200D/240D Eroavaisuudet???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mirko79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 07.03.2006 18:49
Paikkakunta: Hyvinkää

200D/240D Eroavaisuudet???

Viesti Kirjoittaja mirko79 »

Tyhmä kysymys tähän väliin :oops: , mistä erottaa 200D:n ja 240D:n toisistaan???Minulla vm.-80 200D joka tuntuu kuitenkin liikkuvan aikas rivakasti :D ...Huippuja ottaa hieman yli 160km/h ja kiihtyykin vielä kun vauhtia on toista sataa mittarissa...Mittarivirhe on tutkattu 100km/h todellista kun mittari näyttää 108-109km/h :wink: ...Niin, ja sitähän en siis tiedä että onko syöttöpumppu, yms. vakiokuosissaan...Pakokaasun savutus-arvo oli katsastuksessa 1.82...Eli siis leima tuli kehujen kera... :shock: ...Autolla on kuitenkin jo ajettu n. 500tkm... :?
Yks kakkosnelonen vitosdiisselillä seittemälle veljekselle sovitettuna italo-urheiluauton värisenä ja vauhdin hurma on taattu...
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Tervetuloa foorumille!!
Jaahas, ei niitä taida oikeen muusta erottaa, kuin moottorinumeron perusteella.
Om 615 on 200D ja Om 616 240D.
Itselläni myös 200D, joka kulkee myös kuin 240D kierroksia käyttämällä, alavääntö on 200D:ssä ohuempi. 240D taitaa myös kuluttaa sekalaisessa ajossa litran pari vähemmä kiisseliä.
Oma kiihtyy 0-100Km/h 25 sekkaa, talvirenkailla.
Pumppu on ilmeisesti sullakin ruuvattu, omakin kiihtyy vielä 120+ mittarinopeudesta, tosin pitää jo mono pitää pohjassa. Kolmosella mulla menee n. 120 mittariin, vakioperällä tuolloin kierroksia n.5600 rpm. Mittarivirhe mulla on luokkaa näyttö 80, todellinen n. 72.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Muula oli itelläkin 200d pannu tuossa omassa autossa pakokaasu arvot oli samaa luokkaa kuin mirko79:llä kin.Auto ei kulkenut kovempaa kuin jotain 145 mittari nopeutta lisäksi koneessa oli ylimääräinen naputtava sivuääni.Ongelmat tosin poistuivat kun vaihdoin 300d moottorin tilalle.mirkon moottori lienee todella hyvässä iskussa kun noin hyvin kulkee.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Olisikohan se todellakin 240D. niitähän ei katsastusmies erota toisistaan kovinkaan helposti ja tiedän montakin autoa joissa papereissa lukee 200d ja pellin alla on 240sen kone. Eli katsoppas tuo moottorin numero, joku varmaan kertoo mistä se löytyikään, itse en enää muista. Paljonkos Haisulin mersu muuten kulkee?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Kun nuo vetävät kierrokset on tapissa ja savuarvo luokkaa 2.49, niin siitä voi vetää johtopäätöksiä... Nelosella kiertää kuitenkin muutaman sata vähemmän kuin kolmosella, veikkaisin että oikea huippunopeus asettuu 150-160 korville. Mittarihan loppuu jo 160 Km/h.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla kulkee oma 300d 200d:n välityksillä 160 mittarin mukaan jolloin kierrosluku on noin 5200r/min joka on rajoitin kierrosluku.Joku 150 on todellinen huippunopeus vaikkei sitä kysyttykkään.Näin siis 200d joka on varustettuna 300d koneella jonka virheelisesti ilmoitan 300d:n olevan.Melkoinen seka sikiö siis.
auto w123 200D/300DT vm, -81
mirko79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 07.03.2006 18:49
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mirko79 »

Moro taasen...Niin, en ole vielä joutanut etsiskelemään koneesta sitä koodia, mutta kiitos teille viisaammille vinkeistä :) ...Nii, ja sain kaverilta kuulla että tossa on vaan helv... hyväkuntoinen 200 kone...Auto oli tulossa mulle varaosa-autoksi, mut tarkemmin sitä oston jälkeen tutkiskeltuamme päätettiin että asia on selvä, ei kun pikkufiksingillä leimalle ja ajoon...Ja leimahan tuli kertalaakista :D ...Huvittavaa on se, että entinen omistaja sano jotta ei kannata laittaa enää ajoon, vaikka on päällepäin suht´siisti ja sisustakin melko ok...Ja nyt vaan on ruvennu kiinnostaan, et mikähän lie mylly moisessa onpi kun on noin pirtee esim. mun edelliseen vastaavaan vm.-82 meseen verrattuna...Eikä muuten syö öljyä, edes kovassa ajossa... :twisted: ...Tartteis vaan viel jotain osia saada, et sais ns. täydellisen vehkeen...
Yks kakkosnelonen vitosdiisselillä seittemälle veljekselle sovitettuna italo-urheiluauton värisenä ja vauhdin hurma on taattu...
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Mulla kone huohottaa aikalailla, siksi kone vaihtuukin 300:seen. Mittaristo pitäisi kai päivittää pidemmälle riittävään, jos vaihdan perän 3.46:seen.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Haisuli kirjoitti:^Mulla kone huohottaa aikalailla, siksi kone vaihtuukin 300:seen. Mittaristo pitäisi kai päivittää pidemmälle riittävään, jos vaihdan perän 3.46:seen.
180km/h on mittarissa 300D 3.46 yhdistelmällä. Tietäisköhän joku riittäisikö pelkkä mittarinpohjan vaihto vai tarviiko koko möllyskä vaihtaa?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Muistaakseni tarvii vaihtaa perä ja sitten sellainen mittaristo joka on tehty sille välitykselle joka perässä on.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Vastaa Viestiin