Pystärinoviisin kysymyksiä part 2.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Pystärinoviisin kysymyksiä part 2.

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Pariin pikku ongelmaa tartteisi apua.

1. Mittaristosta on veden lämpöviisari mykkänä. Ostin jo uuden anturinkin, mutta äkkikatsomalta en löytänyt sen sijaintia konehuoneesta. :oops: Koneena 114.920.

2. Matkustamon jalkatilassa oli vähän vettä pesun jäljiltä. Pikku suihkuttelun jälkeen näyttää siltä, että vesi kulkeutuu sinne konepellin saranoiden takaa. Pitäisikö siellä olla jonkilainen viemäröinti, vai mitä?
W463
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kuinka vanha autosi on?Jos anturia ei löytynyt voi kyseessä olla mekaaninen lämpömittari jossa on tavallaan vaijeri joka lähtee kannesta ja menee suoraan mittarille.Vai olikohan se sittenkin kapillaari putki?Tuulilasin alareuna vuotaa monesti jalkatilaan vettä näin ainakin oli omassa pystärissäni.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Hmm..
Sulla ei taida olla samanlainen M130 (2,8L) kuin mulla?
Siinä veden lämpömittarin anturi kannessa, keulasta katsottuna tokan ja kolmannen tulpan välissä. Siitä ainakin piuhat lähtevät. Eikös näissä öljynpainemittari ole mekaaninen? :oops:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla oli omassa pystärissä mekaaninen lämpömittari auto oli 220d ja vuosimalli 72.Mittari näytti aina moottorin lämmön siitä huolimatta oliko virta päällä vai ei.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

On se mekaaninen mittari, eli kapillaariputken sisällä on eetteri täyttö.

Jos ei remonteissa ole varovainen, niin ko. putki voi mennä poikki.
Sehän on sähköjohdon näköinen, mutta sopiva huitaisu tai sitten joskus
sen "johdon" taittaminen sivuun oli se viimeinen kerta kun se toimi....

Mittareita korjaa esim. Palanto Tampereella. Korjaukseen tarvitaan siis
mittari osa ( siis viisari osa ), ja anturi - väliin tulee uusi putki.

Vesivuoto : syitähän voi olla monia, mutta todennäköisempänä pidän
vuotoa pyyhkijoiden akselin läpi. Kokeile kääntää pyyhkijää irti lasista "huoltoasentoon", ja kokeile paljonko akselissa on väljää ?
Todennäköisesti on.... Tähän auttaa seuraava vinkki: Irroita pyyhkijän akseli,
ja sen alla oleva kuppimainen osa. Pakkaa kuppiin vaseliinia ja asenna takaisin. Näin akseli saa voitelun,. ja samalla vuoto loppuu noin vuodeksi
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lasia...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Vielä sen verran, että aikoinaan oli hyvin yleistä, että lämpömittari oli korvattu
sähköisellä "lisämittarilla" kojetaulun alla. Tähän tarkoitukseen myydään
tuota sähköisen mittarin anturia.

Mutta siis ainakin kaikissa w110,111,108, 114, jne.. malleissa oli alunperin
mekaaninen lämpömittari.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Ihanko eetteriä? Minä luulin elohopeaksi kun kerran kuumemittareissakin.. :roll:
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Juu eetteriä, ja ei ole ihan joka pojan homma tinailla putkia kiinni, niin että
homma onnistuu. Siksi juuri käyttöaauto ikäisinä korjaus usein toteutettiin
helpoiten lisämittarilla.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Nostetaans vähäsen vanhaa topicia; omastani kyrvähti kapillaarimittari kun anturi on liian lähellä pumppua ja suutinputkia, töhöilin katki. TYosiaan saa korjautettua Mittarihuolto Palannolla nuo eetterimittarit, noin 100 € kustantaa.

Säästää melkoisen pennin, sillä uusi on Niemöllerillä 254 €.. :roll:

Mietiskelin jo hetken aikaa laittavani kellon paikalle tuommoisen:
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Autosi on mätä siitä rintapellistä / tuulilasin alta.

Kovalla vesisateella kun ajaa niin autosi muuttuu akvaarioksi.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jussi Jussi, tää on neljä vuotta vanha topicci!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Asia kunnossa :D
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Vastaa Viestiin