MB vito w638 112CDI 03 aut. valoisaa kysymystä....

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.04.2006 21:19
Paikkakunta: ON

MB vito w638 112CDI 03 aut. valoisaa kysymystä....

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Eli ensisksi, Seinäjoelta jäi mukaan Vito ja ei ole sen jälkeen tarvinnut paljon huollossa ravata (Volvon V70 -01 jälkeen) 8) , niin nyt menee jo niin hyvin ettei sinne kehtais mennäkkään, eli ajattelin kysäistä teiltä tähti-immeisiltä sellaista yksinkertaista asiaa että : :shock:

Pystyykö Vitoon hommaamaan sellaisen releen jolla ajovalot syttyisivät automaattisesti käynnistettäessä ??? eikä kateellisten tarvitsisi aina vi****lla että mersumiehellä on varaa ostaa AUTO mutta ei raski ajaa valot päällä ettei akku kulu.
:arrow: Ei se järvi soutamalla kulu...

Sitten että onko Vitossa jossain konetilassa liitin lisävaloille ettei tartte tehdä noita ammattikoulu ryöstäjä virityklsiä ??

Ja vielä kolmas asia että onko perävaunun liittimelle oma sulake kun valot hävis yht äkkiä eikä päälle millään. En oo kyllä mitannu (täytyy myöntää) piuhoja...

Kiitän jo etukäteen vastauksista !!!!

P.S. Ihan hyvää textiä tuolla palstoilla, muuten. :D
Volvo V70 2,4T A -01 vaihtui Viton 112 CDI L Aut. -03, ja jo huvittaa kun miettii Volvon uutta tankkaajaa / huoltajaa....
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Kysymykseen en ihan varmaa vastausta osaa antaa.
Mutta...
Tuosta allekirjoituksesta on hiukka pakko kommentoida...

Kyllä se hymy vielä hyytyy!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D :D :D :D :D :D :D

jukis
Haksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.04.2006 21:19
Paikkakunta: ON

Re: MB vito w638 112CDI 03 aut. valoisaa kysymystä....

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Haksu kirjoitti:...Ja vielä kolmas asia että onko perävaunun liittimelle oma sulake kun valot hävis yht äkkiä eikä päälle millään. En oo kyllä mitannu (täytyy myöntää) piuhoja...
Vastaus omaan kyssäriin ! Sulake on, kuskin hanurin alla olevassa "akku rasiassa" f10-sulake eli toinen oikealta katsoen alhaalla. :idea:
Volvo V70 2,4T A -01 vaihtui Viton 112 CDI L Aut. -03, ja jo huvittaa kun miettii Volvon uutta tankkaajaa / huoltajaa....
Haksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.04.2006 21:19
Paikkakunta: ON

Re: MB vito w638 112CDI 03 aut. valoisaa kysymystä....

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Haksu kirjoitti:Sitten että onko Vitossa jossain konetilassa liitin lisävaloille ettei tartte tehdä noita ammattikoulu ryöstäjä virityklsiä ??
Jälleen vastaus omaan kyssäriin eli ei ole piti vedellä ohjaukset itse... :?
Volvo V70 2,4T A -01 vaihtui Viton 112 CDI L Aut. -03, ja jo huvittaa kun miettii Volvon uutta tankkaajaa / huoltajaa....
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nyt on ihan pakko kysyä että mikäs vika siinä volvossa oli kun vitoon vaihdoit?
Eikös volvot ole kohtuu varmoja autoja.

Miten muuten -03 vito on toiminut?
Haksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.04.2006 21:19
Paikkakunta: ON

Viesti Kirjoittaja Haksu »

vito500tkm kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä että mikäs vika siinä volvossa oli kun vitoon vaihdoit?
Eikös volvot ole kohtuu varmoja autoja.

