Miksei AMG dieseleitä?
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Miksei AMG dieseleitä?
Tässä ihmetellyt kun jo joitakin vuosia diiselit on ollut myynnin vetureina
euroopassa ja kehitys niissä mennyt eteenpäin huimin harppauksin.
Niin miksi AMG dieseliä ei enään ole mallistossa. Ja sama juttu M Bemarilla?
Luulisi että asiakas jolla on varaa ostaa AMG tai M BMW saisi sen jo valmiiksi paketiksi hinnoiteltuna eikä mitään tyyliin vanteet ja merkki perään niin kyllä lähtee.
BRABUS, Carlsson, ALPINA.ym ovat ymmärtäneet markkinat mutta luulisi että
tehtaan lähelläkin huomataan asia ja tehdään kokonaisuutena valmis tiiseli moottori ja siihen sopiva auto.
euroopassa ja kehitys niissä mennyt eteenpäin huimin harppauksin.
Niin miksi AMG dieseliä ei enään ole mallistossa. Ja sama juttu M Bemarilla?
Luulisi että asiakas jolla on varaa ostaa AMG tai M BMW saisi sen jo valmiiksi paketiksi hinnoiteltuna eikä mitään tyyliin vanteet ja merkki perään niin kyllä lähtee.
BRABUS, Carlsson, ALPINA.ym ovat ymmärtäneet markkinat mutta luulisi että
tehtaan lähelläkin huomataan asia ja tehdään kokonaisuutena valmis tiiseli moottori ja siihen sopiva auto.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Jos AMG:n osaamista käytetään jo vakiona uusissa dieseleissä. Dieselit myy ja kulkee jo muutenkin hyvin (suuremmat mallit) esim. C-malli V6-dieselillä kulkee varmasti riittävästi ja lastuttamalla vielä enemmän. AMG:n ainoa (5-syl)dieselmalli ei varmaan mennyt niin hyvin kaupaksi, että brandiä kannatti käyttää enää dieseleihin. AMG:n pääalue lienee maailman nopeimpien sedanmallien moottorien suunnittelu bensoina? Vai pitääkö odotella, että automaattilaatikot saadaan tulemaan kehityksen mukana ja sitten jyrähtää vasta kunnon AMG-dieseli? Bemarilla on kieltämättä mielenkiintoinen Alpina-versio 2.0 dieseliin, oliko siinä 200 hv ja kulutus 10 litraa/100km keskinopeudella 200 km/h! Mutta aika marginaalitapaus tuokin. Ja kohta kuitenkin 2 litran turbod:t ovat kuitenkin teholuokassa 200 hv ja vääntö 400 Nm.
Kyllähän olisi hieno paketti E500 CDI AMG. V8 moottori-500 hv ja 1000 Nm/1600. No tämä oli vain minun salainen fantasia...
Kyllähän olisi hieno paketti E500 CDI AMG. V8 moottori-500 hv ja 1000 Nm/1600. No tämä oli vain minun salainen fantasia...
Kokeilkaa ensin E 420 CDI:tä. Ei kyllä paljoa AMG:t tulee mieleen sen jälkeen... Superturbot ehkä, mutta kyllä VOIMA on E 420 CDI:ssä kaikista sivistyneimmässä muodossaan.
No, ehkä hieman hurmoksessa tuon kirjoitin.
No, ehkä hieman hurmoksessa tuon kirjoitin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
AMG Diesel
En mä niin väite etteikö E 420 CDi kerkiäis .
Vaan että sais semmoisen kokonaisuuden.
Kori: AMG listoitus ja helmat spoilerit ym
Alusta :AMG Tuenta,jouset,jarrut,vanteet,ym
Sisusta: AMG Matot,listat mittarit,valot
Värit:AMG omia eri kuin tavis autoissa
Moottori:AMG edes yksi diesel kone johon ei tarvi mitään älytöntä teho/vääntö
Numeroita mainosmiesten mieliksi vaan että kun avaa konepellin niin
huomais heti että tää on AMG cdi.
Jotain tällaista tuli nyt mieleen.
Keksikää muut lisää parannuksia.
Vaan että sais semmoisen kokonaisuuden.
Kori: AMG listoitus ja helmat spoilerit ym
Alusta :AMG Tuenta,jouset,jarrut,vanteet,ym
Sisusta: AMG Matot,listat mittarit,valot
Värit:AMG omia eri kuin tavis autoissa
Moottori:AMG edes yksi diesel kone johon ei tarvi mitään älytöntä teho/vääntö
Numeroita mainosmiesten mieliksi vaan että kun avaa konepellin niin
huomais heti että tää on AMG cdi.
Jotain tällaista tuli nyt mieleen.
Keksikää muut lisää parannuksia.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Joo, nykyisestä C-mallistahan valmistettiin/myytiin myös diesel-AMG:tä, mutta sitä ei enää tämän päivän hinnastosta/mallistosta löydä. Yksi taitaa olla Suomessakin käytettynä myynnissä tälläkin hetkellä.
Menestys/kiinnostus ei varmaankaan ollut ko malliin/moottoriin niin suurta että sen valmistus olisi katsottu kannattavaksi.
Menestys/kiinnostus ei varmaankaan ollut ko malliin/moottoriin niin suurta että sen valmistus olisi katsottu kannattavaksi.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-

kylläkyllä, ymmärsin jo alunperin että orggis amg:tä tässä haikaillaan, mutta kuten jo todettu, niitä ei cdi:nä saa (poikkeuksena c30 amg tai joku sinne päin, dieseli kuitenkin). silloinhan niitä voi rastitella amg paketteja 420cdi:in ja kertoa naapurille omistavansa amg dieselin

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Aikoinaan oli Affalterbachissa "pienellä" nyrkkipajalla usea S140 eli silloisen S-sarjan farmari (todellakin limited edition!!), kaikki tietysti eri "designo" värillä. Olivat jokainen menossa samalle asiakkaalle BruneihinPasi H. kirjoitti:Joo kyllä kaikki onnistuu kunhan on rahaa millä mällätä.
Tiedän erään venäläisen nimeltä mainitsemattoman miehen, kenelle tehtiin uusi WRC Corolla, vaikka sen valmistus loppui jo vuonna 2003. Raha pyörittää maailmaa.


Kyllä varmaan tulee AMG diesel - mutta nyt alkuun nuo uudet "tavalliset" V6 & V 8 CDI :t antavat tarpeeksi kyytiä? C 30 CDI AMG lienee ollut pieni pettymys myyntimäärien suhteen??
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland