tulipa mersu hommattua...mutta tarkkaa mallia ei tiedossa.
tulipa mersu hommattua...mutta tarkkaa mallia ei tiedossa.
Elikkäs ostettiin isän kanssa puoliksi tuollainen ponttoonimersu.Autossa oli rekisterikilvet paikoillaan mutta ake:lta ei saanut enää tietoja kyseisestä autosta.
Eli mistä voisin saada tarkat tiedot autosta tai hommattua niin sanotusti uudet paperit koska kyseinen auto olisi tarkoitus museokatsastusta varten kunnostaa.Lisäksi olisi kysyttävää mitä seuraavista numeroista voisi ymmärtää.
Tyyppikilvessä oli seuraavaa: Typ. 180/120.010
Fargestell Nr. 5502519
Baujahr. 1955
Moottorissa: Typ. M136.VII / 136.92
Motor. Nr. 5502012
Ja kuskin puolen etupilarissa: A 120010 - 5501962
Osaako kukaan tietävämpi ihminen kertoa näistä numeoista mitään kun itse ei osaa olettaa juuri muuta kuin että se on 180 ja vuosimallia 1955.
Kuviakin tiedossa myöhemmin kunhan saadaan projekti käyntiin.
Eli mistä voisin saada tarkat tiedot autosta tai hommattua niin sanotusti uudet paperit koska kyseinen auto olisi tarkoitus museokatsastusta varten kunnostaa.Lisäksi olisi kysyttävää mitä seuraavista numeroista voisi ymmärtää.
Tyyppikilvessä oli seuraavaa: Typ. 180/120.010
Fargestell Nr. 5502519
Baujahr. 1955
Moottorissa: Typ. M136.VII / 136.92
Motor. Nr. 5502012
Ja kuskin puolen etupilarissa: A 120010 - 5501962
Osaako kukaan tietävämpi ihminen kertoa näistä numeoista mitään kun itse ei osaa olettaa juuri muuta kuin että se on 180 ja vuosimallia 1955.
Kuviakin tiedossa myöhemmin kunhan saadaan projekti käyntiin.
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Joitakin teknisiä tietoja, jos näistä jotain apua/iloa (?) olisi:
MB 180, W120, valmistettu 7/1953-6/1957
Moottori M136 VII:
4-sylinterinen rivimoottori, kaasutinmoottori (solex 32 PICB), sivuventtiilimoottori
Iskutilavuus 1767 ccm
Teho 52 hv / 4000 r/min
Puristussuhde 1:6,7
Jäähdytysnestetilavuus 9 litraa
Öljytilavuus 4 litraa
Voimansiirto:
Takaveto, 4-vaihteinen mekaaninen vaihteisto
Mittoja:
Akseliväli 2650 mm
Pituus 4485 mm, leveys 1740 mm, korkeus 1560 mm
Paino: 1180 kg (8/1955 lähtien 1200 kg)
Suurin sallittu kokonaispaino 1600 kg
Kulutus: 11,5 l / 100 km
Polttonestesäiliön tilavuus 56 l
Suorituskyky:
Huippunopeus 126 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 31 sek.
Hinta Saksan liittotasavallassa 1955: DM 9450
Valmistusmäärä: 52186 kpl
MB 180, W120, valmistettu 7/1953-6/1957
Moottori M136 VII:
4-sylinterinen rivimoottori, kaasutinmoottori (solex 32 PICB), sivuventtiilimoottori
Iskutilavuus 1767 ccm
Teho 52 hv / 4000 r/min
Puristussuhde 1:6,7
Jäähdytysnestetilavuus 9 litraa
Öljytilavuus 4 litraa
Voimansiirto:
Takaveto, 4-vaihteinen mekaaninen vaihteisto
Mittoja:
Akseliväli 2650 mm
Pituus 4485 mm, leveys 1740 mm, korkeus 1560 mm
Paino: 1180 kg (8/1955 lähtien 1200 kg)
Suurin sallittu kokonaispaino 1600 kg
Kulutus: 11,5 l / 100 km
Polttonestesäiliön tilavuus 56 l
Suorituskyky:
Huippunopeus 126 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 31 sek.
