W 203 kiikarissa nyt
W 203 kiikarissa nyt
Autokuume taas. Nyt kiikarissa C- Mese.
Tänään otin savut 200cdi farkusta 6-vaihteisella askilla.
Huomenna koeajan sedanin automaatilla muuten sama mylly.
Sedanissa on varmaan kaikki herkut nahkoja myöten. -03 malleja molemmat.
Dieseleistä ei omistuskokemusta mutta oli positiivinen yllätys suorituskyky kyllä.
Mahtaako automaatti liikkua yhtä ripeästi?
Mitä kannattaa ottaa huomioon jos kovasti alkaa poltteleen?
Bensakone hakusessa, mutta ei toi diisselikään paha ollut.
Tänään otin savut 200cdi farkusta 6-vaihteisella askilla.
Huomenna koeajan sedanin automaatilla muuten sama mylly.
Sedanissa on varmaan kaikki herkut nahkoja myöten. -03 malleja molemmat.
Dieseleistä ei omistuskokemusta mutta oli positiivinen yllätys suorituskyky kyllä.
Mahtaako automaatti liikkua yhtä ripeästi?
Mitä kannattaa ottaa huomioon jos kovasti alkaa poltteleen?
Bensakone hakusessa, mutta ei toi diisselikään paha ollut.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Re: W 203 kiikarissa nyt
Ei tuossa suuremmalta "tyyppivikoja" ole. Ilmastoinnin säätötangot olisi hyvä olla vaihdettuna ja etutukivarret kannattaa tarkistaa. Samaten on hyvä katsoa, että automaattiin on öljyt vaihdettu. Haku-toiminnolla löytyy aikaisemmin kirjoittelemiani monisanaisempia reportaaseja, mitä suosittelen 203:sta katsastelemaan.honkonen kirjoitti:...Mitä kannattaa ottaa huomioon jos kovasti alkaa poltteleen?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kilometrit ei todellakaan pahat!honkonen kirjoitti:Okkei!
Nyt molemmat ajettu, sedan automaatilla miellytti enemmän. Värikin oli sama kuin farkussa.
Siisti sisältä ja päältä. Nahkapenkit eivät uutta häpeä vaikka ent. taxi!
-03 ja 180 000 ajettu. Onko paha?
Jos kuluvia osia on vaihdeltu säännöllisesti huolloissa.
Esim. Iskarit ja nivelet
Itse vaihdoin kans automaattiin keväällä ja on hyvä valinta.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Luultavasti jo vaihdettu.honkonen kirjoitti:Ja mistäs kaikesta sen ilmastoinnin tikkujen hajoomisen huomaa heti?
Vai selviääkö vasta kun ollut talossa jonkin aikaa.
Että voikos jo myyjälle sanoo et kepit paskana ja sillee?
Veholta siitä löytyykin tieto, jos on siellä vaihdatettu.
Siis liittyy siihen säätöön, mistä kaikista suulakkeista sitä ilmaa tulee.
Jos se on rikki, niin varmasti roklatuksesta huomaa.
Jos auto on valmistettu 06/ -03 jälkeen, on tehtaalla jo vaihdettu vahvempiin.
Tiedät sen myös moottorin tyypistä. Se 90kw versio on uudempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vielä haku päällä.
Nyt jahkaan bensa vai diisseli???
200cdi autom. kiikarissa sekä 200 Kompressor autom. Sedaneja molemmat.
Diissel uudempi ja Suomiauto mutta ajetumpi, diissel tuonti ja pienet km. lukemat. Hintaeroa n. 1000 e diisselin eduksi.
Kumpi järkevämpi??
Jokapäiväiseen ajoon tulee tietty.(Vaimolle)
Ite kruisailen 123:lla
Nyt jahkaan bensa vai diisseli???
200cdi autom. kiikarissa sekä 200 Kompressor autom. Sedaneja molemmat.
Diissel uudempi ja Suomiauto mutta ajetumpi, diissel tuonti ja pienet km. lukemat. Hintaeroa n. 1000 e diisselin eduksi.
Kumpi järkevämpi??
Jokapäiväiseen ajoon tulee tietty.(Vaimolle)
Ite kruisailen 123:lla
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Kompressori-bensa menee ihan kohtuullisen pienellä kulutuksella. Normaalissa arkiajossa se tuntuu ihan kivan vääntävältäkin. Koneen pienuus alkaa tulla esiin sitten kun puhutaan oikeasti kovaa ajamisesta.
Diesel keskimäärin säilyttää arvostuksensa isoilla kilometreillä paremmin kuin pieni bensakone.
