Pikku probleema taas josta tarvisin neuvoja kolleegoilta.
Keulassa 2 tuuletinta, toinen toimii ns Visko kytkimellä hihnavetoisena.
Toinen keulalla ilmastointilaitteen kennon edessä (sähkötoiminen).
Autossa nostaa lämpöjä helteillä ruuhkassa joskus pelottavan korkeelle. Testasin ilmastointilaitteen kennon olevaa flektiä kytkemällä suoraan akun navoilta piuhoilla, mutta ei lähde pyörimään.
Onko muilla samoja ongelmia ja mikä on sähköflektin tarkotus? Eikö Viskolla toimivalla tuulettimella pitäisi saada lämmöt pysyyn alhaalla ?
Sähkö flekti W124 300 D
Re: Sähkö flekti W124 300 D
Kettunen kirjoitti:Pikku probleema taas josta tarvisin neuvoja kolleegoilta.
Autossa nostaa lämpöjä helteillä ruuhkassa joskus pelottavan korkeelle. Testasin ilmastointilaitteen kennon olevaa flektiä kytkemällä suoraan akun navoilta piuhoilla, mutta ei lähde pyörimään.
Onko muilla samoja ongelmia ja mikä on sähköflektin tarkotus? Eikö Viskolla toimivalla tuulettimella pitäisi saada lämmöt pysyyn alhaalla ?

Sähköflektin tarkoitus on ymmätääkseni vain jäähdyttää ilmastoinnin kennoa tarvittaessa ja pyöriähän sen pitäisi suoraan ohjattaessa, eli särki tällä hetkellä:idea: Viskokytkimen pitäisi mennä jäykäksi kuumana, kierroksia annettaessa "hurina" pitäisi muistuttaa vanhaa Volvoa

Mulla kanssa visco ja edessä sähkönen tuuletin
Mulla E 250 TD -94 ja mulla lämmöt muuten pysyy hieman yli 80 astetta(myös kaupungissa ja tyhjäkäynnillä) mutta kun nostaa näin helteillä matka-ajossa yli 120 nousee 80 ja 120 viivan välille eli 100.
Mulla lähtee kyllä sähköinen tuuletin käyntiin kun anturin johdot kytkee yhteen.
Jotenkin jäähdytysteho ei riitä. Aion vaihdattaa termostaatin jos se ei kunnolla vanhemmiten aukea.
Itse aioin vaihtaa 100 asteisen anturin tilalle 95/90 anturin koska sähköinen tuuletin mulla ei pelaa - ilmeisesti anturi sökö.
Mulla lähtee kyllä sähköinen tuuletin käyntiin kun anturin johdot kytkee yhteen.
Jotenkin jäähdytysteho ei riitä. Aion vaihdattaa termostaatin jos se ei kunnolla vanhemmiten aukea.
Itse aioin vaihtaa 100 asteisen anturin tilalle 95/90 anturin koska sähköinen tuuletin mulla ei pelaa - ilmeisesti anturi sökö.
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
Re: Sähkö flekti W124 300 D
Korkeimmillaan hiukan yli +100 viivan, jonossa seistessä helteillä. Matka-ajossa pysyyy 90-95 asteessa.kleitos kirjoitti:Kettunen kirjoitti:Pikku probleema taas josta tarvisin neuvoja kolleegoilta.
Onko muilla samoja ongelmia ja mikä on sähköflektin tarkotus? Eikö Viskolla toimivalla tuulettimella pitäisi saada lämmöt pysyyn alhaalla ?Terve! Kuinkahan ylös ne lämmöt nousevat? Jos eivät yli sadan, niin ei hätää!
Sähköflektin tarkoitus on ymmätääkseni vain jäähdyttää ilmastoinnin kennoa tarvittaessa ja pyöriähän sen pitäisi suoraan ohjattaessa, eli särki tällä hetkellä:idea: Viskokytkimen pitäisi mennä jäykäksi kuumana, kierroksia annettaessa "hurina" pitäisi muistuttaa vanhaa Volvoa
Toimiiko sähköflekti vain silloin kun ilmastointilaitteen kompura päällä? Mulla on tällä hetkellä sökönä ilmastointilaite.