Akku tyhjenee
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Akku tyhjenee
Moi,
Akku on mennyt 3 kertaa parin viikon sisällä tyhjäksi. Ei syty edes radio kello. Auton edellinen omistaja vaihtanut laturin ja akun vuoden vaihteen tietämillä.
Latasin akkua hiukan ja mittasin. Ensiksi latausjännite oli vain kuromitettuna 12.4V. Laturin johdot oli surkeassa kunnossa. Tein uudet johdot ja latausjännite oli 13.8 V puhallin, valot ja ilmastointi päällä(3000rpm). Mutta auton ollessa sammutettuna ja virtaavain poikessa, mittasin 15 A virran akun johdossa. Otin laturin plus johdon irti, edelleen 15A hävisi jonnekkin. Otin kaikki sulakerasian sulakkeet irti ja enää ei ollut häviötä. Laitoin sulakkeet takaisin ja virtaa meni enää 0.01A. Jäin ihmettelemään minne vika hävisi.
Nyt pelkään, että tuo vika uusiutuu. Eli mikä voisi olla laite, joka tuon verran veisi ?
En löytänyt haulla tähän sopivaa juttua.
Akku on mennyt 3 kertaa parin viikon sisällä tyhjäksi. Ei syty edes radio kello. Auton edellinen omistaja vaihtanut laturin ja akun vuoden vaihteen tietämillä.
Latasin akkua hiukan ja mittasin. Ensiksi latausjännite oli vain kuromitettuna 12.4V. Laturin johdot oli surkeassa kunnossa. Tein uudet johdot ja latausjännite oli 13.8 V puhallin, valot ja ilmastointi päällä(3000rpm). Mutta auton ollessa sammutettuna ja virtaavain poikessa, mittasin 15 A virran akun johdossa. Otin laturin plus johdon irti, edelleen 15A hävisi jonnekkin. Otin kaikki sulakerasian sulakkeet irti ja enää ei ollut häviötä. Laitoin sulakkeet takaisin ja virtaa meni enää 0.01A. Jäin ihmettelemään minne vika hävisi.
Nyt pelkään, että tuo vika uusiutuu. Eli mikä voisi olla laite, joka tuon verran veisi ?
En löytänyt haulla tähän sopivaa juttua.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Voisko joku rele jumia, kokeile onko mikään releistä kuumana kun auto on parkissa siinä tilassa että virtaa menee jonnekki.
Tuo 15 ämpäriä on muuten niin iso määrä että näkyy jo jossain lämpönä.
Voithan lähtee mittaamaan myös sulakkeet yksitellen poistamalla, että minkä sulakkeen alta löytyy se vaiva, jolloin on jo puolta helpompi haarukoida se vikakohta.
Tuo 15 ämpäriä on muuten niin iso määrä että näkyy jo jossain lämpönä.
Voithan lähtee mittaamaan myös sulakkeet yksitellen poistamalla, että minkä sulakkeen alta löytyy se vaiva, jolloin on jo puolta helpompi haarukoida se vikakohta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Moi,
Ei ole vahvistinta, eikä muuta omaa asennusta mikä selittäisi tuon virtahäviön.
Tässä on sen verran kiirettä ollut ettei ole ehtinyt muuta kun akun lataamaan. Halpa laturi= pitkä lataus aika. En ole voinut jättää latausta koko ajaksi päälle. Vain muutaman tunnin lataus pätkiä. Tällä hetkellä näyttää hiukan alle 2A laturi ja jännite akun navoilta 12.7V. Saa nähdä tuleeko tuosta vielä akkua.
Tuo auton oman laturin lataus jännite vielä askarruttaa. Eli kun viimeksi mittasin(3000rpm), niin se näytti tuon 13.8V ilman sähkölaitteiden päällä oloa. Mutta sama 13.8V tuli, kun oli valot,ilmastointi ja puhallin täysillä. Onko tuo ihan normaali käytös. Luulisi, että jännite laskisi tai sitten lataus säädin nostaisi sitä. Yritän tässä vain arvioida onko lataussäädin kunnossa. Olisin kyllä hakenut uuden säätimen motonetistä kaiken varalta(niin halpa ettei kannattaisi sen takia kauan ihmetellä), mutta kun en tiennyt mikä laturi mulla on. Konehuoneen puolelta katsottuna ja sen minkä näin laturista puskurin alta kurkattua, en löytänyt tyyppimerkintää.
