W124 jarrujen huolto osia mistä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies

W124 jarrujen huolto osia mistä?

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

elikkä piti pistää tuon 200 W124 bensa 88vuosimallin jarrusatulat korin väriin, ja otin ne irti ja poistin ruosteet, ja maalasin.. ja eiköhän ne maalit kiehunu :evil: poistin maalit uudestaan pois, ja ajattelin kokeilla onko ilmausroppu jumissa. ja olihan se, ja tyhmänä väänsin sen ropun poikki. (pitää porata huomenna pois se) ja avasin sen jälkeen satulan osiin.. ja samalla meni toinen O-rengas rikki.. :P

elikkä mistä sais halviten noi jarrujen tiiviste O-renkaat, uudet ilmausroput tampereelta? ja millasia lämpötiloja noiden maalien pitäisi kestää satulassa.

vaihdan kaikkiin noi tiivisterenkaat ja ilmaus ropun samantien kun otan ne irti ja maalaan..
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
roimb
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W124 jarrujen huolto osia mistä?

Viesti Kirjoittaja roimb »

MasaMbW124 kirjoitti: ja millasia lämpötiloja noiden maalien pitäisi kestää satulassa..
Kyllä ne on hyvä maalata kuumankestomaalilla. Elikkä itellä tais lukea 600'c purkin kyljessä. Ja hyvin on väri säilynyt hopeana :D
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Itse olen tilannut aina jarru-, ym-, varaosat aikaisemmin ainoastaan KL-varaosasta, nyttemmin myös motonetistä. Kummankaan toimittajan kanssa ei ole ollut ongelmia.

Jarrujen tiivistesarjoja on saatavilla ja jos en väärin muista, eteen kympin luokkaa - taakse hieman kalliimpi. Sisältäen o-renkaan ja tefan männälle.

Vaihtosatuloista ei miulla kokemuksia, mutta pepekyy sanoi, että jos täydellisen rempan joutuu satulalle tekemään, ei taida päästä enään tuntipalkoille. Joten jos on satula täysin kömö, kannattaa se vaihtaa vaihtosatulaan siis...
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies

no itellä on pitkälti noi rempat oman ajan kulutusta, ettei olis niin pirun tylsää :D kun kerran on noi satulat tossa edessä odottamassa uutta maalia, niin mikä jottei vaihtelis O-renkaat samalla ja muutenkin fiksailis.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

osia

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

ainaki 201:een sai varaosaliikkeestä takajarrusatulojen osia
sisälsi männän stefan+pölysuojan+ilmausproput+proppujen suojakumit
yht kummallekin puolelle 15€
edesmennyt
W201
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä niihin kannata koskea jos kerran toimii..tai ainakaan en itse alkaisi huvikseen purkamaan.200D:ssä on mulla nyt 765tkm mittarissa ja yksi takasatula on siinä aikana tarvinnut vaihtaa,muita ei edes aukaista.

Satuloissa pysyy myös aika hyvin normaali automaali,se kestää kohtuullisen paljon lämpöä.Tietenkin kuumakestomaalit ovat parempia,mutta ei ihan heti löydä esim. autonsävyistä :roll:
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies

AM kirjoitti:Eipä niihin kannata koskea jos kerran toimii..tai ainakaan en itse alkaisi huvikseen purkamaan.200D:ssä on mulla nyt 765tkm mittarissa ja yksi takasatula on siinä aikana tarvinnut vaihtaa,muita ei edes aukaista.

Satuloissa pysyy myös aika hyvin normaali automaali,se kestää kohtuullisen paljon lämpöä.Tietenkin kuumakestomaalit ovat parempia,mutta ei ihan heti löydä esim. autonsävyistä :roll:
kuten tos alus sanoin, niin katkes se ilmausroppu, ja sen poistoa mielestäni helpotti takajarrusatulan halkasu. ja samalla meni sitten se O-tiivisterengas rikki.. uusin molempii takasatuloihin noi roput ja tiivisterenkaat.. ja kaikkiin tarvii kuitenkin koskee kun kerran maalaan ne
Vastaa Viestiin