260E W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

260E W124

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Morjens foorumin väki!

Ostin siis otsikossa mainitun mersun vuosimallia -86!

Nyt alkoivat sitte ne murheet: :cry:

Auto ei enää käynnisty ku työntämällä.. Startilta kuulu ekaks sellanen naks, kun yritti käynnistää ja nyt ei kuulu enää sitäkää.. Mitä tehdä tälle?

Toinen vika on sellanen, että auto nykii korkeilla kierroksilla ja tyhjäkäynti on epätasaista..
Auto seisoi tämän viikon, kun olin valtion palvelusta suorittamassa ja kun sain auton työnnettyä käyntiin, niin se nyki ja pätki koko matkan emännän luokse (n.30 km).. Kun esimerkiksi vaihtoi kolmoselta kakkosella ja yritti kiihdyttää nii auto vaa nykiytyi ja ei tuntunut millää ottavan kierroksia.
Emännän luona sammutin auton ja annoin vähän aikaa olla, jonka jälkeen kokeilin uudestaan.. Kävin ajamassa pienen testikierroksen ja auto tuntui taas pelaavan normaalisti, joskin tyhjäkäynnillä tuntui edelleen pientä epätasaisuutta.. Mistähän tätä vikaa kannattaisi alkaa etsiä..

Jossakin elämän vaiheessa tähän autoon on vaihdettu syyläri ja varmaan samalla on otettu se tuulettimen ropeli sieltä pois.. Mistähän syystä näin on tehty? Voin ottaa tästä patentista kuvia, jos se selventää yhtään?!
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

tervetuloa foorumille :)

tuota.. startin sielunelämään en ole syventynyt, mutta tuntuu että vaihto on edessä tai hiilet uusittava..

sitten pätkiminen... oletkos kattonut tulpat? tulpanjohdot ja puolan johto on suotavaa vaihtaa.. jotenkin tuntuu että lämmetessä laskee läpi ja pätkii.. ja kylmänä ei taas laske.

virranjakajankannessa voi myös olla vika.

kahteleppa noita..
2.3 l
arnold
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 11.10.2005 18:55
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja arnold »

katso akun kunto?lataus? pelaako lataus valo?
jos on virrat tosi vähissä niin tekee tuollain.
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Joo.. Akku on kyl vaihto listalla, mut ei sen pitäis viel älyttömän huono olla!
Pitää vaihdella ja tarkistella noita juttuja!

Sellasta vielä, että mistä johtuu se, kun kierroslukumittari näyttää ihan omiaan? Se siis näyttää liikaa, ku olevinaan toi kone kiertaa yli 7000 ihan kevyeen ja vauhti vaa kiihtyy? :lol:

Ja lämpömittari näyttää kans normaalissa ajossa vähä yli 40..
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 260E W124

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jubi kirjoitti: Toinen vika on sellanen, että auto nykii korkeilla kierroksilla ja tyhjäkäynti on epätasaista..
Auto seisoi tämän viikon, kun olin valtion palvelusta suorittamassa ja kun sain auton työnnettyä käyntiin, niin se nyki ja pätki koko matkan emännän luokse (n.30 km).. !
Jakaja auki ja putsaus niin alkaa pelata. Mulla on tehny samaa kun on seissyt pidempään.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Tervetuloa mersun omistajaksi!

Harmi,että alku on ollut noin huono,toimiko ostettaessa koeajolla hyvin?
Itse ostin samanlaisen auton samaa vuosimallia viime syksynä ja heti ensi töikseni
vaihdoin öljyt,tulpat,suodattimet,(öljy,ilma,polttoaine)
Pientä vikaa on olllut aina joskus,mutta en olen saanut korjattua,ja nyt pelaa kuin kello*kop kop puuta* kiihtyy hyvin ja käyntiin lähtee hyvin.
Katsastin juuri viime kuussa ja mitään vikaa ei löytynyt.

