ilmamäärämittarin asennon tunnistin rikki? (vika korjattu)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
anmi1981
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ilmamäärämittarin asennon tunnistin rikki? (vika korjattu)

Viesti Kirjoittaja anmi1981 »

Itselläni on ilmeisesti kyseinen osa rikki. Miten kone käyttäytyy jos osa hajoaa? itselläni seuraavanlaisia ongelmia: Kone alkaa pätkimään niin kuin bensa loppuisi n.2500-3500 rpm kohdalla riippuen kuinka nopeasti kaasua painaa. joskus jos oiken painelee niin ei käy kun tyhjäkäntiä ja sitten jos kaasuun koskee niin saman tie rupeaa pätkimään. auto on siis w201 2.6E 1987 kat ja ruiskuna KE-Jetronic.
Viimeksi muokannut anmi1981, Ti 25.07.2006 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uffe
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Uffe »

Mulla tekee samaa,tyhjäkäynillä kun kaasuttaa 4tonnissa rupee pätkii ihan kun kakku loppuis.Ajossa pelaa hyvin tehot on tallella koko kierrosalueen.Punanen kun alkaa sitten loppuu syöttö pumpulta,ohjekirjan mukaan varotoimi ettei sano poks.Tiedä sitten kuuluko tehdä noin tyhjäkäynnillä :?:
anmi1981
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja anmi1981 »

Mulla ei toimi ajossakaan. Itseasiassa vielä huonommin ajossa. Ei viitsisi turhaan ostaa kyseistä osaa (€€€€€) jos se ei olekkaan rikki. Sytytysosia olen testaillut mut ei oo vaikutusta.

No nyt on vika korjattu. Ilmeisesti likaa määräjakajassa/suuttimissa tai bensan paluu linjassa. Tein seuraavan operaation:

1. Irroitin bensan tuloletkun määräjakajasta ja aukaisin tankin korkin.
2. Pistin kompressoriin painetta sen verran etta paineensäätäjä aukeaa ja ilmaa menee siis tankkiin asti.
3. sitten paineilmaa jakajaan ja samalla painelin ilmamäärä mittaria niin että ilmaa menee suuttimille asti ja koko bensan kiertoon.
4. Bensan tulo puoli takaisin kiinni ja koe ajolle ja ihmetys oli kumma kun toimi hienosti.

Ei enää yrittänytkään pätkiä ja veto oli tappiin asti todella tasaista.
Vastaa Viestiin