Iltaa kaikille.
Sellainen ongelma on, että minulla on autossa paikoillaan 300DT vahvistettu laatikko, jossa on kuitenkin 2->3 vaihdetaessa ns. vapaa. Eli käyttää kierroksia ylhäälä, ennen kuin potkaisee vaihteen päälle. Laatikkoon on vaihdettu kaikki tiivisteet, lisätty lamelleja ja ihan ammattimiehen tekemänä. Venttiilikoneitolle ei ole tehty mitään ja korjaaja meinasi, että ei voi olla muualla vika. Ja sitten itse asiaan.
Eli minulla on toinen laatikko joka on vm 94 300 Bensan laatikko. Onko kyseissä laatikoissa samanlainen venttilikoneisto, eli voiko vaihtaa keskenään?
Veholla ainakin oli myytävänä venttilikoneistoon korjaus-sarja. Onko mimmonen homma vaihtaa, ja onnistuuko ihan kotikonstein.
Kiitos kaikille jo etukäteen.
T.samuli
Automaatin venttiilikoneisto
Kaimalle vastausta
Itse olen testannut bensan 722.3 laatikossa diiselin 722.4 laatikon venttiilikoneistoa. En havainnut toiminnassa äkkiseltään mitään eroa eli toimi ihan hyvin. Olen myös vaihdellut 722.4 laatikoiden kesken noita venttiilikoneistoja eikä niissäkään ole ollut toiminnassa havaittavaa eroa. Eli kokeile vaan jos saisit lootan toimimaan.
Homma on helppo tehdä laatikon ollessa kiinni autossa. Öljypohja irti
suodatin irti
venttiilikoneisto irti (taitaa olla joku 12 pulttia). Kannattaa ottaa venttiilikoneisto varovasti pois ettei jouset ja pikkunippelit tipu palikasta.

Itse olen testannut bensan 722.3 laatikossa diiselin 722.4 laatikon venttiilikoneistoa. En havainnut toiminnassa äkkiseltään mitään eroa eli toimi ihan hyvin. Olen myös vaihdellut 722.4 laatikoiden kesken noita venttiilikoneistoja eikä niissäkään ole ollut toiminnassa havaittavaa eroa. Eli kokeile vaan jos saisit lootan toimimaan.
Homma on helppo tehdä laatikon ollessa kiinni autossa. Öljypohja irti