W 124 Saksasta
W 124 Saksasta
Tervehdys !
Tulossa W124 250D Saksasta.Vuosimalli 1993 06/93.Ajettu 100th.Manuaali,ABS,kattoluukku.
Ja nyt veikkauksia tullista ja alvista.
Palataan aiheeseen kun saan laskelmat.
Tulossa W124 250D Saksasta.Vuosimalli 1993 06/93.Ajettu 100th.Manuaali,ABS,kattoluukku.
Ja nyt veikkauksia tullista ja alvista.
Palataan aiheeseen kun saan laskelmat.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Re: W 124 Saksasta
tulli + elvi yhteensä 2500-2800 € .. Alvit maksetaan yksityistuonnissa ostomaahan .Guzzi kirjoitti:Tervehdys !
Tulossa W124 250D Saksasta.Vuosimalli 1993 06/93.Ajettu 100th.Manuaali,ABS,kattoluukku.
Ja nyt veikkauksia tullista ja alvista.
Palataan aiheeseen kun saan laskelmat.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
3096€uroa liikaaGuzzi kirjoitti:No niin !
Laskelmat saapuivat:
M-B 250D -93, 97Th,Abs,sähk.kattol,sähköpeilit,turvatyyny,ja keskuslukitus.
Tullaus arvo 9400€.
Autovero+Alv yhteensä 3096€
Miltäs vaikuttaa?

Eu-mailla kun säännöt pitäisi olla samanlaiset

Noh asiaa.
Mielestäni suht paljon, johtuen kilometreistä!
Mutta jos auto tuli omaan käyttöösi ja se on (ainakin luulisi olevan) uudenveroinen niin onhan siinä autoa vuosiksi eteenpäin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hmm mites tohon nyt voisi sanoa, siskonmiehelle tuotiin -93 E300 TDT, varusteina mm Sportti alusta, nahkainen ja sähkösäätöinen sportti sisusta (aika jännä sinäänsä, vaikka nämä varusteina, auto ei silti ole Sportline), sähkö lasit ja -luukku, ilmastointi jne. Tulli käytti autossa arvio kilometrejä (hatunnosto heille, sillä mittarilukema huomattavasti pienempi), vero + alvi alle 3000 €. No toisaalta reissumme oli muuten aikaslailla schaisse, josta tuolla on nickillä nniemi enemmän asiaa. Mutta nämä reissuthan ovat aina yllätyksiä täynnä, joten täytyihän joskus mennä vaikeamman kaavan mukaanGuzzi kirjoitti:M-B 250D -93, 97Th,Abs,sähk.kattol,sähköpeilit,turvatyyny,ja keskuslukitus.
Tullaus arvo 9400€.
Autovero+Alv yhteensä 3096€
Miltäs vaikuttaa?


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Täällä ruotsin rajalla missä salakuljetus ei ole laitonta vaan kansanharrastus saa seurata päivittäin kun naapurin (ruotsin) autot käyvät päivittäisillä asioilla suomen puolella. Autot yleensä uudehkoja, hyvin varustettuja yms. koska heidän ei tarvitse maksaa tuontiautoista tietääkseni muuta kuin alv eli ruotsissa moms. Miksi ihmessä suomen valtio perii veroa myös lisävarusteista? Autoa suomeen tuotaessa tekee tilin vaikka jättämällä ne amg-vanteet rajan taakse ja hakee sitten erikseen. Itsekkin ostanu renkaita ja vanteita Haaparannasta ja tietojeni mukaan niitä saa sieltä ostaa ja tuoda suomeen ilman veroja. Jos verotus olisi samanlaine kuin ruotsissa niin kyllä suomenkin teillä liikkuisi eri hyvä autokanta verrattuna nykyiseen!!!!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Tulli ei enään juurikaan pistä arvoa varusteille, suurin huomio kiinnittyy ajokilometreihin.Edes auton kunto ei heitä juurikaan kiinnosta(siis alentavasti), joten kannattaa ainakin nyt tuoda mahdollisimman hyväkuntoinen, sekä hyvillä varusteilla oleva auto, kuin pommi.
Niin nniemen, kuin tossa omassani on kohtuu hyvät varusteet ja siltikin ajokilometrit olivat suuremmassa määräysvallassa kuin nämä tehdasoptiot. Esimerkiksi omaani ei tulli tullut lainkaan katsomaan, kun sitä heille olin esttämässä. Katsoivat vaan varustelistaa, ajokilometrejä ja tuomiani dokumentteja ja sanoivat näiden riittävän.
Niin nniemen, kuin tossa omassani on kohtuu hyvät varusteet ja siltikin ajokilometrit olivat suuremmassa määräysvallassa kuin nämä tehdasoptiot. Esimerkiksi omaani ei tulli tullut lainkaan katsomaan, kun sitä heille olin esttämässä. Katsoivat vaan varustelistaa, ajokilometrejä ja tuomiani dokumentteja ja sanoivat näiden riittävän.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Minä toin keväällä 190:sen vm. -90, jolla todellakin oli ajettu 37tkm. Kukaan ei tullissa vilkaissutkaan autoa, lähettivät paperit Hämeenlinnaan arvioveromääritykseen tai vastaavaan. (mikä kestikin muutaman viikon) Tulli arvioi ajokilometreiksi 300 tkm ja vero alveineen oli karvan alle 700 €.Antti V kirjoitti:Tulli ei enään juurikaan pistä arvoa varusteille, suurin huomio kiinnittyy ajokilometreihin.Edes auton kunto ei heitä juurikaan kiinnosta(siis alentavasti), joten kannattaa ainakin nyt tuoda mahdollisimman hyväkuntoinen, sekä hyvillä varusteilla oleva auto, kuin pommi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Mulla tuttava (mersumies henkeen ja vereen) toi ruotsista 290td:n jolla oli ajettu jotain liki 800tkm
Tullissa eivät meinanneet millään uskoa mittarilukemaa, oli heidän mielestä ruuvattu lisää kilometrejä veron alentamiseksi. Onneksi autosta oli täydellinen huoltokirja (vanha taksi) jolla sai näytettyä että ei sitä mittaria ole ruuvattu.

Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast