w201 kattoluukku

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
t.starkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 21.05.2006 15:08
Paikkakunta: noormarkku

w201 kattoluukku

Viesti Kirjoittaja t.starkki »

juu elikkä uusi mersu hörhö taas foorumilla kyselemässä :lol:

miten vaikeaa olisi jälki asentaa toi mersun vakio katto luukku ??
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Asennus

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Tervetuloa foorumille!

Luulen että ainut tapa ostaa niin sanottu "tolppa katto" purkaamolta
ja vaihtaa tilalle, koska sulla menee sisäkatto verhoilu uusiksi kun
tulee kyhmy verhoiluun.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
t.starkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 21.05.2006 15:08
Paikkakunta: noormarkku

Viesti Kirjoittaja t.starkki »

juu tota mitäs tolla tolppa katolla tarkoitetaan ??
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Älä helevetissä mene pilaamaan autoasi kattoluukulla, jos sitä ei siinä ole. Mulla on hirveä inho luukkuihin, kun yleensä eivät toimi kunnolla, vuotavat, suhisevat ja ruostuttavat koko auton.

Mulla on vihreässä luukku ja ei ole koskaan tarvetta avata sitä.
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

JP74 kirjoitti:Mulla on vihreässä luukku ja ei ole koskaan tarvetta avata sitä.
Meillä on noissa sinisissä molemmissa luukku,käytetään päivittäin kesällä,ainakin takareunastaan ylhäällä.
Tolppakatto tarkoittanee,että vanha katto rälläkällä tolpista poikki,toinen tilalle kempillä.
No on siinä aikamoinen tekeminen,mutta jos muuten tekee isoa koriremonttia,niin miksei.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Juuri näin!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
Rantsi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 17.05.2007 20:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rantsi- »

Itsellä on jälkiasennettu kattoluukku.

Ollut kiinni jo noin 10vuotta

Toiminut ihan hyvin mutta nykyään aina välillä tulee vettä sisälle jos auto on parkkeerattu väärin.

Korjattiin poistoputkia ja nyt ei ole vähään aikaan tullut mitään.

Markka aikaan asennus liikkeessä maksoi tommosen 3000mk
[url=http://imageshack.us][img]http://img257.imageshack.us/img257/5448/sl380119hn8.jpg[/img][/url]
MB 190E 2.0 -86
Nishiki Bushwhacker

MB 300 CE -88 ex
Mazda 626 Sport Saloon -90 ex
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Jos meinaa suorittaa tuo entisen katon heivauksen pois ja laittaa uuden luukullisen katon tilalle niin siihen todellakin tarvitaan ammattitaitoinen hitsaaja joka tietää mikä tekee. Helposti käy niin, että uuden katon asennuksen jälkeen pilarit eivät ole yhtä "jäykkiä" kuin tehtaan jäljiltä ja pahassa kolaritapauksessa katkeavat kuin tulitikku ja keihästävät kyydissäolijat.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Kinnunen kirjoitti:Jos meinaa suorittaa tuo entisen katon heivauksen pois ja laittaa uuden luukullisen katon tilalle niin siihen todellakin tarvitaan ammattitaitoinen hitsaaja joka tietää mikä tekee. Helposti käy niin, että uuden katon asennuksen jälkeen pilarit eivät ole yhtä "jäykkiä" kuin tehtaan jäljiltä ja pahassa kolaritapauksessa katkeavat kuin tulitikku ja keihästävät kyydissäolijat.
En kyllä itse uskataisi mitään isompaa vaihtaa ilman mittapenkkiä.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Itse en edes lähtisi semmosen auton kyytiin josta tietäisin katon olevan vaihdettu. Pilarit on kuitenkin suunniteltu siirtämään törmäyksessä syntyvä energia pois matkustajista ja niitä kun on "amatimies" mennyt hitsailemaan uusiksi niin herran armoilla ollaan kolaritilanteessa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Re: Asennus

Viesti Kirjoittaja Samuel »

JyggeMB kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Luulen että ainut tapa ostaa niin sanottu "tolppa katto" purkaamolta
ja vaihtaa tilalle, koska sulla menee sisäkatto verhoilu uusiksi kun
tulee kyhmy verhoiluun.


:shock: Ei kai verhoilun vaihtoon rälläkkää tarvita. Esim nimim. EPK myy luukkua ja verhoilua.

Oman - syntyjään maalaisjärjen - mukaan kiinnityspaikat härvelille luulisi löytyvän joka katosta. Sitten vaan peltisepälle, joka tekee siistin reiän oikeaan paikkaan ja asennus on valmis.

Olen myös itse harkinnut kyseistä toimenpidettä. Itsellä ollut kaksi kattoluukullista autoa ja yksi pösö. Vuotanut vain pösössä. Kokemuksesta voi sanoa että on ehdottomasti paras mukavuusvaruste minkä autoon saa. Peittoaa ilmastoinnin 6-0.
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Kyllä vaan vaihtaisin 6-0 tuon kattoluukun ilmastointiin ja heti 8) Tosin ihan kiva peli on tuo luukkukin mutta itsellä käytössä vaan sisätilojen viilentämismielessä.
Eikös näissä ole kattopellin saumat siellä kattolistan alla,eli eikös luukullinen katto olis helpoin vaihtaa siihen saumaan :?: Tämä tuli vaan ihan perstuntumalta ilman minkäänlaista tuntumaa todelliseen elämään :?
W124 300D aut -89
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Yksi vaihtoehto on ostaa multa W201 jossa luukku vakiona 8)
Olen myymässä/vaihtamassa sitä.
Vaihtaisin automaatti 124 tai 201 bensamersuun.
Jos jollain automatic 190E ja haluaa vaihtaa 5-vaihteiseen manuaaliin niin contact!
1.8-91 olisi mun peli.
Tyylikäs musta tietty.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Samuel: käsittääkseni kattoluukullisen (tehdasasennus) katon rakenne on jonkin verran erilainen. En ole varma mutta muistaakseni kattorakenne on luukun reunoilta vahvistettu. Tätä teoriaa tukisi myös kattoluukullisen auton 30kg lisäpaino (vai oliko 25 tms..). Katsastusmiehen kanssa tuosta viimeksi keskustelin, mutta muisti kun on mitä on :lol: En usko, että menee heittämällä paikoilleen.

Ja toki vaihtaisin tuon luukun itsekin ilmastointiin. Tai siihen toiseen luukun valmistajan (Webaston) tekemään hilavitkuttimeen..
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuolla pajalle.comin pojat ovat tlaittaneet 2-golfiin 3-golfin sähkö-lasikattoluukun hyöduntämällä 3-golfin katon reikää.
http://www.pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=3
Noo hyvistä ohjeista riemastuneina tempaistiin toissatalvena kaverin kakkoseen samanlainen projekti. Hyvä tuli ja hyvin toimii, eikä koko kattoa tarvinnut vaihtaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin