Terve!
Onko kyseinen 2.6 moottori kestävä? viat? kulutus yms. yms...
Mercedes Benz w124 260E 2.6 moottorin viat
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kone kestää hyvin, ainoastaan nokka-akselin kuluminen ( vaihdettavassa kunnossa noin 200t km välein ) on tyyppivika. Kulutus riippuu ajotyylistä ..... 8 - 15 litraa / 100km
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tyyppiviaksi voi myös lukea ruiskun toimintahäiriöt,nykiminen,huono käynnistyvyys kylmänä/lämpöisenä,sammuilu jne...Kannattaa ostaa vain moitteettomasti toimiva,tai sitten käyntihäiriöitten pitää näkyä reilusti hinnassa.Ovat usein melko hankalia vikoja.
Muutenhan kone melko kestävä,tosiaan nuo nokkaviat yleisiä vanhemmissa.Minkäänlaista nakutusta ei koneesta kuulu jos on kunnossa.
Muutenhan auton ongelmat ovat samat kuin muissakin 124:sissa,kannattaa lukea vanhoja juttuja mistä selviää mitä katsella.
Tuolla toisaalla kysyit ASD:stä.Se on elektronisesti ohjattu hydraulikalla toimiva lukkoperä.Noin alle 30 vauhdeissa elektroniikka tunnistaa jos pyörä lyö tyhjää ja kytkee hydraulisesti 100% lukon perään.N.yli 30 vauhdeissa autossa on normaali 30% kitkalukko toiminnassa.Kolmio syttyy mittaristossa aina kun lyö tyhjää,ASD häiriövalo ei saa palaa mittariston alarivissä auton käydessä.ASD:n toimivuuden huomaa ainakin kun auton ajaa niin että toinen takarengas pitävällä,toinen liukkaalla.Lähtiessä molemmat lyö tyhjää,pieni n.0,5-1metrin miettiminen alussa kuuluu asiaan.
Muutenhan kone melko kestävä,tosiaan nuo nokkaviat yleisiä vanhemmissa.Minkäänlaista nakutusta ei koneesta kuulu jos on kunnossa.
Muutenhan auton ongelmat ovat samat kuin muissakin 124:sissa,kannattaa lukea vanhoja juttuja mistä selviää mitä katsella.
Tuolla toisaalla kysyit ASD:stä.Se on elektronisesti ohjattu hydraulikalla toimiva lukkoperä.Noin alle 30 vauhdeissa elektroniikka tunnistaa jos pyörä lyö tyhjää ja kytkee hydraulisesti 100% lukon perään.N.yli 30 vauhdeissa autossa on normaali 30% kitkalukko toiminnassa.Kolmio syttyy mittaristossa aina kun lyö tyhjää,ASD häiriövalo ei saa palaa mittariston alarivissä auton käydessä.ASD:n toimivuuden huomaa ainakin kun auton ajaa niin että toinen takarengas pitävällä,toinen liukkaalla.Lähtiessä molemmat lyö tyhjää,pieni n.0,5-1metrin miettiminen alussa kuuluu asiaan.
Materiaalivika, nokassa ja keinuissa.PeteP kirjoitti:Olen aikeissa ostaa moisen mesen, n. 89-90 mallia ja automaatilla ... ei kuitenkaan mitään helvetin paljon ajettua (max. n. 250 tkm) mikä on muuten syynä tuohon nokan vikaan?? öljynkierto vaiko nokan materiaali/ karkaisuvika?? mikä noissa ruiskuissa renaa, kallista korjausta??
9/88 jälkeen valmistetuissa ei pitäisi olla ongelmia enää

Ruiskun vioista suurin osa taitaa olla kontaktihäiriöitä ja haljenneita letkuja.
Kulutus on ollut omassa manuaalivaihteisessa 7.5-9.5l/100km.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa