
W202 200cdi pukkaa savua
W202 200cdi pukkaa savua
Joo elikkä ongelma on seuraavanlainen. Matalilla kierroksilla kuulostaisi kuin kone jotenkin nakuttaisi (1200 - 2300), kun auto kunnolla alkaa ahtamaan tunnostaisi että tämä ns.nakutus katoaisi ja äänet ovat mielestäni koventuneet. Resonoisiko joku vai jotain menossa rikki tai mennyt jo? Kuuleman savuttaa aika rankasti vaikka auto on täysin vakio tehdessäni full pull kiihdytyksen. Testasin tyhjäkäynnillä pumpaten kaasua niin utua se pukkasi joka tosin loppui yläkierroksilla pääosin. Muuten auton tehot ovat kyllä varmaan tallessa kun testasin auton kiihtyvyyksiä samoissa kohdissa missä olen aiemmin testannut niitä. Olisikohan MAF hajonnut autosta? Vai jotain muuta?
Ja auto on c200 cdi vm.99 Minkähän hintaisesta hommasta tässä MAF:ssa on kyse jos se on hajonnut?

power is nothing without control...
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
jos imusarjan läpät/tanko on irti, niin kyllähän se kierroksiin ja tehoihinkin vaikuttaa. 200cdi 210:stä kun irtos noi läpät niin samanlailla se mielestäni savutti, eikä kyllä ääntänyt mitään. tosin riippuu kyllä että mitenkä se on irronnut/mitenkä jäänyt paikalleen. kallista lystiä muuten tuo imusarjan vaihto, jos ei läppiä/tankoa saisi paikalleen. valettu imusarjahan tuo on, joten ei välttämättä saa.tuikku kirjoitti:.
Oliskos imusarjan läpät irti.
Ne ääntääkin.
Haulla löytyy tietoa.
Imusarja voi olla kyllä aika tukkoinenkin.
Savu voisi johtua osaksi siitäkin.
Siitäkin löytyy haulla tietoa.
veholla maksaa pitkälti toista tuhatta €:tä korjaus(imusarjan vaihto)
Mutta toivottavasti ei oo imusarjassa/läpissä vikaa
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
joo... no nyt ajelin semmosella reilulla kaasulla 130km/h niin yht. äkkiä kone ei nostanut kierroksia yli 3100rpm... eikä oikein muutenkaan jaksanut liikkua... olisikohan niissä imusarjan läpissä/tangossa sitten se vika? päästöarvot oli pari viikkoa sitten suoritetussa katsastuksessa noussut 1.5 vaikka vuosi aiemmin ne oli vaan 0.5 kuuleman...MasaMbW124 kirjoitti:jos imusarjan läpät/tanko on irti, niin kyllähän se kierroksiin ja tehoihinkin vaikuttaa. 200cdi 210:stä kun irtos noi läpät niin samanlailla se mielestäni savutti, eikä kyllä ääntänyt mitään. tosin riippuu kyllä että mitenkä se on irronnut/mitenkä jäänyt paikalleen. kallista lystiä muuten tuo imusarjan vaihto, jos ei läppiä/tankoa saisi paikalleen. valettu imusarjahan tuo on, joten ei välttämättä saa.
veholla maksaa pitkälti toista tuhatta €:tä korjaus(imusarjan vaihto)
Mutta toivottavasti ei oo imusarjassa/läpissä vikaa
power is nothing without control...
[quote="marko t"]joo... no nyt ajelin semmosella reilulla kaasulla 130km/h niin yht. äkkiä kone ei nostanut kierroksia yli 3100rpm...
Vikatilassahan tuo. Syitä voi olla monia, testeri voisi antaa valaistusta, minkä takia menee vikatilaan.
Imusarjan läppien tanko näkyy (hikisesti), kun ottaa päällysmuovit pois ja sohii taskulampulla valoa imusarjan rakoihin. Kierroksia kun antaa, niin tanko liikkuu noin +1cm sivusuunnassa, kun on kunnossa (olettaen, että itselläni on kunnossa
)
Ei nyt aina ensimmäisenä ruveta vaihtamaan imusarjaa, jos nyt kuitenkin lähdettäisiin ensiksi edullisemmista osista liikkeelle. 200CDI:n MAF on niitä edukkaampia sarjassaan, Motonetista 64,50e. Jos MAF:lla haluaa leikkiä, niin kannattaa yrittää ensiksi puhdistamista, elektroniikkapuhdistus-sprayta ovat jotkut käyttäneet. Itse upotin anturin ihan tinneriin vyötärömittaansa enkä silti onnistunut tuhoamaan sitä. Kuitenkin - vikakoodien pitäisi jollain tavalla osoittaa tähän suuntaan ensiksi.
Savu viittaisi, että ilmaa ei tule tarpeeksi syöttöön nähden. Kyllä se imusarjakin voi olla lopulta tukossa.
Vikatilassahan tuo. Syitä voi olla monia, testeri voisi antaa valaistusta, minkä takia menee vikatilaan.
Imusarjan läppien tanko näkyy (hikisesti), kun ottaa päällysmuovit pois ja sohii taskulampulla valoa imusarjan rakoihin. Kierroksia kun antaa, niin tanko liikkuu noin +1cm sivusuunnassa, kun on kunnossa (olettaen, että itselläni on kunnossa

Ei nyt aina ensimmäisenä ruveta vaihtamaan imusarjaa, jos nyt kuitenkin lähdettäisiin ensiksi edullisemmista osista liikkeelle. 200CDI:n MAF on niitä edukkaampia sarjassaan, Motonetista 64,50e. Jos MAF:lla haluaa leikkiä, niin kannattaa yrittää ensiksi puhdistamista, elektroniikkapuhdistus-sprayta ovat jotkut käyttäneet. Itse upotin anturin ihan tinneriin vyötärömittaansa enkä silti onnistunut tuhoamaan sitä. Kuitenkin - vikakoodien pitäisi jollain tavalla osoittaa tähän suuntaan ensiksi.
Savu viittaisi, että ilmaa ei tule tarpeeksi syöttöön nähden. Kyllä se imusarjakin voi olla lopulta tukossa.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
juu... maanantaina pitää varmaan noi vikakoodit käydä lukemassa jos sieltä aikaa saa tjsp... ei se oikeestaan juuri enää pukkaa savua... liekkö sitte pahimmat tukokset lähteny ku ennen katsastusta kävin ramonaa antamassa... mutta vikakoodin lukua ensin kuitenkin... ja voihan sinne konehuoneeseenkin vähän kurkata päällepäin ainaki...
power is nothing without control...
.
Vikakohdan arvuutelu tarkentuu, kun selviää, johtuukos vaivat liian matalasta, vai korkeasta ahtopaineesta, jos yleensä siitä johtuukaan.
Voihan sitä olla jossain ihan "oikea" mekaaninen vikakin.
Nyt kun tarkemmin luin tuon ensimmäisen postauksesi, niin ymmärsinkin sen aivan toisella tavalla.
Jos moottori kiihdytettäessä ritisee, niin se viittaisi tosi korkeaan ahtopaineeseen.
Mutta star diaknose varmaan antaa lisätietoa.
Mistä se vikatila on tullut.
Vikakohdan arvuutelu tarkentuu, kun selviää, johtuukos vaivat liian matalasta, vai korkeasta ahtopaineesta, jos yleensä siitä johtuukaan.
Voihan sitä olla jossain ihan "oikea" mekaaninen vikakin.
Nyt kun tarkemmin luin tuon ensimmäisen postauksesi, niin ymmärsinkin sen aivan toisella tavalla.
Jos moottori kiihdytettäessä ritisee, niin se viittaisi tosi korkeaan ahtopaineeseen.
Mutta star diaknose varmaan antaa lisätietoa.
Mistä se vikatila on tullut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
...hiukka ulos pelikentältä, mutta tuo `"vanhan kansan"-tyylinen mersunpito ei toimi enää CDI aikana. Parempi vaan rasvata myös ne konepellin saranat. CDI kun vaatii huoltoa ja seurantaa jos ei halua maksaa sikasuuria korjauslaskuja.marko t kirjoitti:... ja voihan sinne konehuoneeseenkin vähän kurkata päällepäin ainaki...
Juubarton kirjoitti:...hiukka ulos pelikentältä, mutta tuo `"vanhan kansan"-tyylinen mersunpito ei toimi enää CDI aikana. Parempi vaan rasvata myös ne konepellin saranat. CDI kun vaatii huoltoa ja seurantaa jos ei halua maksaa sikasuuria korjauslaskuja.marko t kirjoitti:... ja voihan sinne konehuoneeseenkin vähän kurkata päällepäin ainaki...
Kyllä se on näin.
Mutta ei kyllä kannata turhaan arkaillakkaan.
Joku "uusi" tekniikka on ihan höpöhöpöä.
Ihan samat jutut, kun vanhemmissakin, hiukan enemmän sähköosia vaan.
Mopotason tekniikkaa, joka kyllä aukeaa, kunhan tässä vähän toisiamme autellaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joo enpä ole pariin vuoteen joutanut foorumeita lukea jne. No kuitenkin menetin jo melkein uskoni tuon röntän kanssa ja olin viemässä testeriin mutta en sitten saanut aikaan vientiä. No vika kuitenkin selvisi kun vaihtelin öljyt ja suodattimet. juuri kun olin laittamassa muoveja paikalleen vaihdettuani polttoainesuodattimen huomasin että imusarjalle menevä letku oli vuotanut öljyä ja oli samalla poikki. Lyhensin hieman letkua koska varaa oli lyhentää ja pistin takaisin paikalleen. No sitten lähdin ajamaan niin vedot palasivat yläkierroksille je auton käyttäytyminen muuttui räväkämmäksi. Tosiaan ei kannata välttämättä ensimmäisenä alkaa imusarjaa purkamaan atomeiksi vaan kehottaisin todella katsomaan onko sieltä joku letku poikki. Säästää hermojen menetystä, aikaa ja rahaa.marko t kirjoitti:joo... no nyt ajelin semmosella reilulla kaasulla 130km/h niin yht. äkkiä kone ei nostanut kierroksia yli 3100rpm... eikä oikein muutenkaan jaksanut liikkua... olisikohan niissä imusarjan läpissä/tangossa sitten se vika? päästöarvot oli pari viikkoa sitten suoritetussa katsastuksessa noussut 1.5 vaikka vuosi aiemmin ne oli vaan 0.5 kuuleman...MasaMbW124 kirjoitti:jos imusarjan läpät/tanko on irti, niin kyllähän se kierroksiin ja tehoihinkin vaikuttaa. 200cdi 210:stä kun irtos noi läpät niin samanlailla se mielestäni savutti, eikä kyllä ääntänyt mitään. tosin riippuu kyllä että mitenkä se on irronnut/mitenkä jäänyt paikalleen. kallista lystiä muuten tuo imusarjan vaihto, jos ei läppiä/tankoa saisi paikalleen. valettu imusarjahan tuo on, joten ei välttämättä saa.
veholla maksaa pitkälti toista tuhatta €:tä korjaus(imusarjan vaihto)
Mutta toivottavasti ei oo imusarjassa/läpissä vikaa
power is nothing without control...