillä väri päälle + lakka (metalliväri). Hyvin pysyi paitsi että kivenhakkaamia kyllä tuli. :wink:
mutta tässä tapauksessahan wade hinkkasi vanhat maalit kokonaan pois...

Elikkä Wade...

Minkäslaista pohjamaalia niihin vedettiin?
minkäskokoisella paperilla nuo hinkattiin...saattaa olla, että pitäisi hinkata aika karkealla kamalla jotta pohjat tarttuisi hyvin...
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Itse maalasin siten, että ensin raavin kaiken vanhan maalin pois kuumailmapuhallinta apuna käyttäen ja karhensin pohjan jollain käsiin sattuneella hiekkapaperilla. Tämän jälkeen armoton teippaus, piti olla suht huolellinen ainakin kaarevissa kohdissa, aikaa kului vähintään riittävästi. Pohjamaaliksi laitoin Hagmansin tavallista punaruskeaa maalia spray-pullosta, sitten kevyt hionta ja päälle normaalia automaalia. Se oli auton sävyyn tehtyä, myös spray-pullossa. En tiedä oliko tuo lähellekään paras tai oikeaoppinen tapa, mutta hyvin on kestänyt, joskin maalauksesta on vasta vuosi.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Käytetystä pohjamaalista ei tietoa. Ehkä olis kantsinut jättää tuo vanha maali karhennettuna pohjalle, kun istui tiukassa. Täytyy seuraavalle kierrokselle karhentaa paremmin ja selvittää ammattimaalareilta, mikä olisi rosteripeltiin parhaiten tarttuvaa kamaa pohjamaaliksi. Siinä teippaamisessa kysytään kyllä hermoja. Tuohon hommaanhan on kuulemma ollut olemassa "tähdenpeittäjä", sellainen ranstakka, jossa metallinen tähden peittävä sapluuna. Sillä olisi helppoa suojata. Onko kellään tietoa moisesta, olen muistaakseni Ebayssä nähnyt kuvankin sellaisesta.

Wade


Akseli E kirjoitti:
sooppa kirjoitti:Kumma juttu,aikoinaan maalasin w123 koppasen kapselit uudelleen alkuperäisen värin himmennettyä enkä tehnyt muuta kuin vanhan maalin karhennus ja spreillä väri päälle + lakka (metalliväri). Hyvin pysyi paitsi että kivenhakkaamia kyllä tuli. :wink:
mutta tässä tapauksessahan wade hinkkasi vanhat maalit kokonaan pois...

Elikkä Wade...

Minkäslaista pohjamaalia niihin vedettiin?
minkäskokoisella paperilla nuo hinkattiin...saattaa olla, että pitäisi hinkata aika karkealla kamalla jotta pohjat tarttuisi hyvin...
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....taitaa olla sama kun esim käsitellyt kaiteet ulkotiloissa ....antavat ilman hapettaa ja sitten vasta maalaavat ...että väri pysyisi ....kaiketi kun hioit uuden pinnan esiin olisi pitännyt antaa olla kapselit vaikka ulkona pitemmän ajan ja sitten maalata :D ...olisko näin :?:
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Kenties, barbi ei... :) Täytyypä tosiaan kysellä ammattimaalareilta vinkkejä, kai täällä Forumillakin joku on ?

cuuno kirjoitti::D ....taitaa olla sama kun esim käsitellyt kaiteet ulkotiloissa ....antavat ilman hapettaa ja sitten vasta maalaavat ...että väri pysyisi ....kaiketi kun hioit uuden pinnan esiin olisi pitännyt antaa olla kapselit vaikka ulkona pitemmän ajan ja sitten maalata :D ...olisko näin :?:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Sellasen homman olen huomannut että ns halppispohjamaalit esim at kestää ihmeen hyvin tinneriä ym verrattuna laadukkaampiin esim motip-pohjamaaleihin.Nuo halppisvärit ei vain kestä silikoninpoistoainetta.Ei siinä teippauksessa kummonen homma ole,teipit vain tähden yli ja mattopuukolla leikkaa ylimääräiset pois.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Vastaa Viestiin