Meni ja hajosi tuo Garret TA1301 turbo. Eikä löydy sopivan hintaista käytettyä mistään. Jos joku tietäisi mitä erilaisia malleja voisi koittaa etsiä, jotta saisi auton toimimaan ja pääsisi ajelemaan. En ole niin kauhean kiinnostunut tuleeko lisää tehoja vai onko niitä muutama KW vähemmän kunhan vain saisi auton liikenteeseen. Kone on siis MB 123 korisen 300 D turbo viidellä pytyllä. Kone on 126 korisessa mallissa ja esim KKK:n turbo 123:sta ei mahdu, koska sisälokasuoja jousen kohdalta ottaa kiinni. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Mielelläni otan myös neuvojen lisäksi ihan oikeita tarjouksia vastaan.
Jari / 0400-770547
Vaihtoehtoja MB 123 Garretin tilalle
Vaihtoehtoja MB 123 Garretin tilalle
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
Venälainen kaverini löysi turbon, jonka pitäisi olla kunnossa. Saapuu maantaina. Onneksi jos ei turbo olekkaan hyvä, sen voi palauttaa. Jenkeissä Garret maksaisi 149 taalaa, mutta rahtikulut halvimillaan 49 D. Palauttaminen
voi vain olla vaikeaa, jos ostaa E-baystä. Kun ei oikein selvinnyt onko tuote uusi vai käytetty.
voi vain olla vaikeaa, jos ostaa E-baystä. Kun ei oikein selvinnyt onko tuote uusi vai käytetty.
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
Turbotekniikka Oy ei turboani huolinut huoltoon. Sanoivat jo ovella ettei kannata. Turbo hajosi pakokaasu testissä. Rupesi syöttämään moottoriöljyä koneeseen eikä meinannut sammua millään vaan ryntäytti konetta täysillä kierroksilla. Ei auttanut vaikka työnsin sammuttajan kiinni. Onneksi korjaamon omistaja oli nopea ja riuhtaisi turboon menevän ilmaletkun irti ja työnsi käden letkuun ja tällä tavalla tukahdutti koneen. Enpä tiennyt että noinkin voisi käydä. Aina sitä oppii jotain uutta.
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.