Luulen että ainut tapa ostaa niin sanottu "tolppa katto" purkaamolta
ja vaihtaa tilalle, koska sulla menee sisäkatto verhoilu uusiksi kun
tulee kyhmy verhoiluun.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Älä helevetissä mene pilaamaan autoasi kattoluukulla, jos sitä ei siinä ole. Mulla on hirveä inho luukkuihin, kun yleensä eivät toimi kunnolla, vuotavat, suhisevat ja ruostuttavat koko auton.
Mulla on vihreässä luukku ja ei ole koskaan tarvetta avata sitä.
JP74 kirjoitti:Mulla on vihreässä luukku ja ei ole koskaan tarvetta avata sitä.
Meillä on noissa sinisissä molemmissa luukku,käytetään päivittäin kesällä,ainakin takareunastaan ylhäällä.
Tolppakatto tarkoittanee,että vanha katto rälläkällä tolpista poikki,toinen tilalle kempillä.
No on siinä aikamoinen tekeminen,mutta jos muuten tekee isoa koriremonttia,niin miksei.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Jos meinaa suorittaa tuo entisen katon heivauksen pois ja laittaa uuden luukullisen katon tilalle niin siihen todellakin tarvitaan ammattitaitoinen hitsaaja joka tietää mikä tekee. Helposti käy niin, että uuden katon asennuksen jälkeen pilarit eivät ole yhtä "jäykkiä" kuin tehtaan jäljiltä ja pahassa kolaritapauksessa katkeavat kuin tulitikku ja keihästävät kyydissäolijat.
Kinnunen kirjoitti:Jos meinaa suorittaa tuo entisen katon heivauksen pois ja laittaa uuden luukullisen katon tilalle niin siihen todellakin tarvitaan ammattitaitoinen hitsaaja joka tietää mikä tekee. Helposti käy niin, että uuden katon asennuksen jälkeen pilarit eivät ole yhtä "jäykkiä" kuin tehtaan jäljiltä ja pahassa kolaritapauksessa katkeavat kuin tulitikku ja keihästävät kyydissäolijat.
En kyllä itse uskataisi mitään isompaa vaihtaa ilman mittapenkkiä.
Itse en edes lähtisi semmosen auton kyytiin josta tietäisin katon olevan vaihdettu. Pilarit on kuitenkin suunniteltu siirtämään törmäyksessä syntyvä energia pois matkustajista ja niitä kun on "amatimies" mennyt hitsailemaan uusiksi niin herran armoilla ollaan kolaritilanteessa.
Luulen että ainut tapa ostaa niin sanottu "tolppa katto" purkaamolta
ja vaihtaa tilalle, koska sulla menee sisäkatto verhoilu uusiksi kun
tulee kyhmy verhoiluun.
Ei kai verhoilun vaihtoon rälläkkää tarvita. Esim nimim. EPK myy luukkua ja verhoilua.
Oman - syntyjään maalaisjärjen - mukaan kiinnityspaikat härvelille luulisi löytyvän joka katosta. Sitten vaan peltisepälle, joka tekee siistin reiän oikeaan paikkaan ja asennus on valmis.
Olen myös itse harkinnut kyseistä toimenpidettä. Itsellä ollut kaksi kattoluukullista autoa ja yksi pösö. Vuotanut vain pösössä. Kokemuksesta voi sanoa että on ehdottomasti paras mukavuusvaruste minkä autoon saa. Peittoaa ilmastoinnin 6-0.
Kyllä vaan vaihtaisin 6-0 tuon kattoluukun ilmastointiin ja heti Tosin ihan kiva peli on tuo luukkukin mutta itsellä käytössä vaan sisätilojen viilentämismielessä.
Eikös näissä ole kattopellin saumat siellä kattolistan alla,eli eikös luukullinen katto olis helpoin vaihtaa siihen saumaan Tämä tuli vaan ihan perstuntumalta ilman minkäänlaista tuntumaa todelliseen elämään
Yksi vaihtoehto on ostaa multa W201 jossa luukku vakiona
Olen myymässä/vaihtamassa sitä.
Vaihtaisin automaatti 124 tai 201 bensamersuun.
Jos jollain automatic 190E ja haluaa vaihtaa 5-vaihteiseen manuaaliin niin contact!
1.8-91 olisi mun peli.
Tyylikäs musta tietty.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Samuel: käsittääkseni kattoluukullisen (tehdasasennus) katon rakenne on jonkin verran erilainen. En ole varma mutta muistaakseni kattorakenne on luukun reunoilta vahvistettu. Tätä teoriaa tukisi myös kattoluukullisen auton 30kg lisäpaino (vai oliko 25 tms..). Katsastusmiehen kanssa tuosta viimeksi keskustelin, mutta muisti kun on mitä on En usko, että menee heittämällä paikoilleen.
Ja toki vaihtaisin tuon luukun itsekin ilmastointiin. Tai siihen toiseen luukun valmistajan (Webaston) tekemään hilavitkuttimeen..
Tuolla pajalle.comin pojat ovat tlaittaneet 2-golfiin 3-golfin sähkö-lasikattoluukun hyöduntämällä 3-golfin katon reikää. http://www.pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=3
Noo hyvistä ohjeista riemastuneina tempaistiin toissatalvena kaverin kakkoseen samanlainen projekti. Hyvä tuli ja hyvin toimii, eikä koko kattoa tarvinnut vaihtaa.