Toinen takajousi meni poikki keväällä ja vaihdoin molemmat,kyllä on tukeva takapää nyt,minkälaiseksihan muuttuisi jos vaihtaisi iskaritkin.
ajettu mittarin mukaan 430 000 ja rapiat.
En tiedä onko mitä tehty koneelle,luultavasti jotain ei luulis
muuten pelaavan noin hyvin ja öljyäkään ei syö.
Sitten vaihdatin kaikki nesteet ennne joulua,jäähdytin,jarru/kytkin nesteet vaihdelaatikon ja perän öljyt.
Ohjaustehostimen öljyn ja suodattimen vaihdoin itse,kun unohdin sen siinä vaihdossa mainita.

Niin ja akun uusin varmuuden vuoksi ennen talvea.
Nyt mietyttää,että pitäisi laturi tarkistaa.

Että semmoista,toivotaan että saat sen kuntoon,ihme juttu tuo
kiekkamittari,oliskos rikki,mitä näyttää tyhjäkäynnillä?
Entäs satasen vauhdissa ?
Mulla muistaakseni satasella 5.vaihteella 2500 r/min

-Keke-
Viimeksi muokannut kekes, La 17.06.2006 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

kekes kirjoitti:Tervetuloa mersun omistajaksi!

Harmi,että alku on ollut noin huono,toimiko ostettaessa koeajolla hyvin?
Itse ostin samaisen auton samaa vuosimallia viiem syksynä ja heti ensi töikseni
vaihdoin öljyt,tulpat,suodattimet,(öljy,ilma,polttoaine)
Pientä vikaa on olllut aina joskus,mutta en olen saanut korjattua,ja nyt pelaa kuin kello*kop kop puuta* kiihtyy hyvin ja käyntiin lähtee hyvin.
Katsastin juuri viime kuussa ja mitään vikaa ei löytynyt.

Toinen takajousi meni poikki keväällä ja vaihdoin molemmat,kyllä on tukeva takapää nyt,minkälaiseksihan muuttuisi jos vaihtaisi iskaritkin.
ajettu mittarin mukaan 430 000 ja rapiat.
En tiedä onko mitä tehtyy konellee,luultavasti jotain ei luulis
muuten pelaavan noin hyvin ja öljyäkään ei syö.
Sitten vaihdatin kaikki nesteet ennne joulua,jäähdytin,jarru/kytkin nesteet vaihdelaatikon ja perän öljyt.
Ohjustehostimen öljyn ja suodattimen vaihdoin itse,kun unohdin sen siinä vaihdossa mainita.

Niin ja akun uusin varmuuden vuoksi ennen talvea.
Nyt mietyttää,että pitäisi laturi tarkistaa.

Että semmoista,toivotaan että saat sen kuntoon,ihme juttu tuo
kiekkamittari,oliskos rikki,mitä näyttää tyhjäkäynnillä?
Entäs satasen vauhdissa ?
Mulla muistaakseni satasella 5.vaihteella 2500 r/min

-Keke-
Kiitos kiitos!

Koeajolla toimi ihan ok, ei mitää valittamista!
Tänää lähdin emännän luota aamulla hakemaan varaosaliikkeestä osia, niin pääsin noin 10 km nykimällä eteenpäin ja sen jälkeen pikkuhiljaa alkoi vedot hävitä ja lopulta hyytyi koko auto! Auto pysyi juuri ja juuri tyhjäkäynnillä käynnissä ,mutta se on varmaa. että kaikilla pytyillä ei käyny! Kun painoi kaasua miten vaan, nii kiekot ei noussu paljon yhtää!
Sitte sammutin auton, työnsin uudestaan käyntiin ja pääsin n.500metriä ja hyytyi uudestaan. Sitte soitin isän Corollalla hinaamaan!
:cry:

Nyt on ostettu uusi akku, tulpat, öljyt, jarrunesteet, jäähdytinnesteet ja suodattimet. Tulevalla viikolla tulee vielä virranjakajankansi ja tulpanjohdot..
Ois ihan mukava, jos alkais jo toi munki auto toimia!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkistappas ensitöiksesi pyöriikö bensapumppu kun kone hyytyy ja sammuu... Pumppu on auton pohjassa pelkääjän puolella takapenkin paikkeilla. Sen rele taas löytyy konehuoneesta akun takaa. Päällä lukee ainakin maks kierrosluku ja sylinteri määrä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:Tarkistappas ensitöiksesi pyöriikö bensapumppu kun kone hyytyy ja sammuu... Pumppu on auton pohjassa pelkääjän puolella takapenkin paikkeilla. Sen rele taas löytyy konehuoneesta akun takaa. Päällä lukee ainakin maks kierrosluku ja sylinteri määrä.
Toinen ääni pensapumpulle tai relelle. Relen voi kyllä avata ja ehkä tinatakkin kuntoon, tyyppivika vanhoissa pensapumpun releissä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Jubi kirjoitti:
kekes kirjoitti:Tervetuloa mersun omistajaksi!

Harmi,että alku on ollut noin huono,toimiko ostettaessa koeajolla hyvin?
Itse ostin samaisen auton samaa vuosimallia viiem syksynä ja heti ensi töikseni
vaihdoin öljyt,tulpat,suodattimet,(öljy,ilma,polttoaine)
Pientä vikaa on olllut aina joskus,mutta en olen saanut korjattua,ja nyt pelaa kuin kello*kop kop puuta* kiihtyy hyvin ja käyntiin lähtee hyvin.
Katsastin juuri viime kuussa ja mitään vikaa ei löytynyt.

Toinen takajousi meni poikki keväällä ja vaihdoin molemmat,kyllä on tukeva takapää nyt,minkälaiseksihan muuttuisi jos vaihtaisi iskaritkin.
ajettu mittarin mukaan 430 000 ja rapiat.
En tiedä onko mitä tehtyy konellee,luultavasti jotain ei luulis
muuten pelaavan noin hyvin ja öljyäkään ei syö.
Sitten vaihdatin kaikki nesteet ennne joulua,jäähdytin,jarru/kytkin nesteet vaihdelaatikon ja perän öljyt.
Ohjustehostimen öljyn ja suodattimen vaihdoin itse,kun unohdin sen siinä vaihdossa mainita.

Niin ja akun uusin varmuuden vuoksi ennen talvea.
Nyt mietyttää,että pitäisi laturi tarkistaa.

Että semmoista,toivotaan että saat sen kuntoon,ihme juttu tuo
kiekkamittari,oliskos rikki,mitä näyttää tyhjäkäynnillä?
Entäs satasen vauhdissa ?
Mulla muistaakseni satasella 5.vaihteella 2500 r/min

-Keke-
Kiitos kiitos!

Koeajolla toimi ihan ok, ei mitää valittamista!
Tänää lähdin emännän luota aamulla hakemaan varaosaliikkeestä osia, niin pääsin noin 10 km nykimällä eteenpäin ja sen jälkeen pikkuhiljaa alkoi vedot hävitä ja lopulta hyytyi koko auto! Auto pysyi juuri ja juuri tyhjäkäynnillä käynnissä ,mutta se on varmaa. että kaikilla pytyillä ei käyny! Kun painoi kaasua miten vaan, nii kiekot ei noussu paljon yhtää!
Sitte sammutin auton, työnsin uudestaan käyntiin ja pääsin n.500metriä ja hyytyi uudestaan. Sitte soitin isän Corollalla hinaamaan!
:cry:

Nyt on ostettu uusi akku, tulpat, öljyt, jarrunesteet, jäähdytinnesteet ja suodattimet. Tulevalla viikolla tulee vielä virranjakajankansi ja tulpanjohdot..
Ois ihan mukava, jos alkais jo toi munki auto toimia!
Pistä uusi polttoainesuodatin.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Nyt on uusi startti laitettu ja hyvin lähtee käyntiin!
Entinen oli ihan kulunu. Huomenna pitäis saada loputki uudet osat paikalleen. Eli koneeseen on nyt vaihdettu öljyt, nesteet, jarrunesteet ja tulpat. Huomenna vaihdetaan tulpan johdot ja virranjakajan kansi ja pyörijä. katsotaan alkaako sitten nykiminen loppua!

