220D vrt 240D ?
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
220D vrt 240D ?
Olen katselemassa 220d koneella varustettua 123sta, ajettu mitä lie + 400 tkm. Nyt on tietämykseni mersun "vanhemmista" diiseleistä heikko ( = kerran 240n puikoissa ollut...), onko tuo kone millä lailla erilainen kuin 240d ? Tuntuu vain olevan enemmän liikkeellä/tarjolla tuolla 240 koneella olevia kuin 220ia, mikäköhän siihen on syynä ?
Kiitän kommenteista !
Markus
Kiitän kommenteista !
Markus
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Varmaan siksi, että 220 D:n valmistus loppui jo helmikuussa 1979. Samaan aikaan nelosdieselit kokivat tehonnousun:
200 D 55->60 hv
240 D 65->72 hv.
200 D 55->60 hv
240 D 65->72 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Uskomaton vastausnopeus !
No niin sitten jatketaan, onko 220 jotenkin heikompi (muutoin kuin tehoiltaan?) tms. kuin 240 ? Siis sekin lienee neloskone (nolottaa kysyä
) ?
No niin sitten jatketaan, onko 220 jotenkin heikompi (muutoin kuin tehoiltaan?) tms. kuin 240 ? Siis sekin lienee neloskone (nolottaa kysyä

Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
220D:hän on muuten sama kone kuin 200D mutta iskunpituus on pitempi (200D:ssä 83,60mm, 220D:ssä 92,40mm.) Ei kait se ole sen huonompi kone kuin muutkaan, vähän enempi pauhua kuin sen ajan 200D:ssä ja vähän vähempi kuin 240D:ssä 
Edit: 200D:ssä tehoja timon mainitsemat 55hp ja 220D:ssä 60hp

Edit: 200D:ssä tehoja timon mainitsemat 55hp ja 220D:ssä 60hp
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Tämä on selvä, ajattelin ennemminkin että jos tässä 220ssa on joitain erityispiirteitä tahi mainetta josta tulisi tietää. No nyt tiedän ettei ole !JP74 kirjoitti:Melkein kannattaa unohtaa tuon ikäisessä joku moottorin koko, kunto ratkaisee tosi paljon. Joku 5-10 hevosvoimaa sinne tänne, mutta mätä vai ei on tärkeämpää.
Eihän siinä muuta erikoista ole kuin tuo nuppistartti. Hehkutus on normaali jos vaihtaa pikahehkut. Naftapumppuun laitetaan öljyä joskus, uudemmissahan kiertää koneen öljy. Ilmanputsari mallia öljykylpy eli ei koskaan tarvitse vaihtaa uutta suodatinta, riittää kun vaihtaa pönttöön öljyt. Pystylampun lohkossa öljynputsari eri paikassa ja pakosarja eri mallinen (lähtee kahdella putkella auton alle).PKivireki kirjoitti:..ja eikös 220 ole pystäriarkkitehtuuria; nuppistartti, ikuisuushehkutus, ym. jännää vanhaa.sooppa kirjoitti:Ja tietääkseni kaikki 220d mallit ovat nuppistartilla, koska avainstartti tuli w123 malleihin vasta -79?
vw golf variant -97,vw vento -96.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
Täh? Kyllä minun -77 300 D:ssäni oli ainakin avainhehku. Ja auto alkuperäinen, tosin USA-mallia. Onko jenkkeihin sitten viety avainhehkulla ja tänne tuoti nupilla? Vai...? Kuulostaa kummalle.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Jep ja myös pystärissä.JP74 kirjoitti:300d oli aina avainstartilla w123:ssa.wanha nokivasara kirjoitti:Täh? Kyllä minun -77 300 D:ssäni oli ainakin avainhehku. Ja auto alkuperäinen, tosin USA-mallia. Onko jenkkeihin sitten viety avainhehkulla ja tänne tuoti nupilla? Vai...? Kuulostaa kummalle.
vw golf variant -97,vw vento -96.
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
KL varaosat muistaakseni myy W123:seen jälkiasennusavain hehku/startti sarjaa, sellainen on asennettuna melko monessa alkupään nelipyttyisessä 123:ssa, soki nuppistartilla on omat hyvät puolensa silloin kun on 30 astetta pakkasta. Liekö jopa ollut saatavilla lisävarusteena tuo avainstartti...
220D koneen kestävyydestä en osaa juurikaan sanoa kuin että reippaat 770 tkm kesti mulla ennen kuin hajosi alipainepumpun laakeri josta meni haulet moottoriin ja aiheutti koneremontin, 240D:ssä sama alipainepumppu kuin 220D:ssä joten ei kestävyyseroja...
tehoeroa on tuon aikaisissa vehkeissä 5 hv jota tuskin edes perstuntumalla huomaa, uudempaan 240D:hen eron kyllä huomaa.
Käyttö-ominaisuuksiltaan niissä on kulutuksessa hieman eroa, itsellä vei 220D 9-10 sekalaisessa ajossa ja uudempaa mallia oleva 240D 6,5-8 litraa sadalle.
Ja kaikenlisäksi melko moni 220D papereilla oleva auto kulkee 240D:n voimin koska eroja ei juurikaan päältäpäin huomaa joten nuita on vaihdeltu aika tavalla...
220D koneen kestävyydestä en osaa juurikaan sanoa kuin että reippaat 770 tkm kesti mulla ennen kuin hajosi alipainepumpun laakeri josta meni haulet moottoriin ja aiheutti koneremontin, 240D:ssä sama alipainepumppu kuin 220D:ssä joten ei kestävyyseroja...
tehoeroa on tuon aikaisissa vehkeissä 5 hv jota tuskin edes perstuntumalla huomaa, uudempaan 240D:hen eron kyllä huomaa.
Käyttö-ominaisuuksiltaan niissä on kulutuksessa hieman eroa, itsellä vei 220D 9-10 sekalaisessa ajossa ja uudempaa mallia oleva 240D 6,5-8 litraa sadalle.
Ja kaikenlisäksi melko moni 220D papereilla oleva auto kulkee 240D:n voimin koska eroja ei juurikaan päältäpäin huomaa joten nuita on vaihdeltu aika tavalla...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com