Kyseessä -87 124. Koneen käyti rynkyttävää ja tuputtaa pakarissakin. Aivan kuin ei kävisi joka pytyllä. Ekonomi mittari laskee kaasutettaessa, joten tuntuisi, että on ilmavaivoja. Joku "remonttimies" oli epäillyt imusarjan ja "kaasarin" välisen kumikauluksen olevan rikki ja vuotavan sieltä. Vähän paskahommalta vaikuttaa irrottaa kaulus tarkempaa tutkimista varten, kun pitää kaikki ruiskulaitteet irrotella haitolta pois. Olisikohan helpompi irrottaa koko imusarja? Toinen ongelma näyttää olevan moottorin käyminen kuumana ja öljyhöyryä nousee mootorin takapäästä.
Arvailuja tai täsmätietoa, kiitos.
2,6 ruisku bensakoneen käyntihäiriö
2,6 ruisku bensakoneen käyntihäiriö
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Pelkkä ilmamäärämittari on helppo irrottaa että pääsee kumipohjaan käsiks.
Määränjakajasta putket irti ja pikkasen sivuun rei istänsä,sitten bensan tulo ja paluu irti,sitten vaan ne 3 mutteri auki millä koko höskä on kii.Ja lemmari löysälle mista se kiinnittyy kaasulän runkoon.Ja kiellllon päälle kumikaukalon pohjasta nyppää letkun irti.Siinä se.
Määränjakajasta putket irti ja pikkasen sivuun rei istänsä,sitten bensan tulo ja paluu irti,sitten vaan ne 3 mutteri auki millä koko höskä on kii.Ja lemmari löysälle mista se kiinnittyy kaasulän runkoon.Ja kiellllon päälle kumikaukalon pohjasta nyppää letkun irti.Siinä se.

aina vaan fixataan :) 230te -86
Re: 2,6 ruisku bensakoneen käyntihäiriö
aseva kirjoitti:Kyseessä -87 124. Koneen käyti rynkyttävää ja tuputtaa pakarissakin. Aivan kuin ei kävisi joka pytyllä. Ekonomi mittari laskee kaasutettaessa, joten tuntuisi, että on ilmavaivoja. Joku "remonttimies" oli epäillyt imusarjan ja "kaasarin" välisen kumikauluksen olevan rikki ja vuotavan sieltä. Vähän paskahommalta vaikuttaa irrottaa kaulus tarkempaa tutkimista varten, kun pitää kaikki ruiskulaitteet irrotella haitolta pois. Olisikohan helpompi irrottaa koko imusarja? Toinen ongelma näyttää olevan moottorin käyminen kuumana ja öljyhöyryä nousee mootorin takapäästä.
Arvailuja tai täsmätietoa, kiitos.
Samaa vikaa täälläkinpäin.. Auto on 260E -86..
Ilmavaivoja ja välillä pahojaki.. Ku iskee koneen kylmänä käyntiin nii kierrokset 3000-4000.. Välillä laskee alemmas ja sitte taas itsestään ottaa kierroksia reilusti.. Noin 20 minuutin ajon jälkeen tänää alkoi toimia taas melkein normaalisti..
Kiitos neuvoista irrottamiseen.
Määräjakajan alla kumihärpäke oli ihan kappaleina. Ihme, että asiakas tuli vielä ajamalla pihaan, vaikka loppumatka pitikin työntää. Kumiin kiinnittyvä putkikin oli ihan murusina. Osat kumi 28 e, letku 12 e. Ei pahat hinnat, eikä vaihtokaan vaadi erikoisosaamista tai insinööritaitoja.
Asko
Määräjakajan alla kumihärpäke oli ihan kappaleina. Ihme, että asiakas tuli vielä ajamalla pihaan, vaikka loppumatka pitikin työntää. Kumiin kiinnittyvä putkikin oli ihan murusina. Osat kumi 28 e, letku 12 e. Ei pahat hinnat, eikä vaihtokaan vaadi erikoisosaamista tai insinööritaitoja.
Asko
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Kannattaa vaihtaa vielä se letku josta lisäilma tulee tyhjäkäynti härpättimen kautta sinne imusarjaan. Vanhat letkut muuttuvat ajan mittaan putkiksi (kovettuvat) ja vuotavat!aseva kirjoitti:Kiitos neuvoista irrottamiseen.
Määräjakajan alla kumihärpäke oli ihan kappaleina. Ihme, että asiakas tuli vielä ajamalla pihaan, vaikka loppumatka pitikin työntää. Kumiin kiinnittyvä putkikin oli ihan murusina. Osat kumi 28 e, letku 12 e. Ei pahat hinnat, eikä vaihtokaan vaadi erikoisosaamista tai insinööritaitoja.
Asko
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.