1. Mittaristosta on veden lämpöviisari mykkänä. Ostin jo uuden anturinkin, mutta äkkikatsomalta en löytänyt sen sijaintia konehuoneesta. Koneena 114.920.
2. Matkustamon jalkatilassa oli vähän vettä pesun jäljiltä. Pikku suihkuttelun jälkeen näyttää siltä, että vesi kulkeutuu sinne konepellin saranoiden takaa. Pitäisikö siellä olla jonkilainen viemäröinti, vai mitä?
Kuinka vanha autosi on?Jos anturia ei löytynyt voi kyseessä olla mekaaninen lämpömittari jossa on tavallaan vaijeri joka lähtee kannesta ja menee suoraan mittarille.Vai olikohan se sittenkin kapillaari putki?Tuulilasin alareuna vuotaa monesti jalkatilaan vettä näin ainakin oli omassa pystärissäni.
Hmm..
Sulla ei taida olla samanlainen M130 (2,8L) kuin mulla?
Siinä veden lämpömittarin anturi kannessa, keulasta katsottuna tokan ja kolmannen tulpan välissä. Siitä ainakin piuhat lähtevät. Eikös näissä öljynpainemittari ole mekaaninen?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Mulla oli omassa pystärissä mekaaninen lämpömittari auto oli 220d ja vuosimalli 72.Mittari näytti aina moottorin lämmön siitä huolimatta oliko virta päällä vai ei.
On se mekaaninen mittari, eli kapillaariputken sisällä on eetteri täyttö.
Jos ei remonteissa ole varovainen, niin ko. putki voi mennä poikki.
Sehän on sähköjohdon näköinen, mutta sopiva huitaisu tai sitten joskus
sen "johdon" taittaminen sivuun oli se viimeinen kerta kun se toimi....
Mittareita korjaa esim. Palanto Tampereella. Korjaukseen tarvitaan siis
mittari osa ( siis viisari osa ), ja anturi - väliin tulee uusi putki.
Vesivuoto : syitähän voi olla monia, mutta todennäköisempänä pidän
vuotoa pyyhkijoiden akselin läpi. Kokeile kääntää pyyhkijää irti lasista "huoltoasentoon", ja kokeile paljonko akselissa on väljää ?
Todennäköisesti on.... Tähän auttaa seuraava vinkki: Irroita pyyhkijän akseli,
ja sen alla oleva kuppimainen osa. Pakkaa kuppiin vaseliinia ja asenna takaisin. Näin akseli saa voitelun,. ja samalla vuoto loppuu noin vuodeksi
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vielä sen verran, että aikoinaan oli hyvin yleistä, että lämpömittari oli korvattu
sähköisellä "lisämittarilla" kojetaulun alla. Tähän tarkoitukseen myydään
tuota sähköisen mittarin anturia.
Mutta siis ainakin kaikissa w110,111,108, 114, jne.. malleissa oli alunperin
mekaaninen lämpömittari.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Juu eetteriä, ja ei ole ihan joka pojan homma tinailla putkia kiinni, niin että
homma onnistuu. Siksi juuri käyttöaauto ikäisinä korjaus usein toteutettiin
helpoiten lisämittarilla.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Nostetaans vähäsen vanhaa topicia; omastani kyrvähti kapillaarimittari kun anturi on liian lähellä pumppua ja suutinputkia, töhöilin katki. TYosiaan saa korjautettua Mittarihuolto Palannolla nuo eetterimittarit, noin 100 € kustantaa.
Säästää melkoisen pennin, sillä uusi on Niemöllerillä 254 €..
Mietiskelin jo hetken aikaa laittavani kellon paikalle tuommoisen: