Kommentteja W140 500 SE aj. 32,8 tkm!!!
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Kommentteja W140 500 SE aj. 32,8 tkm!!!
Millaisia kommentteja kirpoaa kyseisestä autosta. Ja vuosimalli on 1991, 1 omistaja ja takuu kilometrit (täydellinen huoltokirja merkkiliikkeestä johon auto on myös viety vaihtoon vaihdettaessa uuteen. Auto sisältä kuin UUSI, ulkoa muutamaa naarmua lukuunottamatta UPEA.
Hintapyyntinä vaivaiset, no arvatkaa. Ja ei muuten löydy sitten mistään MOBILESTA.
Hintapyyntinä vaivaiset, no arvatkaa. Ja ei muuten löydy sitten mistään MOBILESTA.
Tietämätön
No oletko ostanut ko. auton vai harkinnassa? Villi arvaus 25 tonnia...?
Itsekin olen W140:stä haaveillut jo jonkin aikaa. Jos et osta/ole ostamassa, kerro ihmeessä missä tuollainen on tarjolla...
W140 on hieno ja edustava iso ässä mutta siinähän on tunnetusti monimutkaista ja särkyessä KALLISTA tekniikkaa. Taisi olla R129:n ohella ensimmäinen korimalli jossa uusinta uutta elektroniikkaa ym. tuotiin todella tarjolle ja aina kun uutta ennenkokeilematonta tekniikkaa tulee niin aluksi on ne lapsentaudit...
Ajokilometrit tuntuu kyllä vähäiseltä, mutta jos huoltohistoria on kattava niin kai siihen ehkä joskus uskaltaa luottaa...?
Itsekin olen W140:stä haaveillut jo jonkin aikaa. Jos et osta/ole ostamassa, kerro ihmeessä missä tuollainen on tarjolla...
W140 on hieno ja edustava iso ässä mutta siinähän on tunnetusti monimutkaista ja särkyessä KALLISTA tekniikkaa. Taisi olla R129:n ohella ensimmäinen korimalli jossa uusinta uutta elektroniikkaa ym. tuotiin todella tarjolle ja aina kun uutta ennenkokeilematonta tekniikkaa tulee niin aluksi on ne lapsentaudit...
Ajokilometrit tuntuu kyllä vähäiseltä, mutta jos huoltohistoria on kattava niin kai siihen ehkä joskus uskaltaa luottaa...?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Taitaa olla jonkinluokan harvinaisuus, jos kilometrit pitää paikkansa. Kotimaista alkuperää, siis tehdasuutena? Hinta oli vissiin 11.500€? Muuten sitten onnea valinnalle, en usko että kadut hetkeäkään!!! Nauti!!!
Pistä muutama kuva tänne!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Tänään koeajoin. JA ON TAKUU KILOMETRIT. Auto on sisältä kuin uusi, ei kulumia/"ryppyjä" kuskin penkin etuosassa vaan suorat pehmeät nahat. Tiivisteet pehmeät ja kuin uudet. Ratti ja polkimen kumit kuin uudet. Viimeisin huolto 29990km vuonna 2002. Ei tiputa mistään öljyä, alusta kuin uusi. Ainoat merkit käytöstä on puskureissa olevat "osuma" jäljet niin kuin ulkopeileissä. No nämä on tän maan "normaaleja" jälkiä. Eli auto on Ranskassa ja omistaja on Cannesissa asuva vanha herra. Hanska lokerossa on vielä C kasetti jossa ilmeisesti kerrotaan auton käytöstä? joka on vielä avaamaton (foliot ympärillä).
Valitettavasti tämä ei ole vielä Suomessa joten verot tulee vielä hintaan jos sen ostan. Ja hintaa en vielä kerro kun ei ole kauppoja syntynyt.
Valitettavasti tämä ei ole vielä Suomessa joten verot tulee vielä hintaan jos sen ostan. Ja hintaa en vielä kerro kun ei ole kauppoja syntynyt.
Tietämätön
Siinä C-kasetissa kerrotaan Beckerin radion toiminnasta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Tulin Suomeen ilman autoa
. Kauppias ei hyväksynyt tarjoustani VIELÄ ,oli muuten varsinainen "mulkku". Viikon kuluttua kun isäukkoni palaa lomaltaan Italiasta niin tehdään uusi tarjous ja jos se tärppää niin otetaan halpa lento Ranskaan ja ajetaan se ylös upeaan Pohjolaan.
Kiitos tiedosta, että se on autoradiota varten se kasetti. Oiskohan niin, että radiotakaan ei ole vielä käytetty
. Takahudlarissa on radioon kuuluva CD boksi BECKER merkiltään tai oliko se nyt malliltaan (taitaapi siis olla Blaukkari merkiltään).
Onko hyviä arvauksia veroista, selasin kyllä tullin sivut, mutta.....
Kiitos tiedosta, että se on autoradiota varten se kasetti. Oiskohan niin, että radiotakaan ei ole vielä käytetty
Onko hyviä arvauksia veroista, selasin kyllä tullin sivut, mutta.....
Tietämätön
Veikkaan veroiksi suunnilleen 6500€, toivottavasti menee alle tuon!
Onkos se mulkku, jos haluaa "helmestä" oikean määrän rahaa? Riippuu tietenkin kummalta puolelta asiaa ja summia kattelee, mutta älä luule sitä ihan ilmaiseksi saavasi! On sen verran pienet kilometrit...
PS: Radiosetti on Becker, ei Blaukkari!
Onkos se mulkku, jos haluaa "helmestä" oikean määrän rahaa? Riippuu tietenkin kummalta puolelta asiaa ja summia kattelee, mutta älä luule sitä ihan ilmaiseksi saavasi! On sen verran pienet kilometrit...
PS: Radiosetti on Becker, ei Blaukkari!
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Ei se mullkkuus hinta väännöstä johtunut. Vaan asenteesta joka joillakin Ranskalaisilla on ulkomaan eläviä kohtaan varsinkin kun Ranskankielitaitoni rajoittuu yhteen sanaan ja vastapuolen englanti on pyöreä NOLLA. Ja tulkkina toimi äitipuoleni joka saattoi ahistaa häntä vieläkin enemmän.
Esim. haluttomuus edes esitellä autoa. Koeajokin järjestyi vasta kun kohautin hartioitani äkäinen ilme kasvoillani (olen 190 cm ja 140 kg). Ja ensin hän ajoi ja sitten murahti, että nyt on sitten sinun vuorosi. Ja ehkä myös yksi syy oli "siestan" häiriintyminen joka oli juuri alkamassa.
Kiitos radion merkin korjauksesta.
Esim. haluttomuus edes esitellä autoa. Koeajokin järjestyi vasta kun kohautin hartioitani äkäinen ilme kasvoillani (olen 190 cm ja 140 kg). Ja ensin hän ajoi ja sitten murahti, että nyt on sitten sinun vuorosi. Ja ehkä myös yksi syy oli "siestan" häiriintyminen joka oli juuri alkamassa.
Kiitos radion merkin korjauksesta.
Tietämätön
Nyt on pask.. makkarassa, jos koeajoon suhtaudutaan tuolla tavalla. Lisäksi yleensä vanhalle autolle on pahaksi jos sillä ei ajeta. Rupeaa tiivisteet ja sähkölaitteet kärsimään käytön puutteesta. Toisaalta riippuu missä on säilytetty. Yleensä koneelle on hallaa käyttämättömyys. Toisaalta ainakin jos todellakin mittari pitää paikkansa niin on ainakin verski tuote. Toisaalta ylläpito kuluthan tuollaisessa ovat aika valtavat, mutta eihän persaukiset yleensä S ostelekkaan. 
-
parsakaali
- Sisäänajossa

En epäile kilometrejä pätkääkään. Kyllä ne aidot on. Tottahan toki epäilin kun "luin" ilmoitusta, mutta epäilykset hälvenivät heti kun näin auton. Talliauto se on koska maalipinta kirkas ja tunnetusti Etelä-Ranskasta ei puutu auringonpaistetta ja lämpöä. Ja toiseksi se oli mennyt vaihdossa samaan liikkeeseen mistä se oli ostettu uutena ja missä se oli myös huollettu ja kysessä on kuitenkin iso paikallinen mese kauppias.
Ei ollut vuotanut pisaraakaan öljyä alleen ja oli ollut siinä paikassa ainakin minun tutustumiskäyntien ajan eli 3 päivää.
Kauppiaan asenteesta sen verran, että esim. kun tehtiin tarjous niin vastaus oli heti, että hinta on se mikä on tuulilasissa olevassa kyltissä. Ja tätä edelsi kuitenkin ehdotus, että ottaisimme auton ilman takuuta joka siinä on 3 kuukautta koska se on vain kansallinen ja tämä yksilö suuntaisi Pohjolaan. Vastaus oli yksitotisesti, että hän myöntää kaikille autoilleen mitkä myy takuun PISTE.
Ja vaikka koeajon jälkeen vielä kaartelimme ja pällistelimme autoa niin kauppias hävisi kuin pieru saharaan. Olisimme tehneet tarjouksen heti, mutta kun ei ollut ketään kelle sitä tehdä. No soitimme seuraavana päivänä eikä asenne ollut muuttunut edellisestä päivästä.
Kokeilen laittaa kuvan jos onnistun.
Ei ollut vuotanut pisaraakaan öljyä alleen ja oli ollut siinä paikassa ainakin minun tutustumiskäyntien ajan eli 3 päivää.
