Autoon ilmaantui hiljattain uusi ilmeisesti voimansiirosta kuuluva ääni.
Ääni ilmenee 50-80 km/h välillä, uliseva kuin vanhojen autojen perä.
Autossa 4v. automaatti johon vaihdettu öljyt n. 1000km sitten. Ääni
kuulostaisi tulevan vaihteistosta ja kuuluu vedättäessä.
Laatikko vaihtaa muuten hyvin, mutta kylmällä koneella lähdettäessä
pitää kakkosta kauan päällä, vaihtaa vasta yli 2500rpm isommalle.
Öljynpinta on lämpimänä auton käydessä tikun alareunan kohdalla,
öljyt vaihdettu Mersun huollossa. Kysyisin antaako kyseiset asiat
aihetta huoleen? Auto vm-92 300SE.
W140 voimansiirron äänet
Siinä tikussa on kaksi asteikkoa..... alemmasta min/max välistä tarkistetaan öljymäärä silloin ko se on kylma ja ylimmästä min/max asteikosta ko se on kuuma.....
näin olen ainakin käsittänyt
Omassa autossa on myös tuo "ominaisuus" että kylmänä ko auto on seissyt tarpeeksi kauan niin loota ei vaihda heti 2 -> 3:lle vaan pitää käyttää kierosia korkeammalla niin sitten vaihtaa..... jonkajälkeen se sitten toimiikin aivan moitteettomasti.... Että joku viisas jos osais selittää mistä johtuu
näin olen ainakin käsittänyt
Omassa autossa on myös tuo "ominaisuus" että kylmänä ko auto on seissyt tarpeeksi kauan niin loota ei vaihda heti 2 -> 3:lle vaan pitää käyttää kierosia korkeammalla niin sitten vaihtaa..... jonkajälkeen se sitten toimiikin aivan moitteettomasti.... Että joku viisas jos osais selittää mistä johtuu
Omassa autossa 722.5 (5-vaiht.) laatikko tekee myös justiinsa noin, kylmänä menee reilustikin päälle 3000 r/min ennekuin vaihtaa. Ko. laatikko ei tietääkseni edes ole vielä sähköohjattu kuin vain 5-vaihteen osalta, muuten mekaaninen kuten 722.3.Sorsso kirjoitti:Omassa autossa on myös tuo "ominaisuus" että kylmänä ko auto on seissyt tarpeeksi kauan niin loota ei vaihda heti 2 -> 3:lle vaan pitää käyttää kierosia korkeammalla niin sitten vaihtaa..... jonkajälkeen se sitten toimiikin aivan moitteettomasti.... Että joku viisas jos osais selittää mistä johtuu
"Viisaat" on aiemminkin täällä foorumilla kertoilleet että tarkoituksena on nimenomaan lämmittää öljy/katalysaattori mahdollisimman nopeasti. Voisi viisaat vielä selittää miten se on tuossa 722.5 vaihteistossa toteutettu

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kiitos
Kiitos vastauksista. Eli tuo kierrosluvun nousu kylmänä on täysin normaalia.
Noista äänistä vielä sen verran, että ettei se ääni kovin kovasti kuulu,
on vaan niin pahuksen hiljainen auto muuten. Oma päätelmä äänistä
on kardaanin kannatinlaakeri tai perä.
Ääni kuuluu kaikilla vaihteilla, joten vaihteistosta se tuskin tulee.
Noista äänistä vielä sen verran, että ettei se ääni kovin kovasti kuulu,
on vaan niin pahuksen hiljainen auto muuten. Oma päätelmä äänistä
on kardaanin kannatinlaakeri tai perä.
Ääni kuuluu kaikilla vaihteilla, joten vaihteistosta se tuskin tulee.
Re: Kiitos
[quote="Mandrake"]Kiitos vastauksista. Eli tuo kierrosluvun nousu kylmänä on täysin normaalia.
Noista äänistä vielä sen verran, että ettei se ääni kovin kovasti kuulu,
on vaan niin pahuksen hiljainen auto muuten. Oma päätelmä äänistä
on kardaanin kannatinlaakeri tai perä.
Ääni kuuluu kaikilla vaihteilla, joten vaihteistosta se tuskin tulee.[/quote
Justiin vaihdoin w140 kannatinlaakerin viime viikolla. Se piti melko hiljaista jurinaa joka kuului parhaiten 30-50 nopeuksilla, eikä riippunut oliko veto päällä vai ei. w124:ssä minulla ääntää perä ja ääneen vaikuttaa kaasu ihan selvästi.
Kannatinlaakerin vaihto oli helppo homma muuten mutta normaaliin ulosvetäjään jouduin tekemään pitemmät kynnet jotta se ulottui laakerin ympärillä olevan kumisysteemin ympäri. Laakeri maksoi 11 euroa laakerikaupassa.
Noista äänistä vielä sen verran, että ettei se ääni kovin kovasti kuulu,
on vaan niin pahuksen hiljainen auto muuten. Oma päätelmä äänistä
on kardaanin kannatinlaakeri tai perä.
Ääni kuuluu kaikilla vaihteilla, joten vaihteistosta se tuskin tulee.[/quote
Justiin vaihdoin w140 kannatinlaakerin viime viikolla. Se piti melko hiljaista jurinaa joka kuului parhaiten 30-50 nopeuksilla, eikä riippunut oliko veto päällä vai ei. w124:ssä minulla ääntää perä ja ääneen vaikuttaa kaasu ihan selvästi.
Kannatinlaakerin vaihto oli helppo homma muuten mutta normaaliin ulosvetäjään jouduin tekemään pitemmät kynnet jotta se ulottui laakerin ympärillä olevan kumisysteemin ympäri. Laakeri maksoi 11 euroa laakerikaupassa.
Re: Kiitos
Muistatko laakerintyyppinumeroa??
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93