Onko VNT ahtimien numeroilla suora yhteys niiden kokoon? Esim: yleinen 2052,
viittaisiko tuo 52 jotenkin kompressori puolelle? mitä se 20 tarkoittaa?
-mikko-
VNT ahtimien numerot
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
VNT ahtimien numerot
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Re: VNT ahtimien numerot
Ainakin Garrettin GT-sarjassa kaksi ensimmäistä numeroa kertoo turbiinipuolen rungon kokoluokan ja kaksi viimeistä numeroa kompressorisiiven suurimman halkaisijan millimetrinä, ks.Mikko Vuorsola kirjoitti:Onko VNT ahtimien numeroilla suora yhteys niiden kokoon? Esim: yleinen 2052,
viittaisiko tuo 52 jotenkin kompressori puolelle? mitä se 20 tarkoittaa?
-mikko-
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... asics.html ja
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... _sheet.htm
Esim GT 2052 turbiinisiiven suurin halkaisija 47 mm ja kompressorisiiven suurin halkaisija 52 mm. VNT-sarjasta ei löydy vastaaavia tietoja, mutta oletan, että esitystapa on sama.
tomant
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Kiitoksia, tämä auttoi jo paljon.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...