Kauppiaan asenteesta sen verran, että esim. kun tehtiin tarjous niin vastaus oli heti, että hinta on se mikä on tuulilasissa olevassa kyltissä. Ja tätä edelsi kuitenkin ehdotus, että ottaisimme auton ilman takuuta joka siinä on 3 kuukautta koska se on vain kansallinen ja tämä yksilö suuntaisi Pohjolaan. Vastaus oli yksitotisesti, että hän myöntää kaikille autoilleen mitkä myy takuun PISTE.
Ja vaikka koeajon jälkeen vielä kaartelimme ja pällistelimme autoa niin kauppias hävisi kuin pieru saharaan. Olisimme tehneet tarjouksen heti, mutta kun ei ollut ketään kelle sitä tehdä. No soitimme seuraavana päivänä eikä asenne ollut muuttunut edellisestä päivästä.
Kokeilen laittaa kuvan jos onnistun.
Tietämätön
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Nyt ymmärrän tilanteen täysin ja oikein! Erittäin monella ranskalaisella asenne on samanlainen ylimielinen ja se näkyy selkeästi mm. EU:ssa. Sitä vaan niin ollaan olevinaan muita kansoja parempia. Eivät itse kuitenkaan osaa valmistaa yhtään kunnon automerkkiä, joka kestää pohjoisen olot kunnolla!parsakaali kirjoitti:Ei se mullkkuus hinta väännöstä johtunut. Vaan asenteesta joka joillakin Ranskalaisilla on ulkomaan eläviä kohtaan varsinkin kun Ranskankielitaitoni rajoittuu yhteen sanaan ja vastapuolen englanti on pyöreä NOLLA...
Taitaa autokauppias luulla, että autot ostetaan riemusta kiljuen edes koskematta koko vempeleeseen. Tiedä sitten mikä keskiaikainen ajatusmalli niille on päähän jumittunut...
Täälläpä ei tuollainen "pystynokka" kovin montaa viikkoa tekisi kauppoja.
petri.n kirjoitti:...Toisaalta ylläpito kuluthan tuollaisessa ovat aika valtavat, mutta eihän persaukiset yleensä S ostelekkaan.
Olen jälleen noista kuluista eri mieltä! Paitsi jos vertaa dieseliä ja bensa-8:a toisiinsa, niin toki sitten saadaan eroja. Näillä palstoilla juttuja selatessa useinkin tuntuu siltä, että ns. tavalliseen perhemersuun saadaan upotettua paljon enemmän käyttörahaa kuin ässään. Lienen väärässä...? Kuluvat osat kuluu muissakin kuin ässissä ja muut, ns. bonusjutut on sitten ihan mielihalujen mukaan budjetoitavissa.
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Auts nyt sattui.Juselius kirjoitti:Eivät itse kuitenkaan osaa valmistaa yhtään kunnon automerkkiä, joka kestää pohjoisen olot kunnolla!
Käyttöautonani on meinaan Citroen Picasso 2.0 HDI joka on ollut luotettavin ja varmin auto joka minulla on ollut ja autoja on ollut MONTA. Siinä ei ole kuin yksi vika ja siitä puuttuu automaatti ja sitä ei Picasso dieseleissä ole ollut ainakaan Suomessa.
Olessani Lomalla sain lainata isäni toista isäni autoa joka oli Laguna 2.2 diesel ja kokeilin myös toista joka oli Opel Vectra 3.0 diesel. Sanotaan ooppeleista mitä vaan niin olen samaa mieltä
Tietämätön
Kyllä picassossa alkaa käyttö näkymään melko pian, isälläni sellainen hdi on ja 130tkm tuntuu olevan melko paljon, toki on vedetty isoa kärryä yms. mutta silti yli 20v vanhempi mersu tuntuu kestäneen kilometrit ja käytön paljon paremmin
Hyvä se sitikka on ajaa ja pienehköllä polttoainemäärällä kulkee mutta.... Eipä sitä kai kannatakkaan verrata mursuun, eri hintaluokassahan näissä painitaan
Niin ja sitten se ulkonäkö, toinen tykkää tyttärestä ja toinen picassosta, on muuten osuvasti valittu nimi jos muistelee ko. herran töitä ja niiden persoonallisuutta. Ihan hyvä kärry siis kuitenkin.
Piippelien laatuun en ota kantaa 
300td -91, manuaali.
-
parsakaali
- Sisäänajossa

Joo en kylläkään verrannut citikkaa mihinkään. Omallani on vasta ajettu 185 tkm ja ei se kyllä vielä tunnu missään. Eikä muuten ole ensimmäinen ranskalainen joka minulla on, mersusta saattaa tulla (toivottavasti ei viimeinen). Ennen ja vielä nykyäänkin vannon mieluiten BMW suuntaan. Ja sen lyhyen koeajolenkin perusteella BMW 750 (E32) on ainakin toistaiseksi ykkönen, mutta katsotaan muuttuuko mieli joskus.
Tietämätön