Väyrysen ruoste
Väyrysen ruoste
Hei Mersuasiantuntijat!
Ostin E240 mersun ja olen ollut siihen hurjan tyytyväinen. Autoni on vuosimallia -98 ja olen lukenut että ruoste on kyseisen mallin vitsaus. Autossani on ruostetta esim. lokasuojien sisäpinnalla ja mietin, eikö Veholla ollut aika pitkä vastuuu ruostevaurioiden varalta? Miten minun tulee toimia??. Auto on siten Saksan tuontiauto, että se on kuulemma ns. "Jahrenswagen" (tai sinnepäin) eli on ollut autotehtaan henkilökunnan käytössä Saksassa ja tullut sieltä Veholle. (Eli Veho laittoi lähes päänsä pantiksi, että kilometrit täsmäävät jne.) Mutta ei kai tuo Saksan tuonti sitä takuuta mihinkään muuta.
Ostin E240 mersun ja olen ollut siihen hurjan tyytyväinen. Autoni on vuosimallia -98 ja olen lukenut että ruoste on kyseisen mallin vitsaus. Autossani on ruostetta esim. lokasuojien sisäpinnalla ja mietin, eikö Veholla ollut aika pitkä vastuuu ruostevaurioiden varalta? Miten minun tulee toimia??. Auto on siten Saksan tuontiauto, että se on kuulemma ns. "Jahrenswagen" (tai sinnepäin) eli on ollut autotehtaan henkilökunnan käytössä Saksassa ja tullut sieltä Veholle. (Eli Veho laittoi lähes päänsä pantiksi, että kilometrit täsmäävät jne.) Mutta ei kai tuo Saksan tuonti sitä takuuta mihinkään muuta.
Danielle
Mercedes E240 -98 automaatti. Musta kaunotar ja ihana auto ajaa naisen käsissä. Kilometrejä vasta 170 000, joten varmasti niitä on myös vielä paljon edessä. Ihana ostos.
Mercedes E240 -98 automaatti. Musta kaunotar ja ihana auto ajaa naisen käsissä. Kilometrejä vasta 170 000, joten varmasti niitä on myös vielä paljon edessä. Ihana ostos.
Re: Väyrysen ruoste
Danielle kirjoitti:Hei Mersuasiantuntijat!

- MasaMbW124
- Mersumies
saksantuontien takuuhan toimii myös suomessa. ja tuon ikäinen auto pitäisi mennä takuuseen, ellei ruoste ole jostain kiveniskusta tai pienestä kolarista tai muustasellaisesta. "itse aiheutusta" syntynyt.
Ja onnea uudesta autosta! Onhan nämä E-mallit mukavia ajaa ja jämäköitä pelejä! ja ulkonäöstä ollaan montaa mieltä. mutta mielestäni ajaton ja kaunis
ps. väyrysen ruostemurheista löytyy pitkälti tietoa takuu asioista!
Ja onnea uudesta autosta! Onhan nämä E-mallit mukavia ajaa ja jämäköitä pelejä! ja ulkonäöstä ollaan montaa mieltä. mutta mielestäni ajaton ja kaunis

ps. väyrysen ruostemurheista löytyy pitkälti tietoa takuu asioista!
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... uostuminen
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sen+ruoste
tossa pari. mitä hätäseen löysin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sen+ruoste
tossa pari. mitä hätäseen löysin
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
Ja 12 vuotta jos on TÄYSIN AUKOTON huoltokirja.
Jos tolle neljälle lisävuodelle laskee esim. 40 tkm/vuosi ajomäärällä huoltohintoja Vehossa niin johan siinä tulee kummasti maksettua mahdollisista korjauksista etukäteen. Ja sitten vielä se ennen kahdeksaa vuotta tehty "merkkihuollatus"...
Ja jos totta puhutaan niin en ole kyllä yhtään 12 vuotiasta autoa nähnyt joka ei jostain alkaisi ruostua, merkkiin katsomatta.
Jos tolle neljälle lisävuodelle laskee esim. 40 tkm/vuosi ajomäärällä huoltohintoja Vehossa niin johan siinä tulee kummasti maksettua mahdollisista korjauksista etukäteen. Ja sitten vielä se ennen kahdeksaa vuotta tehty "merkkihuollatus"...
Ja jos totta puhutaan niin en ole kyllä yhtään 12 vuotiasta autoa nähnyt joka ei jostain alkaisi ruostua, merkkiin katsomatta.
-
- Sisäänajossa
Minulla vm 96 300 diesel elegance jonka haetutin Saksasta noin 4kk sitten siinä oli ovien yläreunoissa tiivisteen alla ruostetta... Lähetin Tampereen Veholle sähköpostia asiasta ja ottivat minuun yhteyttä ja pyysivät käymään. Ottivat kuvat ovista ja hultokirjasta sekä rungonnumeron yms. lähettivät tehtaalle ja korvaus päätös tuli pariviikkoa sitten. Siinä tehdas korvaa 70% näistä ruostevaurioista jolloin omaksi osuudekseni jää heidän laskelmien mukaan 200-400€. Lupasivat vielä katsoa autoa kun korjaavat että jos jotain suurempaa löytyy minkä tulisi tehtaan korvata. Että näin minulla. Mielestäni sain hyvää palvelua mutta nyt vain mietin kannattaako autoa massauttaa ennen kuin ovat ruosteet korjanneeet....
-
- Vakiokalustoa
[quote=""väyrynen""]Minulla vm 96 300 diesel elegance jonka haetutin Saksasta noin 4kk sitten siinä oli ovien yläreunoissa tiivisteen alla ruostetta... Lähetin Tampereen Veholle sähköpostia asiasta ja ottivat minuun yhteyttä ja pyysivät käymään. Ottivat kuvat ovista ja hultokirjasta sekä rungonnumeron yms. lähettivät tehtaalle ja korvaus päätös tuli pariviikkoa sitten. Siinä tehdas korvaa 70% näistä ruostevaurioista jolloin omaksi osuudekseni jää heidän laskelmien mukaan 200-400€. Lupasivat vielä katsoa autoa kun korjaavat että jos jotain suurempaa löytyy minkä tulisi tehtaan korvata. Että näin minulla. Mielestäni sain hyvää palvelua mutta nyt vain mietin kannattaako autoa massauttaa ennen kuin ovat ruosteet korjanneeet....[/quote]
Ite en käyttäs kun vasta korjauksen jälkeen ruostesuojauksessa. Tuntus että lopputulos ois silloin parempi. Tiedä sitten mutta viisaammat kertokoot lisää
Ite en käyttäs kun vasta korjauksen jälkeen ruostesuojauksessa. Tuntus että lopputulos ois silloin parempi. Tiedä sitten mutta viisaammat kertokoot lisää
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Tänään kanssa kävin omaa Ceetäni Suutarilan Vehossa näyttääs, kun löyty oikean etuoven listan päältä alkava kukka. No väri oli vielä ehjä, joten paha tuo ei ollut, mutta samassa siitä tutkittiin koko kori muita mahdollisia alkuja varten.
Paikkoja löytyi kolme kappaletta, eli toi minkä itsekkin olin huomannut, kuskin oven listan alla samanlainen ja oikean takaoven kynnyksessä tosi pienet pisteet. Korjausaika enskuun alkuun ja ainakin mulla täysin tehtaan piikkiin.
Palvelualttiudesta ei ainakaan heitä voinut haukkua, päin vastoin, kun auto oli tarkastettu, tuli kaveri kysyy, että haluunko itse katsoa ja koska auto oli nosturilla niin näkisin pohjankin. Toivottavasti korjauskin sujuu vastaavasti.
Paikkoja löytyi kolme kappaletta, eli toi minkä itsekkin olin huomannut, kuskin oven listan alla samanlainen ja oikean takaoven kynnyksessä tosi pienet pisteet. Korjausaika enskuun alkuun ja ainakin mulla täysin tehtaan piikkiin.
Palvelualttiudesta ei ainakaan heitä voinut haukkua, päin vastoin, kun auto oli tarkastettu, tuli kaveri kysyy, että haluunko itse katsoa ja koska auto oli nosturilla niin näkisin pohjankin. Toivottavasti korjauskin sujuu vastaavasti.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
-Jope Ruonansuu-
Nyt sitten tänään tuli omaani eräänlainen välietappi täyteen. Maanantaina Suutarilan Vehosta soitettiin, että autoni olisi valmis. Silloin ei oikein ehtinyt hakemaan, kun olin keikalla Porissa, joten homma hoitui tänään. No autoa ei tullut oikein vielä tarkastettua, sillä tossa illalla kun sitä ehti hakemaan, oli jo aika pimeä, mutta kyllä se ainakin ihan hyvältä näytti.
No olihan tossa pikkuisen ongelmaakin, eli aikataulu ei oikein pitänyt, eli oli reilu kaks viikkoa pajalla, mutta toisaalta en halunut heitä myöskään hoputtaa, vaan oikeastaan sanoin, että tehkää se kunnolla. No viikonlopulla selviää, kun muutenkin on pikku "huoltoa" tiedossa, että miten hyvin se sitten oikein onnistui.
Mutta ainakin itselläni välitilinpäätös Suutarilan Vehoon ja heidän palveluunsa saa arvosanaksi kiitettävän.
No olihan tossa pikkuisen ongelmaakin, eli aikataulu ei oikein pitänyt, eli oli reilu kaks viikkoa pajalla, mutta toisaalta en halunut heitä myöskään hoputtaa, vaan oikeastaan sanoin, että tehkää se kunnolla. No viikonlopulla selviää, kun muutenkin on pikku "huoltoa" tiedossa, että miten hyvin se sitten oikein onnistui.
Mutta ainakin itselläni välitilinpäätös Suutarilan Vehoon ja heidän palveluunsa saa arvosanaksi kiitettävän.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
-Jope Ruonansuu-
No niin omassa Väykyssä oli tänään tutkinta ruoste-suojauksessa (Tampere/Takuusuojaus). Tästä laitoin jutun myös Gallupit-foorumiin W210/S210-ominaisuuksiin.
Elikä mitään ihmeempiä ruosteita ei löytynyt. Kuitenkin jotain pientä hiontaa/pohjamaalausta tarttee tehdä (200-300ekee) normaalin käsittelyn lisäksi. Suosittelisin tämmöistä suojauskäsittelyä kaikille, jotka (mitä mallia tahansa) autoa meinaa vähän pidempään pitää. Siis, jos ostaessa on jo muutaman (vajaa 10) vuoden vanha. Tällöin ilman suojausta on äkkiä iso lasku tiedossa, kun auto on 15 v. luokkaa ikäinen. Tai sitten ajetaan loppuun vaan. Eipä puhki heti mee.
Myös Veho on kuviossa mukana, eli pieniä maalipinnan kupruiluita on lokareissa ja kun kerran menee takuuseen, niin laitellaan vaan.
Pajalla oli S600 -95 (V12) laitossa myös. Mitään isompaa ei ollut siinäkään. Massaus vaan. Kuulemma omistaja laittaa talveksi lämpimään talliin ja sitten keväämmällä taas ajoon. No joo... Mitäs iloa on autosta tallissa? No ehkäpä se on semmoista "rahat pankissa" -tyyppistä meininkiä.
Elikä mitään ihmeempiä ruosteita ei löytynyt. Kuitenkin jotain pientä hiontaa/pohjamaalausta tarttee tehdä (200-300ekee) normaalin käsittelyn lisäksi. Suosittelisin tämmöistä suojauskäsittelyä kaikille, jotka (mitä mallia tahansa) autoa meinaa vähän pidempään pitää. Siis, jos ostaessa on jo muutaman (vajaa 10) vuoden vanha. Tällöin ilman suojausta on äkkiä iso lasku tiedossa, kun auto on 15 v. luokkaa ikäinen. Tai sitten ajetaan loppuun vaan. Eipä puhki heti mee.
Myös Veho on kuviossa mukana, eli pieniä maalipinnan kupruiluita on lokareissa ja kun kerran menee takuuseen, niin laitellaan vaan.
Pajalla oli S600 -95 (V12) laitossa myös. Mitään isompaa ei ollut siinäkään. Massaus vaan. Kuulemma omistaja laittaa talveksi lämpimään talliin ja sitten keväämmällä taas ajoon. No joo... Mitäs iloa on autosta tallissa? No ehkäpä se on semmoista "rahat pankissa" -tyyppistä meininkiä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kantsii muistaa, että sillä todellakin on väliä, missä käy autoaan näyttämässä. Saksantuonti-Väykystä oli etupalkin pelti ruosteessa, niin kävin Tynninharjun autohuollossa (valtuutettu Mersu-korjaaja mukamas) näyttämässä, niin sanoivat vaan, että tehdastakuu on 8 vuotta ja ei voi mitään siis korvata. Eivät edes vilkaisseet ts. ei kiinnostanut ko. lafkan toimitusjohtajaakaan yhtään, ei edes selvittää tehtaan kantaa asiaan... Ohjailtiin vaan edestakaisin, että "käy kysymässä tuolta toiselta kaverilta".
Noh, soitin sitten Suutarilaan Vehoon ruostekorjauksista vastaavalle henkilölle, joka sitten sanoi, että ilman muuta tuommoinen etupalkin juttu kuuluu korjata takuuna, oli miten vanha Väyrynen hyvänsä tai oli huoltokirjaa tai ei. Käski mennä johonkin vauriokorjaamoon näyttämään. Menin sitten Espooseen Lommilaan, jossa heti järjestyi aika parin päivän päähän, ja tehdas maksoi 100 %. Massasivatkin vielä uuden etupalkin (se olikin ainoa osa, joka ei autossa ollut massattuna, muutenhan ko. biilissä ei ruostetta thank god ole). Ei kysytty mitään huoltokirjoja tai vastaavia, kiltisti korjasivat ja vielä jopa todella nopealla aikataululla.
Noh, soitin sitten Suutarilaan Vehoon ruostekorjauksista vastaavalle henkilölle, joka sitten sanoi, että ilman muuta tuommoinen etupalkin juttu kuuluu korjata takuuna, oli miten vanha Väyrynen hyvänsä tai oli huoltokirjaa tai ei. Käski mennä johonkin vauriokorjaamoon näyttämään. Menin sitten Espooseen Lommilaan, jossa heti järjestyi aika parin päivän päähän, ja tehdas maksoi 100 %. Massasivatkin vielä uuden etupalkin (se olikin ainoa osa, joka ei autossa ollut massattuna, muutenhan ko. biilissä ei ruostetta thank god ole). Ei kysytty mitään huoltokirjoja tai vastaavia, kiltisti korjasivat ja vielä jopa todella nopealla aikataululla.