CLk 200 -98 paljon ongelmia apua kaivataan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ana
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

CLk 200 -98 paljon ongelmia apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja Ana »

Kävin katsastuksessa ja seuraavia vikoja löyty.

1.Vasen etupallonivel mäsänä(heilu n.3cm) Millanen homma on vaihtaa?
Pystyykö ite vai kannattaako suosiolla viedä vaihdettavaksi?

2.Lämmöt nousi pakokaasu testin aikana 120 ja flekti pyöri ihan rauhallisesti.
Kun olin lähössä ulos niin pihalla mies heilutteli kovasti ja näytti keulaa. Menin
Kattomaan niin nesteitä oli lentäny pellolle.Lähin ajamaan lämppärit täysillä niin pikkuhiljaa lämmöt rupes tippumaan ja lopuksi viisari oikein nykähti alaspäin. Eiköhän tosa oo viskokytkin kun remmi menee sen kautta??
Missä vaiheessa sen pitäis ruveta pyörimään oikein kunnolla?? onko millanen homma vaihtaa ite? MIstä se haistelee lämpötilaa? Voiko termostaatissa olla jotain vikaa koska se nytkähti noin alaspäin? Mutta jos termari ois sökönä niin kuuluisko flektin pyöriä täysillä??

3. Viimekerralla ei menny läpi päästöistä läpi.
Mittasin lambdan. Näytti 1.0-1.6v.
Vaihdoin uuden, niin samat arvot tuli.
Eli kävis niinku rikkaalla(eikös se niin oo että suurempi arvo niin käy rikkaammalla) korjatkaa jos oon väärässä.
En tiedä koska tulpat on vaihdettu viimeks. vaikuttaako ne tohon että miten rikkaalla käy.

4.Happiarvoista päätellen katsastusmies meinasi että on imuvuotoja.
Mistä niitä kannattais ettiä.

5.Ei ihme että ei menny päästöistä läpi ku ei ollu KATTIA ollenkaan
:twisted: :twisted: :twisted:
Edellinen omistaja oli katsastanu ennen kuin antoi auton veholle vaihdossa.
Oli varmaan käyty päästöt tekemässä kossupulloa vastaan tutulla äijällä.
Voinko vaatia vehoa laittamaan autoa kuntoon putkiston osalta? Ostin auton viime sysksynä, enkä ajanut sillä talvella. Nehän on myyny laittoman vehkeen mulle.
Hienohan se rosteriputkisto on, mutta ei paljon auta ku päästöt on mitä on.

MItähän maksaa noku putkisto alusta loppuun saakka? sais katsastuksen ajaksi.

Mutta ihmetyttää toi koneen lambda arvo, miksi on niin suuri??

Kiitos jo etukäteen te viisaammat.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

1. Pystyy vaihtaa itse, mutta ei kannata. Kunnon vehkeillä homma käy silmänräpäyksessä mutta itsellä saattaa menna koko päivä äheltäessä.

2. Jos siinä on visko mikä toimii kuten vanhemmissakin niin se toimii vähän kuten äijätkin. tarpeeksi kun lämpee niin jäykistyy, eli viskossa on silikooni nesteet mitkä jäykistyy lämmetessään. En tiedä missä asteessa pitäisi jäykistyä, mutta ainakin ennen kuin lämmöt on 120. Viskon vaihdosta ei ole kokemusta, mutta vaikka neloskoneessa taitaa tilaa ollakin kohtuullisesti niin ei se ihan parkkipaikkaremontteja taida olla.

3. Mittasit lambdan miten? Jos mittasit jännitettä johdoista niin mistä päättelit mitä sen milloinkin tulee olla?

4. Auton käydessä suihkuttelet jotain sprayta konehuoneeessa ja jos kierrokset nousee olet löytänyt imuvuodon. Myös vuodot pakoputkessa aiheuttaa happiarvojen nousua

5. Kysy ensin vaikka varovasti siltä myyjältä jolta auton ostit. Muista myös että useimmiten laiha sopu on parempi kuin lihava riita. Eikä sitä putkistoa pakko ole kokonaan uusia. Tarvikekatti väliin ja päästöt kuntoon.


Kyllä se siitä kuntoon tulee.....
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Avatar
Ana
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja Ana »

Lambdan mittasin fluken yleismittarilla lambdan mustasta johdosta maita vasten.
Luin jostain nettisivuilta että arvon tulisi olla 0,2-0,8v
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Vastaa Viestiin