EDC - valosta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

EDC - valosta

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Autona c-220d -94 .. Mistä eri syistä toi valo vois syttyä ja jäädä palamaan . Jäi eilen palamaan startin jälkeen ja sammui vasta tovin ajomatkan jälkeen ... (uudelleen käynnistyskään ei auttanut) ...

Itse olen siinä käsityksessä että kontrolloi ainostaan tyhjäkäyntiä . (esmes. talvisin on ollut ilmaa , ja on joutunut starttaamaan uudelleen , kun toi edc valo on syttynyt ja auto sammunut)
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Juuri tuo ilmavika aiheuttaa valon syttymisen käynnistyksen jälkeen useimmiten. Lisäksi valo kertoo kaikista syöttöpumpussa olevista toimintahäiriöistä, jotka järjestelmä havaitsee. Kun EDC valo palaa on syteemi vikatilassa, eikä auto kulje juuri minnekkään. Yleensä valo on minulla sammunut uudelleen käynnistyksellä, paitsi kerran kovalla pakkasella piti ajella tovin aikaa, että sai valon sammumaan. Jos häiriöitä alkaa tulla kovin usein on pumpussa mahdollisesti jotain vikaakin. Joskus vika on kuulemma ollut myös puhki hankautuneessa johtosarjassa.
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vähän hämää , koska tuonikäinen Luukaksen pumppuhan on vielä mekaaninen .

Ja mitähän toi elektroniikka tuolta pumpusta ihan oikeasti valvoo ...
ukkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

itselläni oli kans toi sama vika, valo paloi, käynnistyksen jälkee valo sammui ja syttyi uudelleen.

vika löytyi epäkuntoisesta hehkutulpasta.
ei riemulla rajaa kun dieselillä ajaa
MB 220d -97
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

uuno kirjoitti:itselläni oli kans toi sama vika, valo paloi, käynnistyksen jälkee valo sammui ja syttyi uudelleen.

vika löytyi epäkuntoisesta hehkutulpasta.
Hehkuille on kyllä oma valo . Meni meinaan keväällä yksi hehku pimeäksi , ja sillon jäi hehkun valo palamaan hetkeksi aikaa käynnistyksen jälkeen . Sammui vasta ,kun ajanut pienen pätkän ...
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

juppepuputti kirjoitti:Vähän hämää , koska tuonikäinen Luukaksen pumppuhan on vielä mekaaninen .

Ja mitähän toi elektroniikka tuolta pumpusta ihan oikeasti valvoo ...
Eiköhän se tämä kuuluis luukas ole juuri elektronisesti ohjattu, mistä johtuen myös näitä vikoja niissä piisaa polttoainevuotojen lisäksi. Ainakin meikäläisen -94 220d:ssä pumppuun menee pelkkä johtonippu eikä mitään kaasuvaijeria.

Minun tietääkseni mersussa ei ole ikinä ollutkaan mekaanisesti ohjattua Lucaksen syöttöpumppua, mutta korjatkoon joku viisaampi jos olen väärässä.
Vastaa Viestiin