Tekniikanvaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Samick
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 18.11.2003 16:57

Tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja Samick »

Morjens!
Ajattelin kysästä mielipiteitänne ja kokemuksianne seuraavasta asiasta.
Kun olen ajatellut ostaa saksasta jonkun 300ce mersun ja ajattelin sitten laittaa siihen 300 td koneen..(ja onko koneita helposti saatavilla)
Onnistuuko ja onko helppo homma ymm??
Kertokaa ihan vapaasti mielipiteitänne
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Älä raiskaa coupen sielua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tollaset ajatukset voit haudata heti,tai saat syytteen mersun raiskauksesta :twisted:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Paavo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 07.04.2003 17:32
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paavo »

Ei muuta kuin diesel sinne... Ja jos etsit turbodielsel-koneen automaatilla, niin näyttäähän siltä että myös dieselista saa melkein 400hp irti joten laiskaksi sitä ei ainakkaan voi koneen vaihdon jälkeen moittia...
Samanlaista rautaa se coupekin on kuin sedan, vaikka paljon siistimmän näköinen... :D
Mutta kuinkahan katsastuksen kanssa kannattaisi tehdä? Auto Saksasta ja tekniikanvaihto ja katsastukseen/verotukseen vai verotus orginaalina ja sitten tekniikan vaihto?
Ongelmana on tuontiautojen 33% sääntö tai sitten saako auton kilpiin Suomessa, jos vaihtaa tekniikan ennen rekisteröintiä?Ns. yhdenmukaisuustodistus?
Janne L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 02.04.2003 07:27
Paikkakunta: Tervakoski

33%:n säännöstä

Viesti Kirjoittaja Janne L »

Olikohan se nykyään, ettei tuontiautoja saa syrjiä, joten 33 %:n sääntö ei tule olemaan pitävä, jos siitä täytyy lähteä käräjiä käymään.

Kyllähän sen nakunkin voi coupeen keulille laitta, kun noi tehotkin on ihan kiitettäviä.
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

varaa ajella enemmän

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Dieseli kun on nokalla, niin sillä coupellakin on varaa ajella enemmän kilometrejä samalla rahalla.

Kesällä ajelin bensa-autolla. Vei kokoisekseen paljon bensaa ja mukava ajella taas diesel Mersulla joka raksuttaa letkeästi.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tekniikan ja pykälien puolesta helppo homma, eettisesti niin arveluttavaa, että :evil: :evil:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Äh, noita coupeja tuntuu olevan joka jätkällä nykyään. :roll:
Ainakin olisi persoonallinen ja harvinainen, 300D Turbo tai sitten 177hv 4-venttiilikone. Laadukkaasti toteutettuna kelpaisi, kiitos.
Eipä siinä kulkupuolessa niin kauheasti olisi enää eroa tuohon alkuperäispannuun... :mrgreen:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eipä siinä kulkupuolessa niin kauheasti olisi enää eroa tuohon alkuperäispannuun...


eipä tuo 300ce nyt mikään mailman kaataaja ole kihtymään,kyllähän tyollainen lievästi piristetty turbodiisseli olis kulussa ihan erimaata.aluksi minäkin luulin 300 ce hyvin kulkevaksi mutta tuli tuossa moottoritiellä vähä kihdytettyä,eihän siitä ollut mihinkään,vaikka kuutiotilavuus sama.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Busines case

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Aku P kirjoitti:Tekniikan ja pykälien puolesta helppo homma, eettisesti niin arveluttavaa, että :evil: :evil:
Eikä rahallisesti kannattavaa, ellei tuota diesel-pannua saa jostain ihan ilman...

Jos lasketaan, jotta 10 kilomummoa maksaa kone, niin sillä ostaa aika paljon bensaa. Jos kulutusero on vaikka viisi litraa satasella, niin siitä tulee pyöreästi 5€. Lisäksi tietysti ne yhteiset litrat vaikkapa 10/100km tulee 30c:n hintaerolla 3€.

Siis 8€/100km eroa = 800€/10tkm Ja sitten on huomioitava diesel-vero... Sanoisin, jotta ei maksa vaivaa.

Toisaalta onhan diesel aina diesel... Se voiman tuntu :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Busines case

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

flosse kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Tekniikan ja pykälien puolesta helppo homma, eettisesti niin arveluttavaa, että :evil: :evil:
Eikä rahallisesti kannattavaa, ellei tuota diesel-pannua saa jostain ihan ilman...

Jos lasketaan, jotta 10 kilomummoa maksaa kone, niin sillä ostaa aika paljon bensaa. Jos kulutusero on vaikka viisi litraa satasella, niin siitä tulee pyöreästi 5€. Lisäksi tietysti ne yhteiset litrat vaikkapa 10/100km tulee 30c:n hintaerolla 3€.

Siis 8€/100km eroa = 800€/10tkm Ja sitten on huomioitava diesel-vero... Sanoisin, jotta ei maksa vaivaa.

Toisaalta onhan diesel aina diesel... Se voiman tuntu :wink:
Taitaa käytännössä tuo turbodiesel kuluttaa 4 litraa vähemmän kuin M103, riippuen ajotyylistä, eli mitä raskaampi jalka, sitä suurempi ero.

Turbodieselin kulutusero ajotyylistä riippuen on aika tarkkaan litran verran, eli kiltisti ajamalla pääsee litran vähemmällä kuin kunnolla polkien.
Vastaa Viestiin