Dump valve

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hidden
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.06.2005 11:32
Paikkakunta: Paimio

Dump valve

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Saako kompressori ahdettuun laitettua normaalin turbon tapaan dumpin?
(clk 230 kompressor)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Saa sen laitettua samalla lailla se haittaa kun menee läppä kiinni ja ilma ei pääse pihalle mitä normi turbossakin....
Itse tein ja säästin
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

En ole varma, mutta eikös kompura CLK:ssa ole jokin systeemi joka korvaa perinteisen dumpin. :?:

Kun nuo ahdin jutut ovat meikäläiselle melko vieraita, niin joku turbospesialisti voisi varmaan valoittaa muutamaa asiaa.

Kummalle puolelle ilmanmäärämittaria dumppi pitäisi asentaa :?:

Mitä haittaa bumpittomuudesta on koneelle jossa on melko pienet ahdot :?:

Jos kompura CLK:ssa ei minkäänlaista dumppia tehtaantoimesta olekkaan, niin mitä etua sen asentamisesta mahdollisesti olisi :?: Omassa CLK:ssa on hihnapyörä vaihdettu eli ahtoja on enemmän kuin vakio 0,6 baria tai jotain.
Viimeksi muokannut pommac, Ma 26.06.2006 01:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Siitähän on tullu oikee villitys, aina ku sihahtaa niin pakko olla tehoo :lol:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Sehän on jossain pakko olla ettei mene läppäakselit vituralleen esim ahdetussa moottoripyörässä.. :lol:

Mutta noissa datsuneissa ne on oikein villitys... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Kompressoreissa on yleensä bypass-venttiili joka päästää ilman kiertämään ahtimen painepuolelta imupuolelle osakaasulla tai kun kaasuläppä on täysin kiinni. Bypassin voi laittaa puhaltamaan suoraan ulkoilmaan jos kaasuläppä on ahtimen jälkeen. Tällöin, turbovehkeistä poiketen, ilmaa virtaa ulos jatkuvasti kun imusarjassa on alipainetta.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Eikös ne säädä noita uusia kompuroita jotenkin älykkäästi, joten sitä varten ei tarvi dumppeja jne? Jos ei ilmaa tarvi, ei kompura pelitä jne...
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Kai niissä joissain on sähköllä toimiva kytkin kompuran hihnapyörässä. En kylläkään usko että se bypassia korvaa...
Vastaa Viestiin