Moro
Olis tarkoitus hankkia joku yksi akselinen asuntovaunu ja lueskelin tuolta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=vaunu
juttua aiheesta....mutta mutta miten se nyt on....tarvitseeko sen lisälauhdittimen vaiko ei. Mielipiteitä on tuosta tarinaketjusta päätellen puolesta ja vastaan. Se jonkunlainen lämmöntasaajahan siinä on kun kiertää syylärin kautta autom.laatikon öljynkierto. Jos sen lisälauhduttimen asennus on tarpeellinen niin mistä olette hommanneet niitä ja onko minkälainen rojekti asentaa sitä? Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia vaunun vedosta mersulla...kulutuksia,kokemuksia,mielipiteitä. Oma autoni on -96 290 TDT.
vaunu + automaatti
Automaatti on aivan lostava vaunua vetäessä. Laatikko pysyy hyvin mukana, vaikka joskus kyllä heitän tiptronicilla nelosen päälle jo ennen automaattia ylämäessä. Vaunu perässä ei kulutus paljoa nouse. Jos mennään rekkojen kanssa 90 km/h se on 8,5 l ja 100 vauhdissa vajaa litra lisää. Silloin alkaa ilmanvastus kasvattaa kulutusta.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Miten sitten lain sallimassa 80 km/h vauhdissa?makinenmt kirjoitti: Vaunu perässä ei kulutus paljoa nouse. Jos mennään rekkojen kanssa 90 km/h se on 8,5 l ja 100 vauhdissa vajaa litra lisää. Silloin alkaa ilmanvastus kasvattaa kulutusta.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Juu niin minäkin olen lueskellut että ei ole manuaali askia ikävä kun on jonkun aika automaatin kanssa vedelly vaunua. Elikkäs ette ole mitään lisä lauhduttimia asennellut. Se on mukava kuulla että kulutuskaan ei hirveästi nouse tosin siinä hommassahan se diiselin väännöt pääsevät oikeuksiinsa ja taloudellisuus esiin kuormitaessa. Se olis nyt esissä ensin vetokoukun asennus (taitaa olla aika revohka sekin, eikä niin yksinkertainen kuin joskus muinoin).
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
210 -mallissahan (ja varmaan monessa muussakin, esim. 124) homma menee niin, että automaattilaatikolla tehdas antaa vetää isompaa kuormaa, kuin manuaalilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *