Outo jurina moottorista!!!
Outo jurina moottorista!!!
Eli pari päivää sitten alkoi moottorista kuulua tyhjäkäynnillä outo kovaääninen jurina. Kierroksia nostaessa tai ajettaessa jurinaa ei kuulu. (tai häviää ainakin rengas/ moottorin meluun). Kun rattia kääntää jurina muuttuu, joten on suhteessa ratin kääntelemiseen, mutta kuuluu kuitenkin jatkuvasti tyhjäkäynnillä. Moottoritilasta kuunneltaessa ääni tuntuu kuuluvan moniurahihnan alueelta ohjaustehostajan pumpun kohdalta.
Onko siis pumppu rikki vai epäilettekö moniurahihnan laakeria?
Hihnankiristin näyttää/tuntuu toimivan normaalisti, mutta hihna väpättää mielestäni suhteellisen paljon ohjaustehostajanpumpun jälkeen.
Viime syksynä tehostimesta loppui öljy erään ruuvin/kannen löystyttyä ja öljyä piti lisätä muutaman kerran, sitten kiristin ruuvin päästyäni montulle. Sen jälkeen öljyä ei ole hävinnyt. Kun öljy alkoi silloin loppua kuulunut ääni oli lähes samanlainen kuin nyt, mutta kuului vaan rattia kääntäessä ja kylmällä moottorilla.
Tehoiltaan ohjaustehostin toimii nytkin moitteettomasti.
Mitähän osat maksanevat?
Onko siis pumppu rikki vai epäilettekö moniurahihnan laakeria?
Hihnankiristin näyttää/tuntuu toimivan normaalisti, mutta hihna väpättää mielestäni suhteellisen paljon ohjaustehostajanpumpun jälkeen.
Viime syksynä tehostimesta loppui öljy erään ruuvin/kannen löystyttyä ja öljyä piti lisätä muutaman kerran, sitten kiristin ruuvin päästyäni montulle. Sen jälkeen öljyä ei ole hävinnyt. Kun öljy alkoi silloin loppua kuulunut ääni oli lähes samanlainen kuin nyt, mutta kuului vaan rattia kääntäessä ja kylmällä moottorilla.
Tehoiltaan ohjaustehostin toimii nytkin moitteettomasti.
Mitähän osat maksanevat?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
- Manu300cea24
- Mersumies
Syksyllä oli juurikin öljyt vähissä ja silloin jurisi käännettäessä. Nyt on öljysäiliö täynnä ja jurisee kokoajan, käännettäessä vähän lujempaa.
Hammastangon vieressä on pari korkkia/isoa ruuvia joista toinen oli löystynyt kun öljyä vuosi. Helppo löytää ja kiristää, kun vain pääsee auton alle ja saa pohjamuovin irti. Sen jälkeen loppui öljyn vuotaminen.
Hammastangon vieressä on pari korkkia/isoa ruuvia joista toinen oli löystynyt kun öljyä vuosi. Helppo löytää ja kiristää, kun vain pääsee auton alle ja saa pohjamuovin irti. Sen jälkeen loppui öljyn vuotaminen.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
- Manu300cea24
- Mersumies
Olisko apua noista lisäaineista?
Mekaanista vikaa ne ei korjaa mutta...?
Toi X1R mitä ite oon käyttäny niin hyväksi olen todennut.
Sitä en tiedä että onko se hyvä/toimiva aine pelkästään vain korvien välissä mutta kannattaa kokeilla.
Keskusteluja on kyllä käyty näistä lisäaineista.
Mekaanista vikaa ne ei korjaa mutta...?
Toi X1R mitä ite oon käyttäny niin hyväksi olen todennut.
Sitä en tiedä että onko se hyvä/toimiva aine pelkästään vain korvien välissä mutta kannattaa kokeilla.
Keskusteluja on kyllä käyty näistä lisäaineista.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Itse olen voidellut tuolla x1r:llä kohta koko auton. Takapyöränlaakerit on vielä ilman voitehia. Kannattaa kokeilla jos vika paikallistuu pumppuun.
Ota hihna pois ja pyörittele niitä pumppuja ja pyöriä. Laturistakin voi olla laakerit tai se hihnapyörän vapaakytkin systeemi hajalla, jolloin hihnaan tulee värinöitä tosin nopeassa kierrosten pudotuksessa.
Ota hihna pois ja pyörittele niitä pumppuja ja pyöriä. Laturistakin voi olla laakerit tai se hihnapyörän vapaakytkin systeemi hajalla, jolloin hihnaan tulee värinöitä tosin nopeassa kierrosten pudotuksessa.
Käytin äsken hihnan iskaria irti ja se tuntui mielestäni turhan veltolta, pitäisikö olla miten jäykkä pumpattaessa? Rupesin epäilemään iskaria, koska jurinan äänensävyyn vaikuttaa myös laturin rasittaminen ratin kääntämisen lisäksi.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Jani M kirjoitti:Käytin äsken hihnan iskaria irti ja se tuntui mielestäni turhan veltolta, pitäisikö olla miten jäykkä pumpattaessa? Rupesin epäilemään iskaria, koska jurinan äänensävyyn vaikuttaa myös laturin rasittaminen ratin kääntämisen lisäksi.

Re: Outo jurina moottorista!!!
vesipumppu mulla ainakin jurisi ja piti meteliä.
kyllä kerkee kun lähtee tuntia aikaisemmin..
petepo kirjoitti:Itsellä w202 -98 cdi,hihna pitää saman tyylistä "räpätystä" mutta loppuu kun
kääntää puhaltimen sisältä nollille,mitään vuotoja ei ainakaan silmällä ole nähtävissä.Osaako joku antaa vinkkiä?
Lisätään vielä sen verran että joitain päiviä sitten lämppäristä pöllähti erittäin
vahva palaneen käry joka "leijui" autossa pari päivää..