Kiihdytysajot Alastarossa 10.-11.06

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

Petri: mille lukemille uusi turbiini on tulossa? sahapukkikoneissahan ne alkaa jollain kutosen lukemalla.
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Varmaa ei tiedä ennen kuin pääsee kokeilemaan, reilusti korkeampi kuitenkin tarvittais kuin vakiosta hiukan paranneltu oli.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

tomiop kirjoitti:Petri: mille lukemille uusi turbiini on tulossa? sahapukkikoneissahan ne alkaa jollain kutosen lukemalla.
Sulla varmaan toimis tuollainen turbiini mikä meillä on Petrin kanssa käytössä, kun autossa on voimaa siinä 2400 kierroksella paljon enemmän kuin näissä omissa lintoissa, tuolloin stall speed nousee jo aika lailla ylemmäs.
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

kukas turbiinin tekee? mulle teki joku kaarinalainen putiikki. nimeä en muista. speedit on nyt jotain 2900 rpm. se joka sen teki sano ettei pysty enempää nostaa kierroksia, tiedä sitte. ihan hyvä noin katukaytössä
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Niinkun Mauri jo tossa totesi niin stalliin vaikuttaa luonnollisesti koneen voima/vääntö eli samalla muokatulla turbiinilla saadaan eri koneissa erilaisia stalleja. Tässä on joskus menny jenkkimiehetkin vähän vipuun kun ostetaan vauhtikaupasta joku vähän rallimpi turbiini, sanotaan nyt sellanen jolle ilmoitetaan stalliksi 3000. Sitten laiteaan kiinni ja kokeillaan ja karkaakin viivalta jo 2500 kierroksella. Miksi? No koneessa ei ole tarpeeksi voimaa...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

ELI LISÄÄ PAINETTA ! :twisted:
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ahti kirjoitti:Niinkun Mauri jo tossa totesi niin stalliin vaikuttaa luonnollisesti koneen voima/vääntö eli samalla muokatulla turbiinilla saadaan eri koneissa erilaisia stalleja. Tässä on joskus menny jenkkimiehetkin vähän vipuun kun ostetaan vauhtikaupasta joku vähän rallimpi turbiini, sanotaan nyt sellanen jolle ilmoitetaan stalliksi 3000. Sitten laiteaan kiinni ja kokeillaan ja karkaakin viivalta jo 2500 kierroksella. Miksi? No koneessa ei ole tarpeeksi voimaa...
Tuo on koettu omakohtaisesti aikanaan kun "jorkkerin" konetta viriteltiin moneen otteeseen. 11" turbiini stall 2500 rpm hiukan piristettynä, toisella virityksellä 3200 rpm ja sitten kun kaikki loksahti kohdalleen 4500 rpm (Hannu Luodolle kiitokset ! ) ot:tä mut Luoto sai -74 mallin saastekansiin sovitettua liian isot 1.88 ja 2.14 venat ja niin et ne vielä toimikin :shock:

Muistan kerran kun yhdessä lähdössä vedin vahingossa suoraan 1. vaihteelta kolmosen päälle ja aika ei huonontunut yhtään.

Turbiinin tuohon mersuun tekee sama firma kai kuin tuohon bensamersuunkin JN-Trading Piispanristi Turku.

Tuo noin 2900 on varmasti sitä mitä vakiokamoilla saa irti turbiinista.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Olit päässy oikein kuvan kanssa vauhdinmaailman sivuille, on siinä kansa ihmeissään kun kuvatekstissä mainittiin että 200d llä varttimaili alle 12 sek
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin