Kiihdytysajot Alastarossa 10.-11.06
Sulla varmaan toimis tuollainen turbiini mikä meillä on Petrin kanssa käytössä, kun autossa on voimaa siinä 2400 kierroksella paljon enemmän kuin näissä omissa lintoissa, tuolloin stall speed nousee jo aika lailla ylemmäs.tomiop kirjoitti:Petri: mille lukemille uusi turbiini on tulossa? sahapukkikoneissahan ne alkaa jollain kutosen lukemalla.
Niinkun Mauri jo tossa totesi niin stalliin vaikuttaa luonnollisesti koneen voima/vääntö eli samalla muokatulla turbiinilla saadaan eri koneissa erilaisia stalleja. Tässä on joskus menny jenkkimiehetkin vähän vipuun kun ostetaan vauhtikaupasta joku vähän rallimpi turbiini, sanotaan nyt sellanen jolle ilmoitetaan stalliksi 3000. Sitten laiteaan kiinni ja kokeillaan ja karkaakin viivalta jo 2500 kierroksella. Miksi? No koneessa ei ole tarpeeksi voimaa...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tuo on koettu omakohtaisesti aikanaan kun "jorkkerin" konetta viriteltiin moneen otteeseen. 11" turbiini stall 2500 rpm hiukan piristettynä, toisella virityksellä 3200 rpm ja sitten kun kaikki loksahti kohdalleen 4500 rpm (Hannu Luodolle kiitokset ! ) ot:tä mut Luoto sai -74 mallin saastekansiin sovitettua liian isot 1.88 ja 2.14 venat ja niin et ne vielä toimikinAhti kirjoitti:Niinkun Mauri jo tossa totesi niin stalliin vaikuttaa luonnollisesti koneen voima/vääntö eli samalla muokatulla turbiinilla saadaan eri koneissa erilaisia stalleja. Tässä on joskus menny jenkkimiehetkin vähän vipuun kun ostetaan vauhtikaupasta joku vähän rallimpi turbiini, sanotaan nyt sellanen jolle ilmoitetaan stalliksi 3000. Sitten laiteaan kiinni ja kokeillaan ja karkaakin viivalta jo 2500 kierroksella. Miksi? No koneessa ei ole tarpeeksi voimaa...

Muistan kerran kun yhdessä lähdössä vedin vahingossa suoraan 1. vaihteelta kolmosen päälle ja aika ei huonontunut yhtään.
Turbiinin tuohon mersuun tekee sama firma kai kuin tuohon bensamersuunkin JN-Trading Piispanristi Turku.
Tuo noin 2900 on varmasti sitä mitä vakiokamoilla saa irti turbiinista.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"