W124 260E öljynpaineet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TNd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 07.10.2004 12:46
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

W124 260E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja TNd »

Öljynpaineista ollut paljonkin juttua mutta koitetaas nyt kysyä juuri tähän koneeseen liittyen.

Bensakoneinen 124 on uusi tuttavuus joten ei oikein ole tietoa.. Koneessa alle 1000km ajetut öljyt (5w-40 vai 50), kuumana tyhjäkäynnillä paineet on noin 1.1bar, tyhjäkäynti tosin ehkä hiukan alhainen, kierrokset 1000 on paineet n. 2bar ja kierrokset 1500 on paineet jo n. 3bar. Vaikuttaako normaalilta ?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan normaali. Paine saa pudota tyhjäkäynnillä 0.3kiloon. ja viimeistään 3000kierroksella sen pitää olla 3kiloa.

Jos nuo paineet oikein häiritsee niin kannattaa mitata kunnon mittarilla.
Yks koneen heikko paikka on kiertokankien laakerit.
Ne jos ovat kuluneet niin ymmärrettävästi paineet on hiukan alhaisemmat.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Ei hämminkiä, samat on lukemat.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

samanlaiset paineet täälläkin ollut niin kauan kun auto on mulla ollut(2,5 vuotta) eikä vielä ole jurahtanut kiinni :wink: Hiljaa hyrisee vaan!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

miulla sama auto mutta kyllä tappi nousee startin jälkeen pikkuhiljaa kolmeen asti suoraan ja siellä pysyy..
ehkä näin kesä kuumalla se tullee pari milliä alle kolmen..

ei toi su tilanne vielä vaarallista ole..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Alkuperänen asia luultavasti olikin lämpimällä koneella eikä kylmänä startin jälkeen 8)
MJ1378 vois harkita anturin vaihtoo,näyttää pahasti väärin tai jos toi 2 millin laskukin on vähän mutu juttua niin sillon se on selkeesti anturi rikki kun näyttää täysiä :wink:
aina vaan fixataan :) 230te -86
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pietu71 kirjoitti:Alkuperänen asia luultavasti olikin lämpimällä koneella eikä kylmänä startin jälkeen 8)
MJ1378 vois harkita anturin vaihtoo,näyttää pahasti väärin tai jos toi 2 millin laskukin on vähän mutu juttua niin sillon se on selkeesti anturi rikki kun näyttää täysiä :wink:
Ei nyt sentään. Tässä esimerkkinä 2 litrainen. Mulla oli ennen kokoajan 3 ja ylikin paineet. Pikkuhiljaa on alkanut tyhjäkäynnillä paineet laskea. Riippuu paljon öljyistä, jopa kilon verran eroja tyhjäkäynnillä paineissa. Siis kovan ajon jälkeen mulla saattaa olla huonoilla öljyillä tyhjäkäynnillä 1.5-2 kiloakin vaan ne paineet. Kolmoseen toki nousee n 1000-1500 rpm kohdilla kiltisti.

Elikkä oisko mulla anturi ollut rikki ja sitten itsestään korjaantunut. Loogisempaa on että moottori kuluu ja anturi näyttää sen kuluman alempana paineena.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Missä toi anturi muuten on vm 92: 300 TD :ssä? Minulla tuo anturi on varmuudella rikki koskapa joskus neula hyppää nollasta kun virrat kytkee päälle.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

Pietu71 kirjoitti:Alkuperänen asia luultavasti olikin lämpimällä koneella eikä kylmänä startin jälkeen 8)
MJ1378 vois harkita anturin vaihtoo,näyttää pahasti väärin tai jos toi 2 millin laskukin on vähän mutu juttua niin sillon se on selkeesti anturi rikki kun näyttää täysiä :wink:
eipäs..uusi on anturini.. asiaan kyllä voi vaikuttaa se että sitä öljypunumppua vähän fiksailtiin paremmaks..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Re: W124 260E öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

TNd kirjoitti:Öljynpaineista ollut paljonkin juttua mutta koitetaas nyt kysyä juuri tähän koneeseen liittyen.

Bensakoneinen 124 on uusi tuttavuus joten ei oikein ole tietoa.. Koneessa alle 1000km ajetut öljyt (5w-40 vai 50), kuumana tyhjäkäynnillä paineet on noin 1.1bar, tyhjäkäynti tosin ehkä hiukan alhainen, kierrokset 1000 on paineet n. 2bar ja kierrokset 1500 on paineet jo n. 3bar. Vaikuttaako normaalilta ?
Moro! Ihan samat paineet on samassa koneessa!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

mie luulen että on mulla anturi rikki, kun kääntää virrat koneeseen niin paineet on jo valmiina 1,2... 8)
Vastaa Viestiin