vaunu + automaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:11

vaunu + automaatti

Viesti Kirjoittaja pasa »

Moro

Olis tarkoitus hankkia joku yksi akselinen asuntovaunu ja lueskelin tuolta

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=vaunu

juttua aiheesta....mutta mutta miten se nyt on....tarvitseeko sen lisälauhdittimen vaiko ei. Mielipiteitä on tuosta tarinaketjusta päätellen puolesta ja vastaan. Se jonkunlainen lämmöntasaajahan siinä on kun kiertää syylärin kautta autom.laatikon öljynkierto. Jos sen lisälauhduttimen asennus on tarpeellinen niin mistä olette hommanneet niitä ja onko minkälainen rojekti asentaa sitä? Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia vaunun vedosta mersulla...kulutuksia,kokemuksia,mielipiteitä. Oma autoni on -96 290 TDT.
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Mulla on ainakin 300 TDT:ssä jäähdytin vakiona, joten löytyy varmaankin myös 290 automaatista.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Automaatti on aivan lostava vaunua vetäessä. Laatikko pysyy hyvin mukana, vaikka joskus kyllä heitän tiptronicilla nelosen päälle jo ennen automaattia ylämäessä. Vaunu perässä ei kulutus paljoa nouse. Jos mennään rekkojen kanssa 90 km/h se on 8,5 l ja 100 vauhdissa vajaa litra lisää. Silloin alkaa ilmanvastus kasvattaa kulutusta.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

makinenmt kirjoitti: Vaunu perässä ei kulutus paljoa nouse. Jos mennään rekkojen kanssa 90 km/h se on 8,5 l ja 100 vauhdissa vajaa litra lisää. Silloin alkaa ilmanvastus kasvattaa kulutusta.
Miten sitten lain sallimassa 80 km/h vauhdissa?
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
pasa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 23.01.2006 13:11

Viesti Kirjoittaja pasa »

Juu niin minäkin olen lueskellut että ei ole manuaali askia ikävä kun on jonkun aika automaatin kanssa vedelly vaunua. Elikkäs ette ole mitään lisä lauhduttimia asennellut. Se on mukava kuulla että kulutuskaan ei hirveästi nouse tosin siinä hommassahan se diiselin väännöt pääsevät oikeuksiinsa ja taloudellisuus esiin kuormitaessa. Se olis nyt esissä ensin vetokoukun asennus (taitaa olla aika revohka sekin, eikä niin yksinkertainen kuin joskus muinoin).
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

210 -mallissahan (ja varmaan monessa muussakin, esim. 124) homma menee niin, että automaattilaatikolla tehdas antaa vetää isompaa kuormaa, kuin manuaalilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
mikkois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 02.05.2006 20:04
Paikkakunta: TOHOLAMPI

Viesti Kirjoittaja mikkois »

ei tarvi lisälauhdittimia. mulla on 290tdt -97 ja vaunu oli lmc 590 ja nyt on solifer 5502i. en vaihtais automaattia manuaaliin kun vaunua vedetään. automaatilla saa muistaakseni vetää 2100kg ja manuaalilla 1900kg
Vastaa Viestiin