Toi lämpömittari ja kierroslukumittari viel vähä ihmetyttää, et mikä niis on.. Ku kuitenki kone käy varmasti kuumempana ku 50-60 astetta.. Ja se kiekkamittari näyttää liikaa!
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Tos kävin aamulla varaosaliikkeessä mittauttamassa akun jännitteen ja se oli vajaa.. Ku auton pisti käyntiin nii lukemat oli vähä yli 12.. Ja ku eí ollu käynnissä, niin näytti muistaakseni vähä yli 7!
Vaihdettiin tohon sit joku jännitteensäädin tai vastaava, josta oli kyl hiilet aika kuluneet mut edelleen näyttää samaa!

Onko vika laturin hiilissä vai mistä kannattais ruveta ettimään?
Ja kun auton on tyhjäkäynnillä, nii laturin merkkivalo syttyy himmeänä palamaan!
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Niin kyllähän se taitaa olla viisainta tarkistaa laturi ja se hiilet
kun tollaiset oireet kerran on,ei se merkkivalo kuulus palaa ollenkaan jos laturi on kunnossa,eihän se lataa ollenkaan.
Ja tuntuu että joku purkaa koko ajan akkua kun jännitteet on noin alhaaalla.
kyllä se pitäs 10-12 V olla seistessä.
Ne hiilet kuulemma lähtee helposti irti laturin perästä,parilla ruuvilla kiinni.
Itselläkin pitäs ne tarkistaa.
Mulla näyttää tyhjäkäynnillä 14.2 V ja seistessä n.12 V
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Auton ollessa sammuksissa ei akun jännite saisi olla alle 12,5 volttia silloin kun akku on kunnossa. Kun auto on käynnissä niin lata mittari akun napoihin ja mittaa jännite, ei siis akun kenkiin. Eli mittaa navoista ja kengistä erikseen, ei saisi olla eroa.
Mittaristosta sen verran, että saattaa olla maadoituksessa vikaa.
Tarkista, että ei hihna luista, ei aina vingu vaikka luistaakin. Ruiskuta hihnaan vaikka CRC:tä asian toteamiseksi ja jos ei auta niin laturista on diodi palanut.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Laturihan se siellä on sökö. Hae vaihtolaturi, pääset kaikista vaivoista. Ei kannata itse korjailla- ovat nykyään sopuhinnoissa. Siinä apu kaikkeen, sähkö loppuu :arrow: meno loppuu. :cry:
250TD -86, 260E LANG -90
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Otas johtoliitin irti laturista ja mttaa jännite akulta,onko sillonkin 7V.
Akun täytyy melkeen oll aiakas paska ku 7V näyttää :cry: Ei edes startatessa kohtalaisellakaan akulla jännite laske noin alas.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Juu.. Eli nyt on uusi akku jo laitettu ja todettu, että laturiki oli rikki!
Uuden laturin yritän keretä laittaa huomenna kiinni!

Kun laitoin sen uuden akun kiinni ja auton käyntiin niin kierrokset oli koko ajan tyhjäkäynnillä ehkä noin 2000-3000?? Vähä aikaa auto toimi taas normaalisti ja sitte nousi kierrokset tyhjäkäynnillä noihin korkeisiin lukemiin?! Mistähän toi vois johtua??

Ei taida tulla tervettä päivää tolle autolle :cry:
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Akun takana rele,tarkista että sen päällä oleva/olevat sulakkeet ehjät.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Vastaa Viestiin