190 E paine-erosäädin
190 E paine-erosäädin
Eli tuo määränjakajassa oleva säädin, onko niitä mennyt vaihtoon kenelläkään? Mitä oireita se on antanut hajotessaan? Tuntuu tuo bensan menekki olevan kovaa luokkaa, mustaakin tulee kovassa vedätyksessä niinkuin dieselistä ikään.
Sen verran paksulla käy että lämpösenä tarvii käynnistyksessä kaasua jotta suostuu jäämään käyntiin ensimmäisellä yrityksellä ja kovilla pakkasilla kastelee tulpat helposti.
Kannattaako purkaa kalikka irti ja yrittää säätää siellä sisällä olevasta ruuvista vai onko joku muu tekijä joka aiheuttaa seoksen rikastumisen koko alueella? Tyhjäkäynnillä päästöt kuitenkin kelpaa katsastuksessa.
Entisen omistajan mukaan autoa on tutkittu Bosch pajalla ja vaihdettu suuttimet kun muuta ei ole keksitty, ei vaikutusta.
Sen verran paksulla käy että lämpösenä tarvii käynnistyksessä kaasua jotta suostuu jäämään käyntiin ensimmäisellä yrityksellä ja kovilla pakkasilla kastelee tulpat helposti.
Kannattaako purkaa kalikka irti ja yrittää säätää siellä sisällä olevasta ruuvista vai onko joku muu tekijä joka aiheuttaa seoksen rikastumisen koko alueella? Tyhjäkäynnillä päästöt kuitenkin kelpaa katsastuksessa.
Entisen omistajan mukaan autoa on tutkittu Bosch pajalla ja vaihdettu suuttimet kun muuta ei ole keksitty, ei vaikutusta.
Kyllä voi säätää kun muistaa vaan kohdan mihin palata jos menee päin prinkkalaa
.
Ilmanputsari vaan pois niin löytyy rintapellin puolelta määrämjakajan kyljestä.
Mutta jos auto yhtäkkiä alkaa laihalla käymään niin vika lienee muualla,ei tämä osa itsestään säädy mihinkään.
Kummiskin osa irti 2 ruuvia,sitten löytyy 1 ruuvi jonka alla on 2mm kuusiokolo,siitä säädetään.

Ilmanputsari vaan pois niin löytyy rintapellin puolelta määrämjakajan kyljestä.
Mutta jos auto yhtäkkiä alkaa laihalla käymään niin vika lienee muualla,ei tämä osa itsestään säädy mihinkään.
Kummiskin osa irti 2 ruuvia,sitten löytyy 1 ruuvi jonka alla on 2mm kuusiokolo,siitä säädetään.
aina vaan fixataan :) 230te -86
niin ku mulla tekee just tota, mistä on aikasemmin puhuttu, eli vaati pitkän startin että lähtee kylmänä käymään (paineet kateissa?) ja kun lyö kaasun pohjaan esim satasessa, niin rupee örveltää ihan sikana eikä liiku enää minnekkään. sit kun päästää vähän kaasua, niin rupee kulkemaan vähän paremmin.
ja auto nykii muutenkin pikkuisen koko ajan. matalilla pahiten.
alppilan autohuolto teki vikamäärityksen, ja tuomio oli PAINE-EROSÄÄDIN ja ILMAMÄÄRÄNMITTARI vaihtoon.
pitäisikö se vaihtaa, eli ostaa uusi, vai kokeileeko säätää? ja mihin suuntaan, kun käy kuulemma käynnistyksen jälkeen laihalla?
ja auto nykii muutenkin pikkuisen koko ajan. matalilla pahiten.
alppilan autohuolto teki vikamäärityksen, ja tuomio oli PAINE-EROSÄÄDIN ja ILMAMÄÄRÄNMITTARI vaihtoon.
pitäisikö se vaihtaa, eli ostaa uusi, vai kokeileeko säätää? ja mihin suuntaan, kun käy kuulemma käynnistyksen jälkeen laihalla?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
nyt on ruuvattu säädintä kiinnipäin, ja auton käytös parani dramaattisesti
aika uskomatonta, että miten säädin voi olla "rikki" samaan aikaan, ja kuitenkin toimia kun säätää sitä?? voiko joku selittää sen..
mutta toi säätö on mielestäni kanssa päinvastoin, kuin täällä aikaisemmin kerrottiin, tuomio oli että kylmänä laiha seos, ja käänsin ruuvia kiinnipäin, ja parani huomattavasti. eli mielestäni meni rikkaammalle.

aika uskomatonta, että miten säädin voi olla "rikki" samaan aikaan, ja kuitenkin toimia kun säätää sitä?? voiko joku selittää sen..
mutta toi säätö on mielestäni kanssa päinvastoin, kuin täällä aikaisemmin kerrottiin, tuomio oli että kylmänä laiha seos, ja käänsin ruuvia kiinnipäin, ja parani huomattavasti. eli mielestäni meni rikkaammalle.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR