200 sport coupe huolto-ohjelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

200 sport coupe huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja ansseli »

Mooro! Mistä mahtais löytyä clk 200 sport coupe 97 malliin huolto-ohjelma? Ei oo tietoo edellisesta elämästä hirveesti ja ny mittaris 160 000? Kuinka usein esim, jakopään remmi, vai onko kaikissa ketju? tietääk kukkaa?Auto on saksan tuonti, joten ei käyttöohjetta eikä huoltokirjaa
:twisted:
Viimeksi muokannut ansseli, To 29.06.2006 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Auto on siis ilmeisesti CLK ? Mersuissa on jakopäässä ketju.

Ei sulla ole huoltokirjaa jossa on huolto-ohjelma ?
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Noo huolto-ohjelma nyt ei yleensä oo mikään erikoinen.. Moottoriöljyn ja suod. vaihto, kaikien nestemäärien tarkistus, jarrujen kunto, ohjaus niveltan tarkastus yms. tarkastelua lähinnä. Jos autosta ei ole mitään tietoa kannattaisi vaihtaa ehkä myös vaihteisto- ja peräöljy ja ehkä jarrunesteet. Mutta muuten noissa ei yleensä oo mitään erikoista mitä merkki huolloissakaan tehdään.
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Ei pidä yleistää sitä, että uitetuissa autoissa ei ole käyttöohjekirjoja. Vaikka CLK:si on saksan tuonti (niin kuin minunkin) niin kyllä niissä yleensä on käyttöohjekirjat, kantakortti ja huoltokirjat mukana.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Viesti Kirjoittaja ansseli »

Sori, unohtu mainita että Suomenkielistä käyttöohjekirjaa. tosta saksalaisesta ohje kirjasta ei taajuu (aikuisviihde saksalla 8)) muuta kun kuvat, jos aina niitäkään. Rinta juppi kyllä lupas hoitaa ohje kirjan kun kerran kysyin mut ei oo kuulunu. Eikä jaksa aina aikamiehiä patistaa! Pitäköön tunkkinsa erkeles !:evil: Joo kaikki litkut tuli vaihdettua kun auton ostin...mut onko siinä jotain muuta erikoista huollettavaa?
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Ööö, Ilmansuodatin, Raitisilmasuodatin,polttoainesuodatin ja sytytystulpat.
Nämä vaihdoin omaani heti oston jälkeen ihan varmuuden vuoksi.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Minkalaiset nuo huoltovälit nyt sitten on? Itsellä on pari sataa tuhatta ajettu CLK 200 -98 ja siihen on tehty täydellinen B-huolto 18000km sitten. Kojelauta näytti huoltomerkkiä äskettäin, vaikka huoltokirjan kertomaan 22000km rajaan on vielä se 4000km matkaa.

Vaihdoin siis öljyt ja resetoin huoltomittarin. Nyt se näyttää seuraavaksi väliksi 15000km... Ei siis 22000km... Putosin itsekin kärryiltä.

En ymmärrä tota huoltokirjaa juurikaan, kun se on saksaksi... Eli kysymys kuuluu, pitäisikö tehdä A- vai B-huolto seuraavaksi, ja milloin?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

egyptian kirjoitti:Minkalaiset nuo huoltovälit nyt sitten on? Itsellä on pari sataa tuhatta ajettu CLK 200 -98 ja siihen on tehty täydellinen B-huolto 18000km sitten. Kojelauta näytti huoltomerkkiä äskettäin, vaikka huoltokirjan kertomaan 22000km rajaan on vielä se 4000km matkaa.

Vaihdoin siis öljyt ja resetoin huoltomittarin. Nyt se näyttää seuraavaksi väliksi 15000km... Ei siis 22000km... Putosin itsekin kärryiltä.

En ymmärrä tota huoltokirjaa juurikaan, kun se on saksaksi... Eli kysymys kuuluu, pitäisikö tehdä A- vai B-huolto seuraavaksi, ja milloin?
Eihän noissa A ja B huolloissa ole muuta eroa kun hinta jos viet veholle. Siinähän se sanotaan kun räpläät seuraavan huollon esille kumpi se on.
Käyt Veholta hakemassa huoltokirjan missä on sanottu mitä mihinkin huoltoon kuuluu. Mulla on esim huolto B pitempi jossa katsotaan melkein kaikki.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin