MB E320 T CDI / -00 Sadetunnistin ei pelaa. Pyyhkii koko ajan kun on " tihku " asennossa, ihan sama sataako vai ei. Nopeus on sama kun seuraavan
" normaali " nopeuden asennon. Tunnistimen suojankin otin irti katsoakseni mitä löytyy. Sen enempää en uskaltanut irrottaa, ettei tee vahinkoa lisää. Ei tosiaan auta vaikka kuinka kuivaa ja putsaa lasista tunnistimen sinertävää kohtaa. Ainoastaan niin saan loppumaan pyyhinnän tunnistinasennossa, kun sammutan virran kesken liikkeen ja pidän tunnistinasennon päällä viiksestä edelleen. Nyt kun käännän virrat takaisin, pyyhkijä tekee liikkeen loppuun ja jää odottamaan " sadetta ". Jos nyt otan taas pois pyyhkijän tunnistin sennosta ja takas, lähtee se pyyhkimään koko ajan. Perustuuko toi tunnistimen toiminta jotenkin pisaroista heijastuvaan " valoon ".
Sulake resettikin annettu. Eihän tota tunnistinta voi säätää.
Pitäneekö irrottaa boxi peilin takaa ja tarkastaa elektroniikka.
Vai onko tässä joku jippo kenties.
Sadetunnistin ei toimi.
Se tunnistimen toiminta perustuu tosiaan siihen et kun linssille tulee tarpeeksi muutosta valon läpikulkuun niin pitäis pyyhkiä
Sen tunnistin mokkulan saa sieltä peilin takaa kyllä kotikonstein irti muistaakseni molemmissa päissä tunnistinta on sellaset tunnistimen korkuiset kapeat muovi nauhat joita sivulle päin vääntämällä tulee ulos kaksi parin sentin mittaista muovi piikkiä,kun nämä molemmat on irroitettu tunnistin irtoaa pikkuisen vetämällä lasista poispäin.Ei siitä kakkarasta kyllä ainakaan meikäläinen mitään ymmärrä mutta kuitenkin
Jippojakin näissä voi toki olla josko joku olis viisaampi
Yksi asia on mistä on kuulemma ollu joskus ongelmia on et avantgarde malliin (siniset lasit) On vaihdettu tavallinen vihreä lasi siis tunnistimella tietenkin, niin vaihdon jälkeen tunnistin ei enää ole toiminut,sama varmaan pätee jos vihreän lasin tilalle on vaihdettu sininen.Kannattaa varmaan kysyä veholta olisko siellä ässä hihassa 




W124 300D aut -89
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onko sadetunnistimen sulake ylipäätään ehjä?
Tosin en tiedä, miten tuo viallisen sulakkeen kanssa pelaa.
Toimiiko koko ajan, vaiko ei ollenkaan...
Tulipahan mieleen vaan tuokin asia, kun just eilen tuli sulakelistauksia katseltua ja moinen sielläkin oli ilmoitettu.
Tosin en tiedä, miten tuo viallisen sulakkeen kanssa pelaa.
Toimiiko koko ajan, vaiko ei ollenkaan...

Tulipahan mieleen vaan tuokin asia, kun just eilen tuli sulakelistauksia katseltua ja moinen sielläkin oli ilmoitettu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Sulake toki ehjä, ilmakupla ?
Se voisikin olla hyvä selitys toiminnalle. Siinä sinisen alueen reunoilla näkyy ulkopuolelta kateltuna jotain niin kuin läpinäkyvää. oliskohan kalvo vioittunut tai sitten just irti ja ilmaa välissä. Varsinaista kuplaa en näe, jos nyt pystyy näkemäänkään. Miten korjasit ilmakuplat pois ?
Tihku pelaa näppärästi kuitenkin.
Kattelin taas tuota sadetunnistinta. Otin askin pois ja avasin, ihan hyvän näköisessä kunnossa elektroniikka päältäpäin. PRF päässyt loppumaan, en päässyt vielä antamaan kylpyä. Ehkä vähän valkoista " hapettumaa " siellä täällä piirilevyllä, no eipä juuri sitäkään. Sininen lasipalikka on tosiaan tässäkin kiinni tuulilasissa värittömällä silikonilla tai jollain vastaavalla. Huomasin myös että kortilla on punainen ledi ja tuulilasissa pöyreä kohta ikäänkuin sitä varten. Ei näytä olevan ihan kohdallaan, puolet sivussa. Mikäli jotain merkitystä. Tuulilasi on sinisävyinen Avantgarde niin kuin kuuluukin. Se, onko joskus vaihdettu ei ole varmaa. Pirun hyväkuntoinen jos alkuperäinen.
Niin joo, kun ton tunnistin boxin liittimen ottaa irti, pelaa pyyhkijä normaalisti tihkunopeutta viiksen ollessa tunnistin asennossa. Kätevää sinäänsä jos palikka hajoaa eikä saa tai halua laittaa kuntoon, on kumminkin " normaali " tihku käytössä. En kokeillu toimiiko samoin sulake irti, paljon mahdollista sekin. Eihän tohon palikkaan ilmeisesti mene kuin syöttö 12 VDC ja takaisin kytkentä nyöri lähtee ulos. Ei tullu vielä kateltuun johdin järjestystä, että mikä väri on mikin. Katellaan nyt saanko kuntoon.
Niin joo, kun ton tunnistin boxin liittimen ottaa irti, pelaa pyyhkijä normaalisti tihkunopeutta viiksen ollessa tunnistin asennossa. Kätevää sinäänsä jos palikka hajoaa eikä saa tai halua laittaa kuntoon, on kumminkin " normaali " tihku käytössä. En kokeillu toimiiko samoin sulake irti, paljon mahdollista sekin. Eihän tohon palikkaan ilmeisesti mene kuin syöttö 12 VDC ja takaisin kytkentä nyöri lähtee ulos. Ei tullu vielä kateltuun johdin järjestystä, että mikä väri on mikin. Katellaan nyt saanko kuntoon.
Se tunnistimen linssi tulee uudessa lasissa valmiiksi kiinnitettynä eli yleensä lasin asentaja ei sitä siihen millään silikonilla tursi asentaa.Joskus alkuun kun tunnistimia alkoi ilmestyä piti laseihin asentajan laittaa linssi kiinni,sillon niissä linseissä oli paksu kirkas liiman/teipin tapainen joka piti kuumentaa kohtuu kuumaksi ennen asennusta
ja oli varmasti melko mahdoton saada täysin ilmakuplattomaksi
Nykyään kun lasit tulee valmiiksi linssin kanssa ei enää kuplia esiinny,ainakaan hyvä laatuisessa lasissa 



W124 300D aut -89