Tekniikanvaihto
Tekniikanvaihto
Morjens!
Ajattelin kysästä mielipiteitänne ja kokemuksianne seuraavasta asiasta.
Kun olen ajatellut ostaa saksasta jonkun 300ce mersun ja ajattelin sitten laittaa siihen 300 td koneen..(ja onko koneita helposti saatavilla)
Onnistuuko ja onko helppo homma ymm??
Kertokaa ihan vapaasti mielipiteitänne
Ajattelin kysästä mielipiteitänne ja kokemuksianne seuraavasta asiasta.
Kun olen ajatellut ostaa saksasta jonkun 300ce mersun ja ajattelin sitten laittaa siihen 300 td koneen..(ja onko koneita helposti saatavilla)
Onnistuuko ja onko helppo homma ymm??
Kertokaa ihan vapaasti mielipiteitänne
Ei muuta kuin diesel sinne... Ja jos etsit turbodielsel-koneen automaatilla, niin näyttäähän siltä että myös dieselista saa melkein 400hp irti joten laiskaksi sitä ei ainakkaan voi koneen vaihdon jälkeen moittia...
Samanlaista rautaa se coupekin on kuin sedan, vaikka paljon siistimmän näköinen...
Mutta kuinkahan katsastuksen kanssa kannattaisi tehdä? Auto Saksasta ja tekniikanvaihto ja katsastukseen/verotukseen vai verotus orginaalina ja sitten tekniikan vaihto?
Ongelmana on tuontiautojen 33% sääntö tai sitten saako auton kilpiin Suomessa, jos vaihtaa tekniikan ennen rekisteröintiä?Ns. yhdenmukaisuustodistus?
Samanlaista rautaa se coupekin on kuin sedan, vaikka paljon siistimmän näköinen...

Mutta kuinkahan katsastuksen kanssa kannattaisi tehdä? Auto Saksasta ja tekniikanvaihto ja katsastukseen/verotukseen vai verotus orginaalina ja sitten tekniikan vaihto?
Ongelmana on tuontiautojen 33% sääntö tai sitten saako auton kilpiin Suomessa, jos vaihtaa tekniikan ennen rekisteröintiä?Ns. yhdenmukaisuustodistus?
33%:n säännöstä
Olikohan se nykyään, ettei tuontiautoja saa syrjiä, joten 33 %:n sääntö ei tule olemaan pitävä, jos siitä täytyy lähteä käräjiä käymään.
Kyllähän sen nakunkin voi coupeen keulille laitta, kun noi tehotkin on ihan kiitettäviä.
Kyllähän sen nakunkin voi coupeen keulille laitta, kun noi tehotkin on ihan kiitettäviä.
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
varaa ajella enemmän
Dieseli kun on nokalla, niin sillä coupellakin on varaa ajella enemmän kilometrejä samalla rahalla.
Kesällä ajelin bensa-autolla. Vei kokoisekseen paljon bensaa ja mukava ajella taas diesel Mersulla joka raksuttaa letkeästi.
Kesällä ajelin bensa-autolla. Vei kokoisekseen paljon bensaa ja mukava ajella taas diesel Mersulla joka raksuttaa letkeästi.
Äh, noita coupeja tuntuu olevan joka jätkällä nykyään.
Ainakin olisi persoonallinen ja harvinainen, 300D Turbo tai sitten 177hv 4-venttiilikone. Laadukkaasti toteutettuna kelpaisi, kiitos.
Eipä siinä kulkupuolessa niin kauheasti olisi enää eroa tuohon alkuperäispannuun...

Ainakin olisi persoonallinen ja harvinainen, 300D Turbo tai sitten 177hv 4-venttiilikone. Laadukkaasti toteutettuna kelpaisi, kiitos.
Eipä siinä kulkupuolessa niin kauheasti olisi enää eroa tuohon alkuperäispannuun...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Eipä siinä kulkupuolessa niin kauheasti olisi enää eroa tuohon alkuperäispannuun...
eipä tuo 300ce nyt mikään mailman kaataaja ole kihtymään,kyllähän tyollainen lievästi piristetty turbodiisseli olis kulussa ihan erimaata.aluksi minäkin luulin 300 ce hyvin kulkevaksi mutta tuli tuossa moottoritiellä vähä kihdytettyä,eihän siitä ollut mihinkään,vaikka kuutiotilavuus sama.
eipä tuo 300ce nyt mikään mailman kaataaja ole kihtymään,kyllähän tyollainen lievästi piristetty turbodiisseli olis kulussa ihan erimaata.aluksi minäkin luulin 300 ce hyvin kulkevaksi mutta tuli tuossa moottoritiellä vähä kihdytettyä,eihän siitä ollut mihinkään,vaikka kuutiotilavuus sama.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Busines case
Eikä rahallisesti kannattavaa, ellei tuota diesel-pannua saa jostain ihan ilman...Aku P kirjoitti:Tekniikan ja pykälien puolesta helppo homma, eettisesti niin arveluttavaa, että![]()
Jos lasketaan, jotta 10 kilomummoa maksaa kone, niin sillä ostaa aika paljon bensaa. Jos kulutusero on vaikka viisi litraa satasella, niin siitä tulee pyöreästi 5€. Lisäksi tietysti ne yhteiset litrat vaikkapa 10/100km tulee 30c:n hintaerolla 3€.
Siis 8€/100km eroa = 800€/10tkm Ja sitten on huomioitava diesel-vero... Sanoisin, jotta ei maksa vaivaa.
Toisaalta onhan diesel aina diesel... Se voiman tuntu

Terveisin
Tero
Tero
Re: Busines case
Taitaa käytännössä tuo turbodiesel kuluttaa 4 litraa vähemmän kuin M103, riippuen ajotyylistä, eli mitä raskaampi jalka, sitä suurempi ero.flosse kirjoitti:Eikä rahallisesti kannattavaa, ellei tuota diesel-pannua saa jostain ihan ilman...Aku P kirjoitti:Tekniikan ja pykälien puolesta helppo homma, eettisesti niin arveluttavaa, että![]()
Jos lasketaan, jotta 10 kilomummoa maksaa kone, niin sillä ostaa aika paljon bensaa. Jos kulutusero on vaikka viisi litraa satasella, niin siitä tulee pyöreästi 5€. Lisäksi tietysti ne yhteiset litrat vaikkapa 10/100km tulee 30c:n hintaerolla 3€.
Siis 8€/100km eroa = 800€/10tkm Ja sitten on huomioitava diesel-vero... Sanoisin, jotta ei maksa vaivaa.
Toisaalta onhan diesel aina diesel... Se voiman tuntu
Turbodieselin kulutusero ajotyylistä riippuen on aika tarkkaan litran verran, eli kiltisti ajamalla pääsee litran vähemmällä kuin kunnolla polkien.