tulipa mersu hommattua...mutta tarkkaa mallia ei tiedossa.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
marotsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 30.10.2003 16:14
Paikkakunta: Lohja

tulipa mersu hommattua...mutta tarkkaa mallia ei tiedossa.

Viesti Kirjoittaja marotsi »

Elikkäs ostettiin isän kanssa puoliksi tuollainen ponttoonimersu.Autossa oli rekisterikilvet paikoillaan mutta ake:lta ei saanut enää tietoja kyseisestä autosta.
Eli mistä voisin saada tarkat tiedot autosta tai hommattua niin sanotusti uudet paperit koska kyseinen auto olisi tarkoitus museokatsastusta varten kunnostaa.Lisäksi olisi kysyttävää mitä seuraavista numeroista voisi ymmärtää.


Tyyppikilvessä oli seuraavaa: Typ. 180/120.010
Fargestell Nr. 5502519
Baujahr. 1955

Moottorissa: Typ. M136.VII / 136.92
Motor. Nr. 5502012


Ja kuskin puolen etupilarissa: A 120010 - 5501962




Osaako kukaan tietävämpi ihminen kertoa näistä numeoista mitään kun itse ei osaa olettaa juuri muuta kuin että se on 180 ja vuosimallia 1955.
Kuviakin tiedossa myöhemmin kunhan saadaan projekti käyntiin.
Baijerilainen Mutteri Wiritys

BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No ainakin kori on w120, tyyppi 180, moottori bensa M136 ja vuosi 55
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Joitakin teknisiä tietoja, jos näistä jotain apua/iloa (?) olisi:

MB 180, W120, valmistettu 7/1953-6/1957

Moottori M136 VII:
4-sylinterinen rivimoottori, kaasutinmoottori (solex 32 PICB), sivuventtiilimoottori
Iskutilavuus 1767 ccm
Teho 52 hv / 4000 r/min
Puristussuhde 1:6,7
Jäähdytysnestetilavuus 9 litraa
Öljytilavuus 4 litraa

Voimansiirto:
Takaveto, 4-vaihteinen mekaaninen vaihteisto

Mittoja:
Akseliväli 2650 mm
Pituus 4485 mm, leveys 1740 mm, korkeus 1560 mm
Paino: 1180 kg (8/1955 lähtien 1200 kg)
Suurin sallittu kokonaispaino 1600 kg

Kulutus: 11,5 l / 100 km
Polttonestesäiliön tilavuus 56 l
Suorituskyky:
Huippunopeus 126 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 31 sek.

Hinta Saksan liittotasavallassa 1955: DM 9450
Valmistusmäärä: 52186 kpl
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: tulipa mersu hommattua...mutta tarkkaa mallia ei tiedoss

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

marotsi kirjoitti:Elikkäs ostettiin isän kanssa puoliksi tuollainen ponttoonimersu.Autossa oli rekisterikilvet paikoillaan mutta ake:lta ei saanut enää tietoja kyseisestä autosta..
Mitä ilmeisemmin sinulla ei ole olemassa alkuperäistä rekisteriotetta, mutta onneksi kopion hankkiminen on mahdollista, mutta melko kovan työn takana.
Papereiden etsimistä helpottaa hieman se, että autossasi on rekkarit tallessa.
Akelta saa tiedon autoista, jotka on poistettu rekisteristä ( muistaakseni ) 1970
jälkeen. Tätä vanhempaa tietoa joutuu etsimään auton rekisteritunnuksen mukaisen läänin kantakortistosta manuaalisesti.


Itse selasin Mobilassa Kangasalalla useita tuhansia Hämeen läänin kantakortteja etsiessäni papereita omaan MB 300 Adenaueriin ja löysin ne lopulta.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
marotsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 30.10.2003 16:14
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja marotsi »

Kyllä kiitos noista sai jo jonkinverran tieto.Onko veholta mahdollisuus saada auton papereista kopioita koska isäni kävi jo kysymässä ake:lta mutta ei ainakaan äkkiseltään kuulemma voineet auttaa.Kun saisi nämä paperihössötykset kuntoon niin pääsisi tositoimiin tuon projektin kanssa.
Ja tietenkin jos jollain sattuisi jotain ylimääräisiä osia olemaan kyseiseen malliin kun jotain puutteita löytyy.
Baijerilainen Mutteri Wiritys

BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Adenauer

Viesti Kirjoittaja markku »

adenauer300 kirjoitti:Itse selasin Mobilassa Kangasalalla useita tuhansia Hämeen läänin kantakortteja etsiessäni papereita omaan MB 300 Adenaueriin ja löysin ne lopulta.
/OT on/ Näitä ei montaa Hämeen läänissä ollut, ei kai vain ole Ruusa Salmelinin / Pyynikin kaljatehtaan alunperin omistama? /OT off /
S320L -97
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

marotsi kirjoitti:Kyllä kiitos noista sai jo jonkinverran tieto.Onko veholta mahdollisuus saada auton papereista kopioita koska isäni kävi jo kysymässä ake:lta mutta ei ainakaan äkkiseltään kuulemma voineet auttaa.Kun saisi nämä paperihössötykset kuntoon niin pääsisi tositoimiin tuon projektin kanssa.
Ja tietenkin jos jollain sattuisi jotain ylimääräisiä osia olemaan kyseiseen malliin kun jotain puutteita löytyy.
Veho ei varmaankaan voi auttaa missän muussa kun hankkimalla auton tehdaspaperit.
Kannattaa katsoa, minkä läänin rekkarissa autosi on ollut ( siis se eka kirjain esim A=Hesa, U=uusimaa, M=Mikkeli , L = Lapinlääni etc ) .
Tämän jälkeen kannattaa soittaa esim Mobiliaan ja kysäistä, että tietävätkö he missä säilytetään kyseisen läänin rekisterikortteja ja alkaa sitten hakemaan niitä rekisteripapereita.

Mikäli et näitä alkuperäisiä papereita löydä, on sinulla kumminkin takaportti.

Autosi voidaan rekisteröidä ns. löytöautona, jolloin sinun pitäisi pystyä todistamaan auton omistus suhteet viimeisen 10 vuoden ajalta, eli olla luovarit tms kauppakirjat autosta sen edellisiltä omistajilta tai sitten odotat sen ajan jolloin 10 vuotta tulee täyteen siitä kun ensimmäinen luovari on tehty ( hitto kun on vaikea selittää ).
Tämän "karenssi" ajan jälkeen saat sen rekisteröityä kunhan vain osoitat että autosi on ollut aikaisemmin suomen rekisterissä ( siis esim. ne rekkari kilvet)

Helppoa ja mukavaa vai kuinka :P :oops: :cry: :wink: :roll:

Markku:

Ei valitettavasti ole pyynkin auto, vaan erään puutavaranjalostukseen liittyvän tehtaan auto....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin