Käykö 16" vanteet C36 AMG:hen? Jos käy niin millä leveydellä ja ET:llä. Entä mitkä leveydet ja ET:t käyvät 17" vanteissa. Katselin vaan tuolta eBay:sta vanteita ja yksien 17" AMG style vanteiden leveys oli 8" ja ET35, mutta perässä luki, että ei käy AMG malliin (jarrujen takia). Eli viisaammat selvittäkään minulle uudelle AMG:n omistajalle tämä asia. Ajattelin vaan talvivanteiden hommaamista...
akuko kirjoitti:Käykö 16" vanteet C36 AMG:hen? Jos käy niin millä leveydellä ja ET:llä. Entä mitkä leveydet ja ET:t käyvät 17" vanteissa. Katselin vaan tuolta eBay:sta vanteita ja yksien 17" AMG style vanteiden leveys oli 8" ja ET35, mutta perässä luki, että ei käy AMG malliin (jarrujen takia). Eli viisaammat selvittäkään minulle uudelle AMG:n omistajalle tämä asia. Ajattelin vaan talvivanteiden hommaamista...
minun vakio vanteet ovat ainaki 7,5 tuumaa edessä ja 8,5 takana,et muistaakseni 35. en usko että 16" tuumaset mahtuvat ainakaan eteen,takana pitäs toimia
akuko kirjoitti:Käykö 16" vanteet C36 AMG:hen? Jos käy niin millä leveydellä ja ET:llä. Entä mitkä leveydet ja ET:t käyvät 17" vanteissa. Katselin vaan tuolta eBay:sta vanteita ja yksien 17" AMG style vanteiden leveys oli 8" ja ET35, mutta perässä luki, että ei käy AMG malliin (jarrujen takia). Eli viisaammat selvittäkään minulle uudelle AMG:n omistajalle tämä asia. Ajattelin vaan talvivanteiden hommaamista...
minun vakio vanteet ovat ainaki 7,5 tuumaa edessä ja 8,5 takana,et muistaakseni 35. en usko että 16" tuumaset mahtuvat ainakaan eteen,takana pitäs toimia
Noilla vanteilla ei eteen jää oikeen nimeksikään tilaa, että tuskin toimii 16".
Ei kai sitä ny 17" pienempiä edes kannata ajatella?!
Nyt kävin rekisteröintikatsastuksessa jossa katsastaja sanoi ensinnäkin, että miunulla etuvanteina olevilla OZ:in Furturoilla pitäisi olla vähintään leveydeltään 235 renkaat kun siinä on nyt 225 ja 9" vanne. Näytti jotain kirjaa euroopan rengas/vanne hyväksynnöistä. Sitten se katsoi koneelta muutenkin rengasjuttuja ja huomasi että valmistaja kieltää asentamasta autoon muita kuin 225/45/17 renkaita Nyt jäi homma vähän auki ja lähetettiin faksilla papereita noista renkaiden hyväksynnästä Saksassa. Saa nähä miten käy.. ottaa kyllä päähän jos joutuu vaihtamaan vanteita. Ainakin nuo 235 renkaat joutuu tilaamaan. Miten muilla on noissa katsastuksissa mennyt nuo rengasasiat?
akuko kirjoitti:Nyt kävin rekisteröintikatsastuksessa jossa katsastaja sanoi ensinnäkin, että miunulla etuvanteina olevilla OZ:in Furturoilla pitäisi olla vähintään leveydeltään 235 renkaat kun siinä on nyt 225 ja 9" vanne. Näytti jotain kirjaa euroopan rengas/vanne hyväksynnöistä. Sitten se katsoi koneelta muutenkin rengasjuttuja ja huomasi että valmistaja kieltää asentamasta autoon muita kuin 225/45/17 renkaita Nyt jäi homma vähän auki ja lähetettiin faksilla papereita noista renkaiden hyväksynnästä Saksassa. Saa nähä miten käy.. ottaa kyllä päähän jos joutuu vaihtamaan vanteita. Ainakin nuo 235 renkaat joutuu tilaamaan. Miten muilla on noissa katsastuksissa mennyt nuo rengasasiat?
Niin,225/45 renkaille levein sallittu vanne on 8,5".9" vanteelle saa 225 renkaan laittaa jos profiili on 40.Jos olisit tuon tiennyt niin nuo sinun vanteethan olisivat silloin katsastuksessa olleetkin sen 8,5"
Kai tuo on sitten jo niin uusi auto että kaikkeen pitää olla hyväksyntä,ei ole helppoa
akuko kirjoitti:Nyt kävin rekisteröintikatsastuksessa jossa katsastaja sanoi ensinnäkin, että miunulla etuvanteina olevilla OZ:in Furturoilla pitäisi olla vähintään leveydeltään 235 renkaat kun siinä on nyt 225 ja 9" vanne. Näytti jotain kirjaa euroopan rengas/vanne hyväksynnöistä. Sitten se katsoi koneelta muutenkin rengasjuttuja ja huomasi että valmistaja kieltää asentamasta autoon muita kuin 225/45/17 renkaita Nyt jäi homma vähän auki ja lähetettiin faksilla papereita noista renkaiden hyväksynnästä Saksassa. Saa nähä miten käy.. ottaa kyllä päähän jos joutuu vaihtamaan vanteita. Ainakin nuo 235 renkaat joutuu tilaamaan. Miten muilla on noissa katsastuksissa mennyt nuo rengasasiat?
Niin,225/45 renkaille levein sallittu vanne on 8,5".9" vanteelle saa 225 renkaan laittaa jos profiili on 40.Jos olisit tuon tiennyt niin nuo sinun vanteethan olisivat silloin katsastuksessa olleetkin sen 8,5"
Kai tuo on sitten jo niin uusi auto että kaikkeen pitää olla hyväksyntä,ei ole helppoa
Itse asiassa noiden minun renkaiden profiili on 40, mutta eipä ne mene läpi muutenkaan, kun huomasivat rekisteriotteesta, että vanteissa on levikepalat. Ja kun vanteiden ET on vain 18, niin ei ne mahdu kääntymään ilman noita levikepaloja. No joo, löytyhän tuosta rekisteriotteesta muitakin yllläreitä kun nuo vanneasiat, katotaan saadaanko autoa edes rekisteriin Suomessa......
Laittakaahan sellaisia lukuja (eli vanteiden leveyksiä ja ET lukuja) mitkä käyvät tähän C36 AMG:hen. Vanteiden pitäisi olla 17 tuumaiset. Onko sellaisia lukuja missä koko sarja kävisi hyvin alle vai pitääkö etsiä samanlaisia kuten nuo orkkisvanteet eli edessä 7,5" leveät ET 35 ja takana 8,5" leveät ja ET 30. On muuten todella vammasta tuo maahantuojan AKE:lle ilmoittama ainut sallittu rengaskoko 225/45/17..Eikös noissa ole jo tehtaalta lähtiessä ollut takana 245 renkaat. Kyllä on perseestä hommata keskellä kesää talvirenkaat, että auton saa katsastuksesta läpi