W124 TDT jarrujenparannus projektia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

W124 TDT jarrujenparannus projektia

Viesti Kirjoittaja dansku »

Tuli hommattua tollaset Zimmerman merkkiset sportlevyt joka nurkkaan, ja siihen ferodon vahvistetut palat.

Zimmermanit ovat todella hyvännäköiset kun ovat reijitetyt :wink: ja laatukin pitäisi olla kohdallaan. (saksalaiset).
reijitykset auttavat ettei palojen ja levyn väliin jää "kaasupainetta" jota syntyy kun jarrut kuumenee tarpeeksi, jolloin jarrutusteho pienenee oleellisesti. reijitykset auttavat myöskin pölyjen puhdistuvuuteen, jolloin jarrupölyjä ei jää niinkään palojen ja levyn väliin.

ferodon vahvistetut palat ovat siviilikäyttöön tarkoitettu, mutta pito kuulemma riittää "noilla" tehoilla loputtomiin.. :lol: (myyjän mukaan), ja takapalat ovat farmarimalleissa vielä erityisvahvistettu.


satulat pitäisi hiekkapuhaltaa, ja maalata vasaralakalla esim.hopea/harmaaksi, nykymuodin mukaisesti.


tämä projekti lähti ajatuksesta, että pitäis tehdä jarruremppa muutenkin autoon, ja samalla parantaa jarrujen suorituskykyä vakioihin nähden huomattavasti, ilman suuria ja hankalia muutostöitä isoimmille levyille, satuloille, vanteille..



kuvia voin ottaa projekti vaiheessa, mutta en osaa laittaa niitä tänne.. :oops: :roll:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Minä tein CLK:hon jokinaika sitten samanlaisen jarru päivityksen, mutta tingin sen verran, että taakse laitoin tavalliset brembon levyt tavallisilla paloilla. Toki auto olisi yhtenäisemmän näköinen jos takanakin olisi poratut levyt, mutta ei niistä taka akselilla muuta hyötyä taida olla. Hommasin tietysti myös uudet asennus osat ja mäntien kumit.

Eteen tuli siis Zimmermannit Ferodon Premier paloilla.
(Olen kuullut, että kyseisellä jarrulevytehtaalla olisi jotakin tekemistä myös alkuperäisten jarrulevyjen kanssa)
Hiekka puhallus vehkeiden puutteen vuoksi kävin satulat läpi porakoneeseen asennettavan halkaisialtaan mahdollisimman pienen teräsharjan avulla, että pääsin puhdistamaan pienetkin välit. Sitten vaan hopeanväristä jarrusatulamaalia pintaan ja lopuksi ohut kerros kirkaslakkaa. Lakkaa sen takia, että eivät näytäisi niin mattapintaisilta ja lika ei tarttuisi niin helposti satulan pintaan.

Pitää myös muistaa poistaa mahdollinen ruoste napojen ulkopinnalta ennen uusien levyjen asentamista, olen itse joskus jättänyt homman tekemättä ja voin sanoa, että sanomista tulee. :D

Muista dansku maalata myös takajarrulevyjen jarrurumpu jos ei ole valmiiksi maalattu. Ruosteisena ne näyttävät kiiltävien vanteiden välistä erittäin rumalta. :cry:
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

pommac kirjoitti:Muista dansku maalata myös takajarrulevyjen jarrurumpu jos ei ole valmiiksi maalattu. Ruosteisena ne näyttävät kiiltävien vanteiden välistä erittäin rumalta. :cry:

hyvä että muistutit.. :wink: mutta eikös se sama kohta etu levystäkin pitäisi maalata sitten?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Vastaa Viestiin