W124 260E öljynpaineet
W124 260E öljynpaineet
Öljynpaineista ollut paljonkin juttua mutta koitetaas nyt kysyä juuri tähän koneeseen liittyen.
Bensakoneinen 124 on uusi tuttavuus joten ei oikein ole tietoa.. Koneessa alle 1000km ajetut öljyt (5w-40 vai 50), kuumana tyhjäkäynnillä paineet on noin 1.1bar, tyhjäkäynti tosin ehkä hiukan alhainen, kierrokset 1000 on paineet n. 2bar ja kierrokset 1500 on paineet jo n. 3bar. Vaikuttaako normaalilta ?
Bensakoneinen 124 on uusi tuttavuus joten ei oikein ole tietoa.. Koneessa alle 1000km ajetut öljyt (5w-40 vai 50), kuumana tyhjäkäynnillä paineet on noin 1.1bar, tyhjäkäynti tosin ehkä hiukan alhainen, kierrokset 1000 on paineet n. 2bar ja kierrokset 1500 on paineet jo n. 3bar. Vaikuttaako normaalilta ?
Ihan normaali. Paine saa pudota tyhjäkäynnillä 0.3kiloon. ja viimeistään 3000kierroksella sen pitää olla 3kiloa.
Jos nuo paineet oikein häiritsee niin kannattaa mitata kunnon mittarilla.
Yks koneen heikko paikka on kiertokankien laakerit.
Ne jos ovat kuluneet niin ymmärrettävästi paineet on hiukan alhaisemmat.
Jos nuo paineet oikein häiritsee niin kannattaa mitata kunnon mittarilla.
Yks koneen heikko paikka on kiertokankien laakerit.
Ne jos ovat kuluneet niin ymmärrettävästi paineet on hiukan alhaisemmat.
Ei nyt sentään. Tässä esimerkkinä 2 litrainen. Mulla oli ennen kokoajan 3 ja ylikin paineet. Pikkuhiljaa on alkanut tyhjäkäynnillä paineet laskea. Riippuu paljon öljyistä, jopa kilon verran eroja tyhjäkäynnillä paineissa. Siis kovan ajon jälkeen mulla saattaa olla huonoilla öljyillä tyhjäkäynnillä 1.5-2 kiloakin vaan ne paineet. Kolmoseen toki nousee n 1000-1500 rpm kohdilla kiltisti.Pietu71 kirjoitti:Alkuperänen asia luultavasti olikin lämpimällä koneella eikä kylmänä startin jälkeen![]()
MJ1378 vois harkita anturin vaihtoo,näyttää pahasti väärin tai jos toi 2 millin laskukin on vähän mutu juttua niin sillon se on selkeesti anturi rikki kun näyttää täysiä
Elikkä oisko mulla anturi ollut rikki ja sitten itsestään korjaantunut. Loogisempaa on että moottori kuluu ja anturi näyttää sen kuluman alempana paineena.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
eipäs..uusi on anturini.. asiaan kyllä voi vaikuttaa se että sitä öljypunumppua vähän fiksailtiin paremmaks..Pietu71 kirjoitti:Alkuperänen asia luultavasti olikin lämpimällä koneella eikä kylmänä startin jälkeen![]()
MJ1378 vois harkita anturin vaihtoo,näyttää pahasti väärin tai jos toi 2 millin laskukin on vähän mutu juttua niin sillon se on selkeesti anturi rikki kun näyttää täysiä
112cdi vito........
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Re: W124 260E öljynpaineet
Moro! Ihan samat paineet on samassa koneessa!TNd kirjoitti:Öljynpaineista ollut paljonkin juttua mutta koitetaas nyt kysyä juuri tähän koneeseen liittyen.
Bensakoneinen 124 on uusi tuttavuus joten ei oikein ole tietoa.. Koneessa alle 1000km ajetut öljyt (5w-40 vai 50), kuumana tyhjäkäynnillä paineet on noin 1.1bar, tyhjäkäynti tosin ehkä hiukan alhainen, kierrokset 1000 on paineet n. 2bar ja kierrokset 1500 on paineet jo n. 3bar. Vaikuttaako normaalilta ?
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa