Mitataanko 722.3 laatikon öljymäärä mittatikulla moottorin käydessä vai sammutettuna?
-mikko-
Automaattilaatikon öljyn mittaus ja säätö.
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Automaattilaatikon öljyn mittaus ja säätö.
Viimeksi muokannut Mikko Vuorsola, Ke 28.06.2006 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Kiitoksia, ja vielä lisää kysymyksiä.
Onko laatikkoöljyn vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa ja mikä on öljyn määrä?
Minulla on suodatin, tiiviste ja 6 litraa mobilin 220:stä ATF:ää valmiina odottamassa.
Laatikon paineita saa ilmeisesti nostettua siitä vasemmalla sivulla olevan pienen kumitulpan alla sijaitsevasta T-kirjaimesta kääntämällä? Kiinnipäin lisääntyy?
Saako vaihtohetkeä säädettyä jostain?
Onko laatikkoöljyn vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa ja mikä on öljyn määrä?
Minulla on suodatin, tiiviste ja 6 litraa mobilin 220:stä ATF:ää valmiina odottamassa.
Laatikon paineita saa ilmeisesti nostettua siitä vasemmalla sivulla olevan pienen kumitulpan alla sijaitsevasta T-kirjaimesta kääntämällä? Kiinnipäin lisääntyy?
Saako vaihtohetkeä säädettyä jostain?
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
jaahas, kohta kysellään Siekkisen puhelinnumeroaMikko Vuorsola kirjoitti:Laatikon paineita saa ilmeisesti nostettua siitä vasemmalla sivulla olevan pienen kumitulpan alla sijaitsevasta T-kirjaimesta kääntämällä? Kiinnipäin lisääntyy?
Saako vaihtohetkeä säädettyä jostain?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Vaihto hetkeä voi säätää jonkin verran vaijeria säätämällä kiristää niin menee ylemmäs jonkun verran ja vaikuttaa vähän vaihtoonkin terävöittävästi...
Laita se syöttöpumpun kyljessä oleva alipaine säädin niin että se katkaiseen alipaineet mahdollisimman äkkiä...eli pumpun kylejestä käännät vastapäivään sitä säädintä....mut löyssää ekaksi ne kaksi M6 pulttia.
Muista tarkistaa ettei se rajoita kaasuvivun liikettä
Alipaineita kun ruuvaat laatikosta niin vetäise ekaksi vaikka kierrros sitä sakara tappia kiinni päin ja kohta toinen perään....ja ala suunnitteleen irroitusta..
Laita se syöttöpumpun kyljessä oleva alipaine säädin niin että se katkaiseen alipaineet mahdollisimman äkkiä...eli pumpun kylejestä käännät vastapäivään sitä säädintä....mut löyssää ekaksi ne kaksi M6 pulttia.
Muista tarkistaa ettei se rajoita kaasuvivun liikettä

Alipaineita kun ruuvaat laatikosta niin vetäise ekaksi vaikka kierrros sitä sakara tappia kiinni päin ja kohta toinen perään....ja ala suunnitteleen irroitusta..

Itse tein ja säästin
Muista tyhjätä turbiini kanssa.Siinäkin on proppu,pitää vaan kiertää kohdalle.Mikko Vuorsola kirjoitti:Kiitoksia, ja vielä lisää kysymyksiä.
Onko laatikkoöljyn vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa ja mikä on öljyn määrä?
Minulla on suodatin, tiiviste ja 6 litraa mobilin 220:stä ATF:ää valmiina odottamassa.
722.3 :een taitaa yleensä mennä noin 8 l. öljyä jos sen valuttaa ihan tyhjäksi.
Öljypohjiakin taitaa olla eri syvyyksisiä, riippuu vähän määrä siitäkin.
Kaada ensin laatikkoon 4-5 l. ja käynnistä hetkeksi ennen kuin kaadat lisää,muuten voi tulla öljyä huohottimesta pellolle.
JariN