w116 280S

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
mdc666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:50
Paikkakunta: Karkkila RockCity

w116 280S

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Tarkoitus olisi herättää henkiin tälläinen harraste autoni: mb w116 280S vm.78 ja antaa sille samalla "tekohengitystä". Idea moiseen viritelmään varmaan johtuu tästä lämpöaallosta ja siitä että on moottoripyörä rikki :twisted:

Koska kyseista koslaa on tuotu maahan tuolla 450/6.9L koneella, turbolla siitä saisi ottaa aikalailla ruutia ulos...? Koska itselläni ei pahemmin ole tietotaitoa eikä tietoa eikä taitoa, niin pitääkin taas kerran kääntyä teidän viisaampien puoleen.

Eli, jos koneessa pitää vakiopuristukset paljonko siitä uskaltaa ottaa polleja vapauteen ilman että koneen käyttöikä ratkaisevasti muuttuu? Ja mitä kaikkea muutosta tuo konehuone vaatii? Siis eli voisiko joku ystävällinen sielu kirjoittaa minulle sellaisen bensa-auton turbotuksen ABC-manuaalin, tyyliin että mitä tarvii esim. kaasuttimille tehdä?

Kiitoksia kovasti asiaa edistäneille jo etukäteen.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mitenkähän tuo nyt oikein menee, koska nyt verrataan eri korimalleja mielestäni keskenään. 450 SE / SEL saattaa olla nimittäin eri tyyppikatsastuksen alaisia laitteita. Eikä välttämättä lyhyen korin vertaus pitkän korin 6.9 moottorin tehoreserviin ole mahdollista....

Tämä nyt on vaan minun epäilys....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
mdc666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:50
Paikkakunta: Karkkila RockCity

Vinkkejä

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Mistäs voisi kyseisen asian tarkistaa? Ja minun näkökulma taas on että seilataan samalla tyyppikatsastuksella koska kyseinen 280S on ainut tämän korisarjan kaasutin autoista... Mutta jos joku tosiaan tietäisi mistä ja miten tämän voi tarkistaa niin olisin kiitollinen moisesta informaatiosta. Ja jos alkaa homma tästä syystä jo menemään reisille niin ehkä se sitten vaan on hommattava 280SE :twisted:

Ja siis korimallihan on sama w116.. nyt kaipaisi jo todellisen turbospesialistin apua näissä pykälissä.

Ja kiitos tästäkin huomista. Itsellä ei tullut pieneen mieleen moinen.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

akelle soittoa niin selkenee , ei tarvii porukalla arvuutella :)
Avatar
mdc666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:50
Paikkakunta: Karkkila RockCity

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Kiitos tästä. Soitan sinne huomenna... tai yli huomenna riippuen siitä mihin aikaan herää...

Palaamme asiaan huomenna
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
Vastaa Viestiin