W124 -93 AMG 360TE 24V Aut.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

:oops: :oops: :oops: ööööööööö jep taisin sotkea puheenaiheet..... :lol:
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Osta nyt!

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Aki H. kirjoitti:Kai ostat sen nyt kumminkin :wink: . Aika täydellinen kokonaisuus. Iso, tilava, tehoa mukavasti, kattava varustus, hieno väri :wink: , hienon näköinen, jne...
Kieltämättä auto on kaikkea tuota. Seuraavaksi puolueetonta faktaa by Autotohtori:

Pakokaasujen päästömittaus, kaikki muut OK, mutta Lambda-arvo tyhjäkäynnillä oikein hyvin suodattavien lasien läpi peilin kautta katsoessa juuri ja juuri OK, kierroksia tarjottaessa 1,05-1,06 kun sallitut rajat on välillä 0,97-1,03 -> Ei hyvä. -> Voi muodostua ongelmaksi.

Etujarrut OK (kN) vasen 2,8 oikea 3,0, takajarruissa ero 40%, vasen 1,8 oikea 1,0. -> Ei hyvä. Seisontajarru vasen 2,0 oikea 1,0 -> Ei edelleen hyvä.

Jarrunesteen kiehumispiste 168 astetta, kun ei saisi olla alle 190 C. -> Ei hyvä, mutta ei myöskään ongelma.

Jäähdytysnesteen kiehumispiste -18 C -> Ei hyvä, ei kuitenkaan ongelmaa.

Paisuntasäiliön korkki irrotettuna ja kierroksia annettaessa kiehuvaa vettä lentää noin metrin korkeudelle. Kone tekee jäähdytysjärjestelmään erittäin kovan paineen. -> Ihanan kallista. Kansipahvi, kansi tai molemmat paskana.

Rekisterikilven valo vasemmalla takana ei toimi. Hohhoijaa... Merkkivalo kuitenkin toimii, joten se on OK. -> Lähinnä katsastusmiehellä ongelma.

Moottorissa öljyvuoto, mitä ei voinut paikallistaa, koska käytännössä koko auton pohja keulasta etupenkkien tasalle on öljyn peitossa, josta osa saattoi olla lootan öljyä. -> Helvetinmoinen ongelma.

Auto on maalattu jossain vaiheessa kokonaan, eikä kaksi inssiä aikanaan löytänyt mistään merkkejä isommasta mällistä. Takakaarissa ovien sisäpuolella maalipinta on hieman appelsiini, muuten aika jeeees.. Ei ilmeisesti kolaroitu, tai ainakin kunnolla korjattu. -> Ei sen niin väliä, kunhan on hyvä.

Alusta on täysin kunnossa, missään ei mitään väljää, iskaritesti hyvä, tais siis iskarit hyvät testin mukaan, mistä nyt voidaan olla montaa mieltä. Testistä siis.

Etuosa ei ruostu ihan heti, johtuen paksusta öljykerroksesta, mikä korvaa alustamassan. Takaosassa ei ole massaa yhtään, mutta pelti on vielä täysin kovaa ja tervettä, eikä ehkees punerra mistään, vielä ehtii massata hyvin ilman ylimääräisiä temppuja.

Loppukaneettina vois sanoa, että olishan se ollut liian helppoa ja käytännöllistä ihan vaan vaihtaa pelejä. Nyt menee "hieman" neuvotteluksi, kuka on valmis teettämään mitäkin ja ennen kaikkea paljon siitä saa rabattia.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Ai ai ai ai...........................
Pahalta kuulostaa
Merkit viittaa siihen, että huollot ja perusasioiden seuraaminen ja hoitaminen on lyöty aikalailla laimin.
Kyselitkö muuten koskaan entisten omistajien perään, montako on ollut jne.
Itse en kauppoja lähtisi hieromaan ollenkaan.............. tai no laittavat kaiken todistettavasti kuntoon niin sitten sen jälkeen armottomalla tinkimisellä ehkä... tai ei sittenkään.....
Varmaan kannattaa antaa kopio autotohtorilausunnosta kauppialle ja kysellä, etteikö mikään niistä ole kauppiaalla ollut tiedossa?!!!............. vai oisko käynyt kerrankin niin, että asiakas on kusettanut kauppiasta........
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ari V. kirjoitti:Ai ai ai ai...........................
Pahalta kuulostaa
Aika lailla samaa mielä, haiskahtaa hiukka "pommilta".