Ongelmana on vielä se, ettei vika ole juuri nyt päällä. Mietin voisiko tuo virtavuoto tulla siitä, että latausjännite ennen laturin johdon vaihtoa ei ladannut akkua ja sen ollessa lähes tyhjänä jokin laite ei toiminut alhaisen virran/jännitteen vuoksi oikein(jumitti). Ja tämä olisi ollut syy tuohon mittaamani virtahäviöön. Kun akku oli melkein tyhjä esim. lukkojen "alipaine moottori" yritti todella pitkään saada lukkoja auki. Vai onko tämä ihan huuhaa teoria ja kannattaa keskittyä johonkin muuhun ?
Ei ole vahvistinta, eikä muuta omaa asennusta mikä selittäisi tuon virtahäviön.
Tässä on sen verran kiirettä ollut ettei ole ehtinyt muuta kun akun lataamaan. Halpa laturi= pitkä lataus aika. En ole voinut jättää latausta koko ajaksi päälle. Vain muutaman tunnin lataus pätkiä. Tällä hetkellä näyttää hiukan alle 2A laturi ja jännite akun navoilta 12.7V. Saa nähdä tuleeko tuosta vielä akkua.
Tuo auton oman laturin lataus jännite vielä askarruttaa. Eli kun viimeksi mittasin(3000rpm), niin se näytti tuon 13.8V ilman sähkölaitteiden päällä oloa. Mutta sama 13.8V tuli, kun oli valot,ilmastointi ja puhallin täysillä. Onko tuo ihan normaali käytös. Luulisi, että jännite laskisi tai sitten lataus säädin nostaisi sitä. Yritän tässä vain arvioida onko lataussäädin kunnossa. Olisin kyllä hakenut uuden säätimen motonetistä kaiken varalta(niin halpa ettei kannattaisi sen takia kauan ihmetellä), mutta kun en tiennyt mikä laturi mulla on. Konehuoneen puolelta katsottuna ja sen minkä näin laturista puskurin alta kurkattua, en löytänyt tyyppimerkintää.
Ongelmana on vielä se, ettei vika ole juuri nyt päällä. Mietin voisiko tuo virtavuoto tulla siitä, että latausjännite ennen laturin johdon vaihtoa ei ladannut akkua ja sen ollessa lähes tyhjänä jokin laite ei toiminut alhaisen virran/jännitteen vuoksi oikein(jumitti). Ja tämä olisi ollut syy tuohon mittaamani virtahäviöön. Kun akku oli melkein tyhjä esim. lukkojen "alipaine moottori" yritti todella pitkään saada lukkoja auki. Vai onko tämä ihan huuhaa teoria ja kannattaa keskittyä johonkin muuhun ?
-Latausjännite pitää olla tyhjäkäynnilläkin jotain 13.7- 14 V (ilman kuormaa), jos se nousee vain kierroksilla siihen niin jokin laite kuormittaa
-Jännitteensäädin kompensoi kuormitusta esim jos puhallin päällä niin latausjännite ei pitäisi paljoa notkahtaa
-Sulake kerrallaan pois ja sitten kun vuotovirta häviää niin vika siinä toimilaitteessa
-Jännitteensäädin kompensoi kuormitusta esim jos puhallin päällä niin latausjännite ei pitäisi paljoa notkahtaa
-Sulake kerrallaan pois ja sitten kun vuotovirta häviää niin vika siinä toimilaitteessa
MB C180 vm -95
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Tuo 3000rpm mittaus on vain tullut korjausoppaan ohjeesta. En ole mitannut tyhjäkäynnillä. Ajattelin vain että siinä on jokin syy, että mittaus täytyy tehdä noilla kierroksilla.
