Eli ilmastointi pelaa hyvin noin 15 min ajon starttauksen jälkeen. Sitten lakkaa puhaltamasta kylmää ilmaa. Juuri vaihdettu lauhdutin ja kylmäainetta järjestelmässä on, juuri käytin tarkistuttamassa.
Kiitos.
Ilmastoinnin kanssa probleemaa W124 300 -94
Pelaako toiset 15 min jos sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan? Jos pitää koneen jäähtyä välilä niin arvauksena voisin epäillä sitä nokalla olevaa sähkölettiä. Ei jaksa jäähtyä eikä tule enää niiiin kylmää. Olisko jääny liitin irti lauhduttimen laiton yhteydes tai sulake rikkoontunu. Ittellä oli jostai syystä palanu sulake. Ei polttanu enää uutta... On sen sulakerasian kannesta seuraavan lätkän alla, tuulilasiin päin, sininen relesulakeyhdistelmä. 124 E300tdt -93
Jos kompura lakkaa pyörimästä vartin ajon jälkeen niin aika erikoiselta tuntuu. Huhujen mukaan olis jossain eiminkäänmerkkisessä autossa kompuran magneetti kytkin aluksi pitänyt hetken ja jonkin ajan päästä alkanut ote lipsumaan. Luulis sen kyllä joinki ääntävän. Tavallaan ehkä sopisi taudin kuvaan.
Jos kompura lakkaa pyörimästä vartin ajon jälkeen niin aika erikoiselta tuntuu. Huhujen mukaan olis jossain eiminkäänmerkkisessä autossa kompuran magneetti kytkin aluksi pitänyt hetken ja jonkin ajan päästä alkanut ote lipsumaan. Luulis sen kyllä joinki ääntävän. Tavallaan ehkä sopisi taudin kuvaan.
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
Se voisi myös olla kompuran lämpötilakatkaisin joka on viallinen.
Se katkaisee kompuran kytkimen virran kun moottorin lämpö nousee yli 115 c.
Jos se vaikka katkaisee liian alhaisessa lämmössä?
Kokeile nyppästä siitä johdot irti ja käytä sitten ilmastointia. Siihen tulee kaksi
johtoa (toinen tuplaliitin ja toinen yksinäinen) ja se sijaitsee mokkulassa
josta lähtee ylävesiletku syylärille.
Samalla voit kokeilla toimiiko lauhduttimen tuuletin yhdistämällä tuplaliittimen johdot.
Se katkaisee kompuran kytkimen virran kun moottorin lämpö nousee yli 115 c.
Jos se vaikka katkaisee liian alhaisessa lämmössä?
Kokeile nyppästä siitä johdot irti ja käytä sitten ilmastointia. Siihen tulee kaksi
johtoa (toinen tuplaliitin ja toinen yksinäinen) ja se sijaitsee mokkulassa
josta lähtee ylävesiletku syylärille.
Samalla voit kokeilla toimiiko lauhduttimen tuuletin yhdistämällä tuplaliittimen johdot.
MB W201 2.5 TURBO
Moottoritilasta
Ohjaustehostimen pumpun alta. Kuskin puolella, aika alhaalla, moottorin etuosassa. Moniurahihna menee ohj.teh.pumpulta seuraavaksi ilm.kompuralle ja sitte kampiakselilta hakemaan uutta woimaa. Kone pyörii edestä katsottuna myötäpäivään.
Pitäis oleman bensa autoissa samoilla kohdin?
Otin kuvan mutta tuli niin synkkä että saman näkee kun laittaa silmät kiinni.

Ohjaustehostimen pumpun alta. Kuskin puolella, aika alhaalla, moottorin etuosassa. Moniurahihna menee ohj.teh.pumpulta seuraavaksi ilm.kompuralle ja sitte kampiakselilta hakemaan uutta woimaa. Kone pyörii edestä katsottuna myötäpäivään.
Pitäis oleman bensa autoissa samoilla kohdin?
Otin kuvan mutta tuli niin synkkä että saman näkee kun laittaa silmät kiinni.
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha