2,6 ruisku bensakoneen käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

2,6 ruisku bensakoneen käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja aseva »

Kyseessä -87 124. Koneen käyti rynkyttävää ja tuputtaa pakarissakin. Aivan kuin ei kävisi joka pytyllä. Ekonomi mittari laskee kaasutettaessa, joten tuntuisi, että on ilmavaivoja. Joku "remonttimies" oli epäillyt imusarjan ja "kaasarin" välisen kumikauluksen olevan rikki ja vuotavan sieltä. Vähän paskahommalta vaikuttaa irrottaa kaulus tarkempaa tutkimista varten, kun pitää kaikki ruiskulaitteet irrotella haitolta pois. Olisikohan helpompi irrottaa koko imusarja? Toinen ongelma näyttää olevan moottorin käyminen kuumana ja öljyhöyryä nousee mootorin takapäästä.

Arvailuja tai täsmätietoa, kiitos.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Pelkkä ilmamäärämittari on helppo irrottaa että pääsee kumipohjaan käsiks.
Määränjakajasta putket irti ja pikkasen sivuun rei istänsä,sitten bensan tulo ja paluu irti,sitten vaan ne 3 mutteri auki millä koko höskä on kii.Ja lemmari löysälle mista se kiinnittyy kaasulän runkoon.Ja kiellllon päälle kumikaukalon pohjasta nyppää letkun irti.Siinä se. 8)
aina vaan fixataan :) 230te -86
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Re: 2,6 ruisku bensakoneen käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jubi »

aseva kirjoitti:Kyseessä -87 124. Koneen käyti rynkyttävää ja tuputtaa pakarissakin. Aivan kuin ei kävisi joka pytyllä. Ekonomi mittari laskee kaasutettaessa, joten tuntuisi, että on ilmavaivoja. Joku "remonttimies" oli epäillyt imusarjan ja "kaasarin" välisen kumikauluksen olevan rikki ja vuotavan sieltä. Vähän paskahommalta vaikuttaa irrottaa kaulus tarkempaa tutkimista varten, kun pitää kaikki ruiskulaitteet irrotella haitolta pois. Olisikohan helpompi irrottaa koko imusarja? Toinen ongelma näyttää olevan moottorin käyminen kuumana ja öljyhöyryä nousee mootorin takapäästä.

Arvailuja tai täsmätietoa, kiitos.

Samaa vikaa täälläkinpäin.. Auto on 260E -86..
Ilmavaivoja ja välillä pahojaki.. Ku iskee koneen kylmänä käyntiin nii kierrokset 3000-4000.. Välillä laskee alemmas ja sitte taas itsestään ottaa kierroksia reilusti.. Noin 20 minuutin ajon jälkeen tänää alkoi toimia taas melkein normaalisti..
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Kiitos neuvoista irrottamiseen.
Määräjakajan alla kumihärpäke oli ihan kappaleina. Ihme, että asiakas tuli vielä ajamalla pihaan, vaikka loppumatka pitikin työntää. Kumiin kiinnittyvä putkikin oli ihan murusina. Osat kumi 28 e, letku 12 e. Ei pahat hinnat, eikä vaihtokaan vaadi erikoisosaamista tai insinööritaitoja.

Asko
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
ejla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 17.06.2004 00:29

Viesti Kirjoittaja ejla »

aseva kirjoitti:Kiitos neuvoista irrottamiseen.
Määräjakajan alla kumihärpäke oli ihan kappaleina. Ihme, että asiakas tuli vielä ajamalla pihaan, vaikka loppumatka pitikin työntää. Kumiin kiinnittyvä putkikin oli ihan murusina. Osat kumi 28 e, letku 12 e. Ei pahat hinnat, eikä vaihtokaan vaadi erikoisosaamista tai insinööritaitoja.

Asko
Kannattaa vaihtaa vielä se letku josta lisäilma tulee tyhjäkäynti härpättimen kautta sinne imusarjaan. Vanhat letkut muuttuvat ajan mittaan putkiksi (kovettuvat) ja vuotavat!
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Vastaa Viestiin