Hinta Saksan liittotasavallassa 1955: DM 9450
Valmistusmäärä: 52186 kpl
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: tulipa mersu hommattua...mutta tarkkaa mallia ei tiedoss
Mitä ilmeisemmin sinulla ei ole olemassa alkuperäistä rekisteriotetta, mutta onneksi kopion hankkiminen on mahdollista, mutta melko kovan työn takana.marotsi kirjoitti:Elikkäs ostettiin isän kanssa puoliksi tuollainen ponttoonimersu.Autossa oli rekisterikilvet paikoillaan mutta ake:lta ei saanut enää tietoja kyseisestä autosta..
Papereiden etsimistä helpottaa hieman se, että autossasi on rekkarit tallessa.
Akelta saa tiedon autoista, jotka on poistettu rekisteristä ( muistaakseni ) 1970
jälkeen. Tätä vanhempaa tietoa joutuu etsimään auton rekisteritunnuksen mukaisen läänin kantakortistosta manuaalisesti.
Itse selasin Mobilassa Kangasalalla useita tuhansia Hämeen läänin kantakortteja etsiessäni papereita omaan MB 300 Adenaueriin ja löysin ne lopulta.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kyllä kiitos noista sai jo jonkinverran tieto.Onko veholta mahdollisuus saada auton papereista kopioita koska isäni kävi jo kysymässä ake:lta mutta ei ainakaan äkkiseltään kuulemma voineet auttaa.Kun saisi nämä paperihössötykset kuntoon niin pääsisi tositoimiin tuon projektin kanssa.
Ja tietenkin jos jollain sattuisi jotain ylimääräisiä osia olemaan kyseiseen malliin kun jotain puutteita löytyy.
Ja tietenkin jos jollain sattuisi jotain ylimääräisiä osia olemaan kyseiseen malliin kun jotain puutteita löytyy.
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Adenauer
/OT on/ Näitä ei montaa Hämeen läänissä ollut, ei kai vain ole Ruusa Salmelinin / Pyynikin kaljatehtaan alunperin omistama? /OT off /adenauer300 kirjoitti:Itse selasin Mobilassa Kangasalalla useita tuhansia Hämeen läänin kantakortteja etsiessäni papereita omaan MB 300 Adenaueriin ja löysin ne lopulta.
S320L -97
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Veho ei varmaankaan voi auttaa missän muussa kun hankkimalla auton tehdaspaperit.marotsi kirjoitti:Kyllä kiitos noista sai jo jonkinverran tieto.Onko veholta mahdollisuus saada auton papereista kopioita koska isäni kävi jo kysymässä ake:lta mutta ei ainakaan äkkiseltään kuulemma voineet auttaa.Kun saisi nämä paperihössötykset kuntoon niin pääsisi tositoimiin tuon projektin kanssa.
Ja tietenkin jos jollain sattuisi jotain ylimääräisiä osia olemaan kyseiseen malliin kun jotain puutteita löytyy.
Kannattaa katsoa, minkä läänin rekkarissa autosi on ollut ( siis se eka kirjain esim A=Hesa, U=uusimaa, M=Mikkeli , L = Lapinlääni etc ) .
Tämän jälkeen kannattaa soittaa esim Mobiliaan ja kysäistä, että tietävätkö he missä säilytetään kyseisen läänin rekisterikortteja ja alkaa sitten hakemaan niitä rekisteripapereita.
Mikäli et näitä alkuperäisiä papereita löydä, on sinulla kumminkin takaportti.
Autosi voidaan rekisteröidä ns. löytöautona, jolloin sinun pitäisi pystyä todistamaan auton omistus suhteet viimeisen 10 vuoden ajalta, eli olla luovarit tms kauppakirjat autosta sen edellisiltä omistajilta tai sitten odotat sen ajan jolloin 10 vuotta tulee täyteen siitä kun ensimmäinen luovari on tehty ( hitto kun on vaikea selittää ).
Tämän "karenssi" ajan jälkeen saat sen rekisteröityä kunhan vain osoitat että autosi on ollut aikaisemmin suomen rekisterissä ( siis esim. ne rekkari kilvet)
Helppoa ja mukavaa vai kuinka





Markku:
Ei valitettavasti ole pyynkin auto, vaan erään puutavaranjalostukseen liittyvän tehtaan auto....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0