Vika joka ei korjaudu koskaan...(KIIRE)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JkT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:28
Paikkakunta: kokkola

Vika joka ei korjaudu koskaan...(KIIRE)

Viesti Kirjoittaja JkT »

Okei ongelmat on ollut KAUAN :)

Eli auto on käytetty huollossa eikä löytänyt 3h-4h etsinnän jälkeen mitään....Lambda vaihdettu/tulpat/tulpan johdot/akku ym.
Ei vaikutusta.

Auto: 190 2.6E 89/90vm (katillinen)

Vika joka tulee sillon tällöin: Käyt tankkaamassa, sammutat auton. Ei lähde enää käyntiin. Joutuu oottaa semmoset 1min-20min. Okei tätä on toistunut kauan. Nyt auto jäi sitten paikalle, ei lähde käyntiin. Öljyn paineet vähän alle 1bar. Kun kääntää 2 asentoon avaimen..ym. Vikoja mitä tiedetään. Vuotaa öljyä mutta sitä on, lisätty aina jne. Nostimet talvella nakuttaa. Mutta nuo ei voi vaikuttaa asiaan. Niin kysyn nyt viisammilta tietoja :) Bensapumppu? Ilmamassamittari?

Jos jollakulla olisi jotain ideaa mistä moinen voi johtua olisin todella kiitollinen :)

Huoltomiehet sanoivat vain: että eivät löydä mitään arvot ok jne. "ilmamassamittari kuulemma kunnossa"
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kaverilla oli samaa vikaa muna-kadetissa ja syylliseksi paljastui virranjakaja, sama vika oli myös toisen kaverin mk2 golffissa, opeli toimi päivän, viikon ja joskus jopa kuukauden, eli jos lämpimänä sammutti niin ei kirveelläkään käyntiin heti vaan piti odotella hetki. Golffi temppuili niin että ajossa alkoi nykimään ja lopuksi simahti, piti odotella röökin verran ja taas matka jatkui päivän, viikon, kuukauden.....vika oli puolassa.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Huoltomiehille kannattaa seuraavaksi kertoa ettei siinä ole ilmamassamittaria :shock: vaan ilmamäärä mittari...

Vikaan en osaa sanoa..omituiselta tosiaan kuulostaa.
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Onko katsottu polttoainepumpun rele. Volvoissa (740) tyyppivikana on että menee rele ja satunnaisesti kieltäytyy lähtemästä käyntiin. Samanaikaiset Boschin ruiskut siinä sunkin autossa on joten ehdottaisin polttoainepumpun releen vaihtoa. Kun virrat kääntää päälle pumpun pitää lähteä käymään ja sen kuulee kyllä.
MB C180 vm -95
Corroosio
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 17.03.2006 19:39

Viesti Kirjoittaja Corroosio »

itsellä oli muna-kadetissa sama vika ja loppujenlopuksi syyksi paljastui hall-anturi virranjakajasta joka aiheutti ongelman säännöllisen epäsäännöllisesti. välillä tuntui , että autoa työnnettiin enemmän kuin ajettiin prkl... pikahuollot yms. ei löytänyt vikaa kun se ei ollut rikki sillon kun se sinne vietiin jne.. tuskaa mutta onneksi setä viisaana automiehenä tajusi vian.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Täältä ääni bensapumpun releelle. Siinä ei ole loogisia oireita, silloin tällöin temppuilee.
Avatar
mun
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Laitetaan taas MuN vakiovastaus näihin oireisiin: virtalukonpohja.

Jos vika olis tuossa, niin sen varmaan pystyy ylellisyysmittarilla "jostakin" tarkistaa, että tuleeko virta kun avaimesta kääntää. En valitettavasti tiedä missä tuo "jostakin" on, mutta monet osaavat varmasti neuvoa.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kokeileppa selvittää ensiksi puuttuuko autosta kipinä vai bensa.Kipinän tulemisen voit selvittää laittamalla vanhan tulpan tulpan johtoon kiinni ja maadoittamalla sen todella hyvin esim apukaapelilla moottorin kylkeen ja käskemällä jotain kaveria starttaamaan autoa samalla kun sinä katsot tuleeko kipinää.Bensan tulon voi selvittää kuuntelemalla pumppua starttauksen aikana jos pumppu pyörii niin useimmiten myös bensaa tulee suuttimille asti.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jari_w123 kirjoitti:Kokeileppa selvittää ensiksi puuttuuko autosta kipinä vai bensa.Kipinän tulemisen voit selvittää laittamalla vanhan tulpan tulpan johtoon kiinni ja maadoittamalla sen todella hyvin esim apukaapelilla moottorin kylkeen ja käskemällä jotain kaveria starttaamaan autoa samalla kun sinä katsot tuleeko kipinää.Bensan tulon voi selvittää kuuntelemalla pumppua starttauksen aikana jos pumppu pyörii niin useimmiten myös bensaa tulee suuttimille asti.
taikka toinen kaveri istuu pakarin päässä nuuskimassa, jotta haiseeko pensa ja toinen polkee kaasua ja starttailee.

sormi on kans aika kova keino koittaa, tuleeko virtaa tulpanjohdoille.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

yhen puolitutun mesessä samanlaista vikaa, lähti kylmänä hyvin jä lämpimänäkin jos sitä huvitti lähteä.
starttasi hyvin, mutta kun ei niin ei.
ei anna polttoainetta, kerta pilotilla lähtee.
- korjaantui laturin vaihdolla.
Vastaa Viestiin