
Tilanteen tullen tien sivuun. Kone kävi ihan normaalin kuuloisesti, sammutus, ja uudestaan käyntiin. Taas toimi.
Vien kyllä testeriin kun ehdin, mutta onko valmiita vikaehdotuksia jos testerissä ei näy mitään.
Helsingissä esim. KL-Auto p.09-718502. Varaosamyyntihän on Fleminginkatu 4 ja huollot tehdään vihdissä, mutta onnistuu testerissä käyttö tossa fleminginkadulla kun sopii ajankohdan paria päivää ennen kun menee käymään.markoala kirjoitti:
Mikä olisi Lahti-Helsinki välillä tai lähistöllä suositeltava korjaamo tällaiseen.
Mulla autto välijäähdyttimen vaihto em. vikaan, oli myös halki.arto79 kirjoitti:Itsellä on sama vika E300TD:ssä (vm. -98 ). 4-5 vaihteella kiihdytettäessä moottori menee vikatilaan. Auto oli testerissä (Vänttisellä tampereella) ja testeri näytti vikaa ahtopaineen säätimessä. Itse säätimessä ei kuulemma vikaa, vaan vika johtuu jostain muusta. Autooni vaihdettiin uusi katalysaattori ja auton "piti" sitten olla kunnossa.. Vika säilyi ja kun ilmoitin asiasta, kertoi hän että myöskään ahtopaineet eivät olleet ihan normaalit ja välijäähdyttimessä on halkeama. Nyt ensi torstaina autooni vaihdetaan uusi välijäähdytin ja uskon että vika edelleen säilyy. Tällä tavoin vian korjaaminen tulee kyllä todella kalliiksi.
Mikäli sulla on sähköisesti ohjattu se paineensäätö (tietää mm tehosta), eikä sähköistä vikaa herjaa, niin taitaa (kiinni) jumittuminen jäädä enää vaihtoehdoksi, mekaanisista vioistahan ne testerit ei tiedä.veskola kirjoitti:Juuri vakio-ohjelmallahan se mennee helposti. Ohjelman pyynti on melko pieni paine, painetta yritetään pitää halutussa arvossa säätämällä VNT ahtimen siipiä. Mikäli siivet eivät tottele nöyrästi ohjelman käskyä paine menee ohjelmaan määritellyn ikkunan ulkopuolelle ja ohjelma menee vikatilaan.
Siipien tottelemattomuus voisi johtua paskasta siivissä tai alipaineen vähyydestä.
Kiihdytyksessä kierrokset eivät ole vielä ylhäällä, joten ahtimella ei ole mitään ongelmaa tuottaa riittävästi ilmaa, jotta saadaan reilu ylipaine aikeiseksi.