Miten muuten -03 vito on toiminut?
Vaihdoin V70:n tavallisen radomankan (mp3...) ja siitä se alkoi rumba merkkihuollossa -> ensin ilmatyyny ja ilmastointi sekaisin ja punaiset valot kehiin -> menee jokin sarjaliikenne ilmastointilaitteen ja mankan piuhojen kautta eli ns. virtasignaali. No vikakoodien luku ja nollaus 50 €. sitten alkoi moottorin ohjaus järjestelmä temppuilla n. 2kk aiemmasta. Kaikki sydeemit tutkittiin ja ns.merkkihuolto (Wettwri) oli jälleen voimaton -> lambdassa se vika on oltava 650 € vaihto jota en antanut tehdä ilman testausta (olisivat vaihtaneet kysymättä mtta onneksi tarkistin) vika ei korjaantunut... Loppupeleissä vika alkoi selvitä kun soitin maahantuojalle ja kehaisin ko. merkkihuollon toiminnasta ja outoa veloitusta ns.huolloista, vaikka vika ei korjaantunut. No niin kappas soittivat oikeen että kerkeäisinkö tulla huoltoon jossa tukitaan vikaa oikeen kunnolla ja veloitetaan vasta kun vika löytyy. Jatkuu...
Volvo V70 2,4T A -01 vaihtui Viton 112 CDI L Aut. -03, ja jo huvittaa kun miettii Volvon uutta tankkaajaa / huoltajaa....
Haksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.04.2006 21:19
Paikkakunta: ON

Viesti Kirjoittaja Haksu »

vito500tkm kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä että mikäs vika siinä volvossa oli kun vitoon vaihdoit?
Eikös volvot ole kohtuu varmoja autoja.

Miten muuten -03 vito on toiminut?
...Jatkuu. No keskustelin kolleegoitten kanss ajoilla oli tai on vieläkin V70 niin kaikkea samantyylistä vikaa lähinnä sähkövikaa on ollut heitilläkin. Silti olin jo tehnyt päätöksen että kun vika seuraavan kerran "orjaantuu" niin auto saa lähteä ja siirryn Vitoon joka alunperin ennen V70 hankintaa oli jo toisena vaihtoehtona mutta jostain syystä sorruin Volvoon :P

Sitten Vitosta: syö tipan öljyä 1000km:lle mutta muuten soiva peli (ei mitään). Repsikan sohva vain ketuttaa jos siihen saisi paremman penkin istutettua kun itse välillä joutuu siinä matkustamaan niin ei hyvä -> eukollehan se kyllä välttää :D
Volvo V70 2,4T A -01 vaihtui Viton 112 CDI L Aut. -03, ja jo huvittaa kun miettii Volvon uutta tankkaajaa / huoltajaa....
Haksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.04.2006 21:19
Paikkakunta: ON

Viesti Kirjoittaja Haksu »

vito500tkm kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä että mikäs vika siinä volvossa oli kun vitoon vaihdoit?
Eikös volvot ole kohtuu varmoja autoja.

Miten muuten -03 vito on toiminut?
Tuli niin karvaasti muistot mieleen että unohtu kirjottaa syy vikaan kun etsin linkkiä v-landian sivuille (palvelin uudistunut ja kaikki 6kk vanhat viestit poistuneet) missä asiaa pähkäiltiin useaan eri otteeseen eli ilmamassa mittari joka hourasi juuri senverran ettei se tava testerillä heti selvinnyt (ainakin väittivät...). Huumorilla menkääpä www.volvolandia.com ja kirjoittakaan foorumin hakuun lambda tai ilmamassamittari tai moottorinohjausyksikkö niin alkaa tärppejä tulla :D :) :P :twisted:
Volvo V70 2,4T A -01 vaihtui Viton 112 CDI L Aut. -03, ja jo huvittaa kun miettii Volvon uutta tankkaajaa / huoltajaa....
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Joo, onhan se ihme touhua jos ei merkkiliikkeessä saada autoa kuntoon ja vielä veloitetaan vaikka ei saada kuntoon eikä tiedetä missä vika. Wetteristä olen kuullut että tuo toimintatapa ihan normaalia. Itse en ainakaan tuommosia laskuja suostuis maksamaan, siis ihmettelystä. Volvon moottorielektroniikan häiriöt yleensä: likainen tai rikkinäinen läppäkotelo(etm), tai massamittari. Maksaa yleensä n. 350-1000e korjaus.

Toivotaan että sen viton kanssa ei tule isompia ongelmia.
Omaa on tullut korjattua enemmän aikaa kun ajettua.
Vastaa Viestiin