Mutta edelleenkään ei vuotovirtaa esiinny, pelkäämpä että se taas tulee esiin kun olen jossain missä apuvirtaa ei ole lähettyvillä.
Ja vieläkin mietin, voiko se vajaa lataus aiheuttaa tämän(mainitsin tästä aiemmin).
Mutta edelleenkään ei vuotovirtaa esiinny, pelkäämpä että se taas tulee esiin kun olen jossain missä apuvirtaa ei ole lähettyvillä.
Ja vieläkin mietin, voiko se vajaa lataus aiheuttaa tämän(mainitsin tästä aiemmin).
Re: Akku tyhjenee
Onko Defan keskuslukitus?stratocaster kirjoitti:Moi,
Akku on mennyt 3 kertaa parin viikon sisällä tyhjäksi. Ei syty edes radio kello. Auton edellinen omistaja vaihtanut laturin ja akun vuoden vaihteen tietämillä.
Latasin akkua hiukan ja mittasin. Ensiksi latausjännite oli vain kuromitettuna 12.4V. Laturin johdot oli surkeassa kunnossa. Tein uudet johdot ja latausjännite oli 13.8 V puhallin, valot ja ilmastointi päällä(3000rpm). Mutta auton ollessa sammutettuna ja virtaavain poikessa, mittasin 15 A virran akun johdossa. Otin laturin plus johdon irti, edelleen 15A hävisi jonnekkin. Otin kaikki sulakerasian sulakkeet irti ja enää ei ollut häviötä. Laitoin sulakkeet takaisin ja virtaa meni enää 0.01A. Jäin ihmettelemään minne vika hävisi.
Nyt pelkään, että tuo vika uusiutuu. Eli mikä voisi olla laite, joka tuon verran veisi ?
En löytänyt haulla tähän sopivaa juttua.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Jos tuo defa on jokin kaukoohjattu lukitus, niin ei ole. Ihan avain oven lukkoon ja aukaisu. Ilmeisesti ihan mesen vakio alipaineella toimiva lukitus. Sen enempää en tiedä lukituksesta.
Mittailin tänään lisää. Akun sain latauksen jälkeen näyttämään 13,2V. Ja päätin lopettaa akun latauksen ja katsoa kuinka se kestää. Tyhjäkäynnillä 14V lataus jännite ilman kuormaa. Tyhjäkäynillä puhallin nelosella ja valot päällä 14V latausjännite. Sitten kun lisäsin vielä ilmastoinnin kehiin niin näytti 13.8V.
Ajoin 15km ja auto seisoi siellä 3h. Tulin takaisin tuo 15 km. Tosi kuuma keli, ilmastointi oli päällä ja puhallin 3 asennossa ja tietysti valot päällä. Nyt akun jännite 12.9V. Täytyy seurata mitenkä tuo lataus riittää ja onko akku kunnossa. Vai onko tuo ilmastointi, joka syö akkua.
Mittailin tänään lisää. Akun sain latauksen jälkeen näyttämään 13,2V. Ja päätin lopettaa akun latauksen ja katsoa kuinka se kestää. Tyhjäkäynnillä 14V lataus jännite ilman kuormaa. Tyhjäkäynillä puhallin nelosella ja valot päällä 14V latausjännite. Sitten kun lisäsin vielä ilmastoinnin kehiin niin näytti 13.8V.
Ajoin 15km ja auto seisoi siellä 3h. Tulin takaisin tuo 15 km. Tosi kuuma keli, ilmastointi oli päällä ja puhallin 3 asennossa ja tietysti valot päällä. Nyt akun jännite 12.9V. Täytyy seurata mitenkä tuo lataus riittää ja onko akku kunnossa. Vai onko tuo ilmastointi, joka syö akkua.
On, nimen omaan Dean keskuslukitus, joka omassa kärryssäni aiheutti akun tyhjenemisen.
Tai en tiedä itse asiassa oliko se Defa, mutta siihen liittyvä kuiteski.