Itse ostin autoni keväällä ja siinä ei ollut mitään suuria potentiaalisia vikapesäkkeitä eikä vieläkään mitään todella suurta murhetta ole ilmennyt, mutta silti pikku laittoon ja kuluvien osien vaihtoon ym. ehostukseen on mennyt oston jälkeen jo yli puolitoista tonnia (euro valuuttaa). On tehty öljynvaihdot/suodattimet koneeseen ja laatikkoon, muuta pientä kuluvaa osaa uusittu, uudet renkaat, maalipinnan korjausta, soittopeli+kaiuttimet jne.

Nuo autotohtorin raportin murheet saa tietysti kuntoon mutta ei ilmaiseksi.

Jokainenhan tekee omat päätöksensä enkä halua enempää ketään pelotella mutta aina vanhaa autoa ostettaessa (etenkin teknisesti monimutkaista) on syytä varautua rahanmenoon eli pitää olla muutama tonni ylimääräistä varalla.

Itse autohan varmasti on upea jos vain kunnossa. Ajotuntumaahan olet jo saanut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tuota AMG mottia vaivannee täsmälleen sama ongelma kuin normaali M104:ää. Todennäköisesti ongelma vielä kärjistyy kun kone porataan ylikokoon.

Mitäs ne AMG männät taas maksoikaan.. tonnin kipale? :lol:
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Osta ja laita kuntoon!

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Paljon maksoi autotohtorilla käynti?

...ja sitten autosta. Tommoset harvinaisuudet ovat harvassa, varsinkin hyvät. Jokaisessa on aina jotain, vanhoja kun ovat. Hinnassa toki tulisi näkyä "ongelmat".

Kuka ostaa AMG:n männät kun halvemmalla saa tod.näk. jotkut muut "viri" mallit.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

cuuno kirjoitti::D ....korjatkaa jos olen väärässä ....eikös kaikki AMG:t mene pajalle ikään kuin tehdas autoina ...eli E320:senä sisään ja E36 AMG:nä ulos ....ainakin johonkin asti vin tunsi aina kyseiset autot mallina mistä AMG oli ne "jalostanut" :D
Juuri näin olen itse ymmärtänyt, eli kuten nykyään monilla viripajoilla, niin asiakas hakee auton ja vie pajalle.

Mutta tuohon vikalistaan. Sinällään ei varmasti mitään hälyttävää, mutta kertoo vain sen, että ei ole autosta jaksettu huolta pitää enää viimeisinä vuosina. Öljyt luultavasti vaihdeltu, mutta ei sitten isompiin huoltoihin ole ryhdytty.

Toisaalta tuosta pidosta voisi päätellä, että jos sisusta on priima, niin fiksattu taikka vaihdettu.

Käytetty on käytetty, ei uusi..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Siis autohan oli ja on edelleen aivan pirun hyvä ajaa, ei siinä mitään. Ja tuntuu menevänkin hyvin. Käy todella nätisti ja tasaisesti, ilmastointi ja kaikki toimii. Sisusta pientä halkeamaa vaihdekepin takana lukuun ottamatta jopa virheetön. Kaaret kaikki täysin kovaa peltiä jne. Ja onhan se pientä luksusta kun niskatuetkin on sähööllä ja vielä toimivatkin. Vuotaa vaan sydämestään kuin seula ja kerää painetta, muuten ihan pirun kiva. :wink:

Autotohtorin Vaihtotarkastus http://www.a-katsastus.fi/sauk/tohtorivaihto.asp
Maksoi 75 euroa ja ainakin itse olen ihan tyytyväinen, koska ei ole sitä pirun nosturia eikä monttua oikein mitenkään järkevästi saatavilla. Eikä sitä saa oikein muulla tavoin katsottua.

