Automaattilaatikon öljyn mittaus ja säätö.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Automaattilaatikon öljyn mittaus ja säätö.

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Mitataanko 722.3 laatikon öljymäärä mittatikulla moottorin käydessä vai sammutettuna?

-mikko-
Viimeksi muokannut Mikko Vuorsola, Ke 28.06.2006 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Moottorin käydessä ja öljyn käyntilämpöistä!.
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Kiitoksia, ja vielä lisää kysymyksiä.
Onko laatikkoöljyn vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa ja mikä on öljyn määrä?
Minulla on suodatin, tiiviste ja 6 litraa mobilin 220:stä ATF:ää valmiina odottamassa.

Laatikon paineita saa ilmeisesti nostettua siitä vasemmalla sivulla olevan pienen kumitulpan alla sijaitsevasta T-kirjaimesta kääntämällä? Kiinnipäin lisääntyy?
Saako vaihtohetkeä säädettyä jostain?
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikko Vuorsola kirjoitti:Laatikon paineita saa ilmeisesti nostettua siitä vasemmalla sivulla olevan pienen kumitulpan alla sijaitsevasta T-kirjaimesta kääntämällä? Kiinnipäin lisääntyy?
Saako vaihtohetkeä säädettyä jostain?
jaahas, kohta kysellään Siekkisen puhelinnumeroa :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Vaihto hetkeä voi säätää jonkin verran vaijeria säätämällä kiristää niin menee ylemmäs jonkun verran ja vaikuttaa vähän vaihtoonkin terävöittävästi...

Laita se syöttöpumpun kyljessä oleva alipaine säädin niin että se katkaiseen alipaineet mahdollisimman äkkiä...eli pumpun kylejestä käännät vastapäivään sitä säädintä....mut löyssää ekaksi ne kaksi M6 pulttia.

Muista tarkistaa ettei se rajoita kaasuvivun liikettä :!:

Alipaineita kun ruuvaat laatikosta niin vetäise ekaksi vaikka kierrros sitä sakara tappia kiinni päin ja kohta toinen perään....ja ala suunnitteleen irroitusta.. :lol:
Itse tein ja säästin
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Mikko Vuorsola kirjoitti:Kiitoksia, ja vielä lisää kysymyksiä.
Onko laatikkoöljyn vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa ja mikä on öljyn määrä?
Minulla on suodatin, tiiviste ja 6 litraa mobilin 220:stä ATF:ää valmiina odottamassa.
Muista tyhjätä turbiini kanssa.Siinäkin on proppu,pitää vaan kiertää kohdalle.
722.3 :een taitaa yleensä mennä noin 8 l. öljyä jos sen valuttaa ihan tyhjäksi.
Öljypohjiakin taitaa olla eri syvyyksisiä, riippuu vähän määrä siitäkin.
Kaada ensin laatikkoon 4-5 l. ja käynnistä hetkeksi ennen kuin kaadat lisää,muuten voi tulla öljyä huohottimesta pellolle.

JariN
Vastaa Viestiin