Pari piuhaa irti etuovien paneelin alta ja onkelmat loppuivat tyystin.
Ja toinen akun tyhjenemisen aiheuttaja on ollut laturin piuhojen liitosten hapettuminen. Siis käytännössä laturi ei ladannut.
Tai en tiedä itse asiassa oliko se Defa, mutta siihen liittyvä kuiteski.
Pari piuhaa irti etuovien paneelin alta ja onkelmat loppuivat tyystin.
Ja toinen akun tyhjenemisen aiheuttaja on ollut laturin piuhojen liitosten hapettuminen. Siis käytännössä laturi ei ladannut.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Tänään vika tuli taas. Ajoin noin 30km. Auto pihaan ja parin tunnin päästä menin autolle ja akun napajännite oli 11,5V. Akun kenkä irti ja virtamittaus, 13A näytti ja mitään ei pitäisi olla päällä.
Sulakerasiasta yksitellen sulakkeet pois ja mittaus joka välissä. Kun olin ottanut kaikki sulekkeet, virtamittaus edelleen näytti 13A. Laturin plus napa irti ja takapenkin alta ovien alipainepumpun johto irti. Ja vielä 13A lukema. Sitten kun en muuta keksinyt enää, niin valojen katkaisija päälle ja pois. Tämän jälkeen virta näytti 0,01A. Voiko tämä tulla jotenkin tuosta valokatkaisijasta ? Vai kävikö tässä nyt vain niin, että kun akun kenkä oli pitempään pois vika hävisi(virranmittauksessa pidin sähköä vain lyhyen ajan päällä). Ja edellisellä kerrallahan vika hävisi kun poistin kaikki sulakkeet rasiasta.
Kyllä nämä sähköviat on hankalia.
Sulakerasiasta yksitellen sulakkeet pois ja mittaus joka välissä. Kun olin ottanut kaikki sulekkeet, virtamittaus edelleen näytti 13A. Laturin plus napa irti ja takapenkin alta ovien alipainepumpun johto irti. Ja vielä 13A lukema. Sitten kun en muuta keksinyt enää, niin valojen katkaisija päälle ja pois. Tämän jälkeen virta näytti 0,01A. Voiko tämä tulla jotenkin tuosta valokatkaisijasta ? Vai kävikö tässä nyt vain niin, että kun akun kenkä oli pitempään pois vika hävisi(virranmittauksessa pidin sähköä vain lyhyen ajan päällä). Ja edellisellä kerrallahan vika hävisi kun poistin kaikki sulakkeet rasiasta.
Kyllä nämä sähköviat on hankalia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Puhaltimelle voi löytyä jostain metalli liuska tyyppinen sulake joka on
avonainen päälle päin.
Toinen asia mikä tuli mieleeni onko sulla vetokoukku, jos niin sen kaapeli
nippu voi olla puristuksessa esim;: jonkun runkopalkin välissä tai prikan
alla osittain...
avonainen päälle päin.
Toinen asia mikä tuli mieleeni onko sulla vetokoukku, jos niin sen kaapeli
nippu voi olla puristuksessa esim;: jonkun runkopalkin välissä tai prikan
alla osittain...
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Ilmastoinnin flekti testattu. Akkulaturilta piuhat kiinni ja flekti toimi. Laturin virtamittari näytti noin 4A. Tosin "hyppyjohdot" liittimelle oli aika ohuet, joten siihenkin hukkui varmaan osa virrasta. Ajelin auton lämpimaksi ja flekti näytti toimivan, myös normaalisti kytkettynä. Ongelmana on vain taas, ettei vika ole päällä eikä homma etene sen vuoksi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Nyt homma vaan pahenee. En ole nähnyt virtahäviötä enää, mutta laturi polttaa "roottorin" käämin poikki. Onneksi käämi menee poikki ihan liitoksen vierestä, että saan sen vielä juotettua kiinni takaisin. Nyt se on tehnyt tämän kaksi kertaa.
Jos pyöritän autoa tyhjäkäynnillä ja mittaan latausjännitteen, niin se pyörii 13.5V-13.8V välillä ja pihtivirtamittarilla mitattuna 54-60A tulee laturilta. Jos käyn ajamassa noin 20km lenkin, niin laturin käämi on kärvähtynyt. Ihan kuin sillä että auto liikkuu tai pyörii tyhjäkäynillä on merkitystä. Vai tulisiko se että kuormittuu kierroksilla.
Nyt tosiaan tarvitsisi neuvoa, alkaa omat avut olla aika vähissä. Eikös tuolle "roottorille" mene vain tuo ohut piuha akun merkkivalon kautta ja siitä jännitteen säätäjän kautta roottorin käämille. Ko. napaan D+ tulee jännite kun käännän virrat päälle. Ei ymmärrä mitenkä tuosta ketjusta voisi tulla niin paljon virtaa, että käämi menee poikki.
Hankin varmuudeksi uuden jännitteensäätäjän ja kokeilen sitä seuraavaksi. Jos se vaikka olisi syypää tähän laturin toimintaa. Diodit on mitattu ja kunnossa.
Kun on tuo pihtivirtamittari käytössä, niin osaako kukaan sanoa paljon virtaa kulkee akulta lähtevien johtojen kautta. Ennen edellistä laturin simahtamista, ehdin mittailla muutamia niistä, muistaakseni jostakin johdosta meni 24A(taisi olla sulakerasialle päin menevä).
Onko w201:ssä ohjaamon puolella releitä, jotka kannattaisi tarkistaa ?
Jos pyöritän autoa tyhjäkäynnillä ja mittaan latausjännitteen, niin se pyörii 13.5V-13.8V välillä ja pihtivirtamittarilla mitattuna 54-60A tulee laturilta. Jos käyn ajamassa noin 20km lenkin, niin laturin käämi on kärvähtynyt. Ihan kuin sillä että auto liikkuu tai pyörii tyhjäkäynillä on merkitystä. Vai tulisiko se että kuormittuu kierroksilla.
Nyt tosiaan tarvitsisi neuvoa, alkaa omat avut olla aika vähissä. Eikös tuolle "roottorille" mene vain tuo ohut piuha akun merkkivalon kautta ja siitä jännitteen säätäjän kautta roottorin käämille. Ko. napaan D+ tulee jännite kun käännän virrat päälle. Ei ymmärrä mitenkä tuosta ketjusta voisi tulla niin paljon virtaa, että käämi menee poikki.
Hankin varmuudeksi uuden jännitteensäätäjän ja kokeilen sitä seuraavaksi. Jos se vaikka olisi syypää tähän laturin toimintaa. Diodit on mitattu ja kunnossa.
Kun on tuo pihtivirtamittari käytössä, niin osaako kukaan sanoa paljon virtaa kulkee akulta lähtevien johtojen kautta. Ennen edellistä laturin simahtamista, ehdin mittailla muutamia niistä, muistaakseni jostakin johdosta meni 24A(taisi olla sulakerasialle päin menevä).
Onko w201:ssä ohjaamon puolella releitä, jotka kannattaisi tarkistaa ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
roottorin käämi ottaa kunnossa ollessaan noin yhden amppeerin virtaa
ei kai sieltä laturista tyhjäkäynnilla 50-60 amppeeria tule
autossa ei ole kuin yksi laite jokä yksin pystyy ottamaan virtaa noin paljon startti
luulisi että jos olisi oikosulku johdoissa niin piili olisi palanut jo tuolla virtamäärällä
ei kai sieltä laturista tyhjäkäynnilla 50-60 amppeeria tule
autossa ei ole kuin yksi laite jokä yksin pystyy ottamaan virtaa noin paljon startti
luulisi että jos olisi oikosulku johdoissa niin piili olisi palanut jo tuolla virtamäärällä
Arvaus?