Aivan helvetin suuri sääli ajatellen autoa itseään. Osto tulee kyseeseen ainoastaan, jos liike korjauttaa ko. viat luotettavasti ja huolella. Tuskin tulee tapahtumaan, koska tuskin ovat halukkaita ottamaan turpaansa kaupassa.

Niin ja niistä osista sen verran, että erikoisosat ovat erikoishinnoissa, tiedetään. Vaimon nykyinen auto on Audi S6 Avant 2,2 TQ ja välillä tuntuu ettei siinäkään taida olla juuri muuta yhteistä kuin polttimot tavalliseen A6:een verrattuna. Kaikki kiva maksaa, ikävä kyllä, mutta tuo topicin mukainen yksilö näyttäis maksavan jo vähän liikaakin...

edit: kirotushärö
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

janne70 kirjoitti: Vuotaa vaan sydämestään kuin seula ja kerää painetta, muuten ihan pirun kiva. :wink:
Eli tuohon huonoon huoltoon viitaten juuri tämäkin, eli ei ole viimeisinä aikoina jaksettu alkaa näihin kalliimpiin juttuihin ollenkaan, vaan kovaa ajoa.. Ei vaan tullut eriteltyä sen tarkemmin huoltoja, koska mersuja ei korjata (kuulemma..) vain huolletaan.

Millaisella hinnalla sitten myisivät vikaisena yksilönä? Kansiremppa ei pitäisi kustantaa sen ihmeempiä kuin normi kutosessa, joten sille aika apteekinhinta on.

Toisaalta, osta vikaisena -> korjaa se -> niin voipi olla pitkä tovi ennenkuin pääsee ajelemaan..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

PT kirjoitti:
janne70 kirjoitti: Vuotaa vaan sydämestään kuin seula ja kerää painetta, muuten ihan pirun kiva. :wink:
Eli tuohon huonoon huoltoon viitaten juuri tämäkin, eli ei ole viimeisinä aikoina jaksettu alkaa näihin kalliimpiin juttuihin ollenkaan, vaan kovaa ajoa.. Ei vaan tullut eriteltyä sen tarkemmin huoltoja, koska mersuja ei korjata (kuulemma..) vain huolletaan.

Millaisella hinnalla sitten myisivät vikaisena yksilönä? Kansiremppa ei pitäisi kustantaa sen ihmeempiä kuin normi kutosessa, joten sille aika apteekinhinta on.

Toisaalta, osta vikaisena -> korjaa se -> niin voipi olla pitkä tovi ennenkuin pääsee ajelemaan..
Kävin tänään pyörähtämässä liikkeessä, kun ajoin työpelillä ohi ja kerroin vikalistasta. Myyjä sanoi saman tien vievänsä auton tarkastettavaksi ja alustan pesuun, jotta saa selville vuotokohdan /-kohdat koneesta ja sovittiin pyhien jälkeen soittelusta puolin ja toisin.

Ei ollut mitään puhetta viallisen hinnasta, koska vaimo tarvii autoa joka päivä. Mä lähden taas ens viikolla Lappeenrantaan pariksi kolmeksi viikoksi töihin, ainoastaan viikonloppuina kotona ja sillä aikataululla tulee talvi ennen kuin auto on kondiksessa Kiros "hieman" ja sanoi olevan jo tuttua puuhaa, koska oli käyttänyt vajaa vuosi sitten yhden kolmesatasen kansirempassa. Muisteli maksaneensa ~1000 euroa kaikkine kilkkeineen.
Jännä nähdä ja kuulla tuomio, vai käykö niin että viat muuttuvat ominaisuuksiksi, niin kuin joskus käy. :wink:
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Kun olen seurannut parin vuoden ajan mobilesta tuommoisten hintoja Saksassa niin en ihmettele ettei tuo auto ole huippukuntoinen tuohon hintaan!
Kun Saksassakin hinnat pyörii 10 ke paikkeilla.
Aika jännä että moottoritilasta en löydä, vaikka kuinka tarkkaan katoin niin muuta eroa omaan E320 kuin AMG-tekstin venttiilikopassa!
Tuossakin moottorissa on varmaan sama johtosarjaongelma kuin muissakin M104 koneissa.
Hmm...mitähän maksaa AMG-moottorin ohjausboksi?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaa Viestiin