Eli diesel-veron kannattavuuslaskelman tekeminen edellyttää todennäköisesti aikamoisen runsasta ajoa. Yksityiskäytössä Excel helposti suosittelee bensakonetta. Kuitenkin, jos aiot pitää auton pitkään ja ajaa suhteellisen paljon - eli ajaa auton korkeille kilometreille saakka - suosittelen dieseliä.
Diesel keskimäärin säilyttää arvostuksensa isoilla kilometreillä paremmin kuin pieni bensakone.
Eli diesel-veron kannattavuuslaskelman tekeminen edellyttää todennäköisesti aikamoisen runsasta ajoa. Yksityiskäytössä Excel helposti suosittelee bensakonetta. Kuitenkin, jos aiot pitää auton pitkään ja ajaa suhteellisen paljon - eli ajaa auton korkeille kilometreille saakka - suosittelen dieseliä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tuon 200kompressorin kulutus riippuu siitä millä koneella se on. Itsellä on vielä alku vuoden 2002 malli ja se on 2.0L koneella, ei kyllä kovin pienellä kulje. 9,5L/100km on ollut kulutus seka-ajossa, maantiellä päälle 7L.
Mitä olen laskeskellut niin 15000km vuosi ajoillani, tulisi jo 200cdi:llä halvemmaksi ajaa.
Mitä olen laskeskellut niin 15000km vuosi ajoillani, tulisi jo 200cdi:llä halvemmaksi ajaa.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Pienimmät dieselit ovat perinteisesti olleet erittäin luotettavia. Ymmärtääkseni 200CDI ei tee tässä poikkeusta. Jos olet luonteeltasi rauhallinen - eli et kaipaa räjähtävää suorituskykyä - ja auto on kaikilta muilta osin mieleisesti, niin suosittelen. 203-korin Mersu on erittäin kiva auto ajaa!honkonen kirjoitti:Nyt olis varattuna tommonen 203:nen 200 cdi 90kw.
Huomenna pitää päättää ostanko. No ostanko?
Jos taas epäilet hetkeäkään 200CDI:n suorituskyvyn riittävyyttä, suosittelen ottamaan aikalisän ja tutkimaan esimerkiksi mahdollisuutta hankkia suoraan isompinumeroinen CDI. 200CDI kun on suunniteltu 200CDI:ksi, ja jos sitä alkaa lastuttaa ("tuikku-tason" virityksistä puhumattakaan) riskinä on, että paikat eivät kestä. Isommissa numeroissa esimerkiksi voimansiirto on jo luonnostaan jykevämpää tekoa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vrooooommm, vrooooommm
Ikävintä tosiaan eerola kirjoituksissa on aina ollut, että ne on kutakuinkin totta.
No.
Jos kuitenkin motarilla ajellessa yhtäkkiä huomaat, että niskanahka alkaa kummallisesti punottaa ja ohimosuoniin ilmaantuu koeponnistuksen kaltaista pullistumista, on diaknoosi ihan selvä.
Klikkaat vaan hiirellä tänne foorumin "pimeälle puolelle".
Siellä meitä, jotka olemme tavattoman tarkasti ja suurella antaumuksella perehtyneet auton särkemisen eri osa- alueisiin, on jo monia.
Mikäli tunnet suurta mielenkiintoa tehdä kalliisti, hermoja raastavia muutostöitä ehjään autoon, sekä sinusta on tavattoman terapeuttista saada pölläytellä suuria mustia savupilviä kanssa- autoilijoiden pahennukseksi, niin tiedät kyllä, kenen puoleen voit luottamuksella kääntyä.
Ai, niin, onnea vaan uudelle autolle.

Ikävintä tosiaan eerola kirjoituksissa on aina ollut, että ne on kutakuinkin totta.
No.
Jos kuitenkin motarilla ajellessa yhtäkkiä huomaat, että niskanahka alkaa kummallisesti punottaa ja ohimosuoniin ilmaantuu koeponnistuksen kaltaista pullistumista, on diaknoosi ihan selvä.
Klikkaat vaan hiirellä tänne foorumin "pimeälle puolelle".
Siellä meitä, jotka olemme tavattoman tarkasti ja suurella antaumuksella perehtyneet auton särkemisen eri osa- alueisiin, on jo monia.
Mikäli tunnet suurta mielenkiintoa tehdä kalliisti, hermoja raastavia muutostöitä ehjään autoon, sekä sinusta on tavattoman terapeuttista saada pölläytellä suuria mustia savupilviä kanssa- autoilijoiden pahennukseksi, niin tiedät kyllä, kenen puoleen voit luottamuksella kääntyä.
Ai, niin, onnea vaan uudelle autolle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5