kuinka iso cooleri järkevästi 190:n keulalle?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jepulis kepulis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22

kuinka iso cooleri järkevästi 190:n keulalle?

Viesti Kirjoittaja jepulis kepulis »

eli ei vielä ole tullut hommattua kyseistä autoa joten ei mitään hajua kuinka ison coolerin sinne järkevästi saisi sopimaan?mitenköhän tuommoinen esim 70-80cm leveä,30-40cm korkea ja n.8cm paksu cooleri passais keulille?joutuuko raivaamaan keulaa miten ronskilla kädellä? :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Korkeus on sopiva mutta leveyttä ei millään mahdu noin paljoa. Kennonleveys 50 cm on aika hyvä niin jää tilaakin ympärille. Paksuus taas tietty riippuu koneesta ja kokoonpanosta muutenkin, mutta eiköhän se 4 - ja 5-koneisten kanssa mahdu.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Minulla on kennon koko 393mm korkea ja 540mm leveä ja 56mm paksu

Kokonaismitat= korkeus 467mm ja leveys 645mm paksuus päädyistä 70mm

Letkun lähdöt sivuille lamppujen alle...maksimi kokonais korkeus on aikalailla 500-510mm ja kokonais paksuus 100mm jos ei ole ilmastointia ja vain viisi sylinterisellä koneella....minulla on ilmastointi ja siksi paksuus päädyistä 70mm ja vielä sopii ilmastoinni flektit eteen..

-kuutos moottorin kanssa onkin sitten eri juttu... :lol:
Itse tein ja säästin
jepulis kepulis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja jepulis kepulis »

jep jep...kiitos 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Korkeus olisi syytä olla max 45, mieluiten hiukan alle että saa konepellinkin kiinni eikä tarvii tiputtaa kennoa puskurin alapuolelle kolhittavaksi. Eikä se oikeastaan tarvitse edes olla noinkaan korkea.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

mitenköhän lasketaan n.nyrkkisääntönä, että kuinka iso cooleri pitäisi käytännössä olla?

esim, jos ajelet hyvinkin "reippaasti" niin ei cooleri varmaankaan saisi kuumentua ulkopuolelta ollenkaan, vaan pysyä viileenä? tää on ihan vaan mutua.. :roll:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllähän cooleri kuumenee ulkopuolelta ahtimen puoleisesta päädystä, mutta se lämpötilaero päätyjen välillä on oltava huomattava.
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

oma cooleri oli kyllä kummastakin päästä aika lämmin n.7kierroksen jälkeen ahvenistolla :? tosin auto kerkis käydä hetken paikallaan ennen kuin kokeilin.mutua siis niin kauan ku on käytössä imulämpömittari niin siitähän sen näkis miten hyvä toi cooleri on..toi raatikaisen tekele kai pitäs olla ihan hyväkin.ainakin hinta on.
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Meillä on 200superin keulilla tällainen!
Ei tosin mahdu jos isompi kuin neloskone :(

Kuva

Ja paikallaan:
Kuva

Maksaa 295€ hevosvoima.comissa!
Tuo on ehkä jonkun mielestä jo liiankin iso, mutta tuosta romusta yritetään jarruttaa yli 300hv kesän aikana...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

petska kirjoitti:Minulla on kennon koko 393mm korkea ja 540mm leveä ja 56mm paksu

Kokonaismitat= korkeus 467mm ja leveys 645mm paksuus päädyistä 70mm

Letkun lähdöt sivuille lamppujen alle...maksimi kokonais korkeus on aikalailla 500-510mm ja kokonais paksuus 100mm jos ei ole ilmastointia ja vain viisi sylinterisellä koneella....minulla on ilmastointi ja siksi paksuus päädyistä 70mm ja vielä sopii ilmastoinni flektit eteen..

-kuutos moottorin kanssa onkin sitten eri juttu... :lol:
Voitko laittaa kuvan tosta omasta coolerin asennuksesta!?
W 124 230 - 86
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Jube kirjoitti:Meillä on 200superin keulilla tällainen!
Ei tosin mahdu jos isompi kuin neloskone :(

<tartte niitä kuvia tuplata !!!!!>
Oliko tossa coolerissa aluksi 3" lähdöt mutta ootte vissiin vaihtanu ne pienempii?

Itellä just tuo coolerin asennus menossa ja aikas kettumainen homma minun mielestä :roll:
W 124 230 - 86
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Itelle alkaa koht tuohon nykyiseen coolerin asennus, voinpa väittää et ei ole sekään mukavimmasta päästä kun on toi ilmastointi vielä edessä...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

MeSee kirjoitti:Itelle alkaa koht tuohon nykyiseen coolerin asennus, voinpa väittää et ei ole sekään mukavimmasta päästä kun on toi ilmastointi vielä edessä...
Juu ei oo, mutta mahtuu se sinne kun käyttää häikäilemättömiä keinoja :lol:
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Ainakin tällainen menee ilman rälläkkää, kennon mitat noin 500x280x75
Kuva
Vastaa Viestiin