No tämä on tällainen apuheitto vain, mutta olisikos jossakin jännitteellinen johto, joka saisi joskus ainakin osittaisen maadoituksen? Moottorin ja ympäristön kuumetessa yhteys syntyy helposti kun taas kylmä, kauan seissyt moottori on jäähdyttänyt piuhat taas "eristetyiksi"?
Tuo ilmiö, että virta on suuri vaikka sulakkeet on erikseen mitattu, on aika vahva vinkki minusta. Vika on jossakin akun ja sulakerasian välissä.
Tämä oli minun 5-senttiseni...
Tuo ilmiö, että virta on suuri vaikka sulakkeet on erikseen mitattu, on aika vahva vinkki minusta. Vika on jossakin akun ja sulakerasian välissä.
Tämä oli minun 5-senttiseni...
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
auto on mielestäni 102. Imusarjan lämmittimestä olen lukenut, mutta kun en tiedä mistä etsiä sitä ja miten mitata sen toimivuus.
Vesipumpussa on jokin anturi.
Korjasin laturin eilen ja se latasi 15 min OK, kunnes taas roottorin käämi paloi tismalleen samasta kohdasta kuin kahdella aiemmalla kerralla.
Nyt kun auto pyöri eikä ollut virtalaitteita päällä ja mittasin "jakotukilta" yhden lähtevän johdon sarja virraksi noin 30A. Jonkin verranhan auto tarvitsee virtaa pyöriäkseen, mutta onko tuo normaali. Referenssinä mittasin kaverin sitikasta vastaavan suuruisia virtoja.
Hain uuden jännitteensäätäjänkin. Se oli ulkonäöltään ihan vastaava, kun entinen. Mutta sillä en saanut laturia pelaamaan.
Vesipumpussa on jokin anturi.
Korjasin laturin eilen ja se latasi 15 min OK, kunnes taas roottorin käämi paloi tismalleen samasta kohdasta kuin kahdella aiemmalla kerralla.
Nyt kun auto pyöri eikä ollut virtalaitteita päällä ja mittasin "jakotukilta" yhden lähtevän johdon sarja virraksi noin 30A. Jonkin verranhan auto tarvitsee virtaa pyöriäkseen, mutta onko tuo normaali. Referenssinä mittasin kaverin sitikasta vastaavan suuruisia virtoja.
Hain uuden jännitteensäätäjänkin. Se oli ulkonäöltään ihan vastaava, kun entinen. Mutta sillä en saanut laturia pelaamaan.
Eikö tuon aiheuttajaa voisi saada selville ottamalla jokaisen sulakkeen
vuorollaan irti ja silloin kun virta putoaa lähes nollaan niin syyllinen löytyy
kyseisen sulakkeen takaa. Olen kuullut joillakin olleen poppikoneen
ongelman aiheuttaja, vaikkakin on kytketty standby-moodiin niin jostain
syystä 'pilipalihipsis' on syönyt tolkuttomasti virtaa.
Toivottavasti löydät syyllisen.
vuorollaan irti ja silloin kun virta putoaa lähes nollaan niin syyllinen löytyy
kyseisen sulakkeen takaa. Olen kuullut joillakin olleen poppikoneen
ongelman aiheuttaja, vaikkakin on kytketty standby-moodiin niin jostain
syystä 'pilipalihipsis' on syönyt tolkuttomasti virtaa.
Toivottavasti löydät syyllisen.
Sähkövika voi olla tosi viheliäinen ,ellei ole selkeesti nähtävissä syy.
Edellisessä 124 vm.-86 kävi tällai . Akku tyhjeni kanssa joskus siloin tällöin ,enkä löytänyt siihen mitään erikoista syytä .Alkoi taas kyllä pelittämään kun välillä lataili verkkosähköllä. Erään kerran sitte kävi niin ,kun olin työreissussa toisen kyydillä eteläsuomessa ,niin vaimo soittaa,kun oli käymässä kauppareissulla,että tämä auto palaa. Konepellin alta tulee sankasti savua.
Minä siihen sitte ,että anna palaa vaan ,pitäs siinä olla vakuutukset kunnossa.
No hetken päästä soitin hälle takaisin ,että vieläkö palaa, sanoi lähteneensä
jalkapatikassa kotio ja jättäneensä auton kadun varteen ,eikä ollu sen jälkeen kattonukkan ,että vieläkö palaa.
Tulin sitte viikonloppuna kotio ja lähdin heti katsomaan ,että misähän kunnossa se pirssi on. Yllätyksekseni huomasin ,ettei ollukkaan palanu,eikä päällekkänpäin ollu mitään palamisen mekkejä havaittavissa. Ajoin sen sitte siitä kotio ja tivasin vaimolta ,että mistä se sitte mukamas paloi. Vaimo sanoi ,että sankka savu nousi siitä konepellin ja tuulilasin välisestä tahosta.
Aloin sitte tarkemmin katsomaan ,niin huomasinki ,että olihan siitä pissapojalta lasinpesusuuttimille menevät putket aivan kärventyneet ja sitte huomasi8n että niissä putkissahan on jonkinlaiset lämmitysvastukset jokka oli aivan piloilla ja syy palamiseen olikin juuri niissä vastuksissa. No eipä siinä auttanu muu kuin repiä vastukset ja johtimet pois.
Tämän operaation jälkeen en muista et ois enää tarvinnu akkua verkkovirralla latailla.
Edellisessä 124 vm.-86 kävi tällai . Akku tyhjeni kanssa joskus siloin tällöin ,enkä löytänyt siihen mitään erikoista syytä .Alkoi taas kyllä pelittämään kun välillä lataili verkkosähköllä. Erään kerran sitte kävi niin ,kun olin työreissussa toisen kyydillä eteläsuomessa ,niin vaimo soittaa,kun oli käymässä kauppareissulla,että tämä auto palaa. Konepellin alta tulee sankasti savua.
Minä siihen sitte ,että anna palaa vaan ,pitäs siinä olla vakuutukset kunnossa.
No hetken päästä soitin hälle takaisin ,että vieläkö palaa, sanoi lähteneensä
jalkapatikassa kotio ja jättäneensä auton kadun varteen ,eikä ollu sen jälkeen kattonukkan ,että vieläkö palaa.
Tulin sitte viikonloppuna kotio ja lähdin heti katsomaan ,että misähän kunnossa se pirssi on. Yllätyksekseni huomasin ,ettei ollukkaan palanu,eikä päällekkänpäin ollu mitään palamisen mekkejä havaittavissa. Ajoin sen sitte siitä kotio ja tivasin vaimolta ,että mistä se sitte mukamas paloi. Vaimo sanoi ,että sankka savu nousi siitä konepellin ja tuulilasin välisestä tahosta.
Aloin sitte tarkemmin katsomaan ,niin huomasinki ,että olihan siitä pissapojalta lasinpesusuuttimille menevät putket aivan kärventyneet ja sitte huomasi8n että niissä putkissahan on jonkinlaiset lämmitysvastukset jokka oli aivan piloilla ja syy palamiseen olikin juuri niissä vastuksissa. No eipä siinä auttanu muu kuin repiä vastukset ja johtimet pois.
Tämän operaation jälkeen en muista et ois enää tarvinnu akkua verkkovirralla latailla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21
Sain pelaamaan laturin taas. Uudella jännitteensäätäjällä se näyttää tuottavan 14,3V.
Tein tuon cardocin ohjeistaman releen poiston. Virrat oli ennen 44 A ja tuon poiston jälkeen 14A. Sitten huomasin, että vesipumppuun menevän johdon irroitus tuottaa saman tuloksen. Mikäs tuo mysteeri tuossa vesipumpussa on ? 30A on aika kova kulutus sille.
Tein tuon cardocin ohjeistaman releen poiston. Virrat oli ennen 44 A ja tuon poiston jälkeen 14A. Sitten huomasin, että vesipumppuun menevän johdon irroitus tuottaa saman tuloksen. Mikäs tuo mysteeri tuossa vesipumpussa on ? 30A on aika kova kulutus sille.