190E: nokka-akselin vaihdossa ongelmia! Ei ongelmia enää!
190E: nokka-akselin vaihdossa ongelmia! Ei ongelmia enää!
Juu elikkäs tilanne on tällainen, että vaihdoin nokka-akseli, keinut ja nostimet. Kaikki ok siihen asti että nyt pitäs laittaa tuo ketjupyörä nokka-akseliin takaisin paikoilleen. Ongelmana on se että ketju on niin tiukka että en yksin kertaisesti saa pyörää paikalleen ilman suurta väkivaltaa ja sitä en nyt tässä uskalla käyttää... elikkäs kysymys kuuluu pystyykö tuota ketjua jotenki löysäämään vai onko ainoa keino vaan vetää voimalla se siihen paikoilleen? silloin ketju olis kyllä aika pirun tiukassa...
Viimeksi muokannut JarnoM, Ke 02.08.2006 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 190E: nokka-akselin vaihdossa ongelmia! kiire!!
Oletko aukaissut sen hydraulisen kiristimen siitä moottorin pakosarjan alta laturin vierestä?JarnoM kirjoitti:Juu elikkäs tilanne on tällainen, että vaihdoin nokka-akseli, keinut ja nostimet. Kaikki ok siihen asti että nyt pitäs laittaa tuo ketjupyörä nokka-akseliin takaisin paikoilleen. Ongelmana on se että ketju on niin tiukka että en yksin kertaisesti saa pyörää paikalleen ilman suurta väkivaltaa ja sitä en nyt tässä uskalla käyttää... elikkäs kysymys kuuluu pystyykö tuota ketjua jotenki löysäämään vai onko ainoa keino vaan vetää voimalla se siihen paikoilleen? silloin ketju olis kyllä aika pirun tiukassa...
Itse kyllä olisin laittanut nokan ja rattaan yhteen ennen nokan paikallen laittoa (ja näin omassa nokkarempassa tehtiinkin).
Kai laitoit nokaan laakeripinnoille ja kaikkiin nokkiin molybdeenirasvaa hipaisun, jotta osat saa voitelua siihenasti että öljy alkaa kiertää jokapaikassa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: 190E: nokka-akselin vaihdossa ongelmia! kiire!!
En oo yrittäny aukaista... Miten se tehdään??AK47 kirjoitti:Oletko aukaissut sen hydraulisen kiristimen siitä moottorin pakosarjan alta laturin vierestä?JarnoM kirjoitti:Juu elikkäs tilanne on tällainen, että vaihdoin nokka-akseli, keinut ja nostimet. Kaikki ok siihen asti että nyt pitäs laittaa tuo ketjupyörä nokka-akseliin takaisin paikoilleen. Ongelmana on se että ketju on niin tiukka että en yksin kertaisesti saa pyörää paikalleen ilman suurta väkivaltaa ja sitä en nyt tässä uskalla käyttää... elikkäs kysymys kuuluu pystyykö tuota ketjua jotenki löysäämään vai onko ainoa keino vaan vetää voimalla se siihen paikoilleen? silloin ketju olis kyllä aika pirun tiukassa...
Itse kyllä olisin laittanut nokan ja rattaan yhteen ennen nokan paikallen laittoa (ja näin omassa nokkarempassa tehtiinkin).
Kai laitoit nokaan laakeripinnoille ja kaikkiin nokkiin molybdeenirasvaa hipaisun, jotta osat saa voitelua siihenasti että öljy alkaa kiertää jokapaikassa.
Tollaisesta rasvasta en oo kyllä kuullutkaan mutta normaalia moottori öljyä laitoin rutkasti joka paikkaan ennen ku nokan laitoin.
Re: 190E: nokka-akselin vaihdossa ongelmia! kiire!!
AK47 kirjoitti: Itse kyllä olisin laittanut nokan ja rattaan yhteen ennen nokan paikallen laittoa (ja näin omassa nokkarempassa tehtiinkin).
Koitithan jo näin.
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Kuten tuossa jo todettiin Pietu71:n toimesta, onko varmaa että ketju on alhaalla hammastuksessa ja että ei tee mitään ylimääräisiä mutkia ja että kulkee ohjaimissa oikein?JarnoM kirjoitti:auki on ja ei mitään vaikutusta! Auttakaa!! alkaa pikku hiljaa ahdistamaan
Kai pidit rattaan ja ketjun nippusiteellä tai rautalangalla oikeassa hammastuksessa (on jotenkin vain nuin tehdessä helpompi kääntää sitten avaimesta

Onhan sulla ohje ajoituksen laittamiseksi kohdilleen? Voihan sitä vaikka käsin pyöritellä (tulpat irti) ja tunnostella että kaikki menee ilman rutinoita pari kierrosta ennen starttaamista

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Nyt on auto taas ajossa! Ketjua en paljoa löysemmälle saanut, mutta kyllä se pyörä siihen voiman kans meni!
Sen jälkeen pyörittelin tuolta kampiakselin pultista moottorin parikymmentä kertaa ympäri ja kysyin tutulta autokorjaajalta neuvoa ja tultiin siihen tulokseen, että käyntiin vaan
Kävin ajamassa n. 30km ilman ongelmia ,että jospa se nyt sitte muutaman kilsan vielä sitte kestäis
Kiitos kaikille vastauksista!!

Sen jälkeen pyörittelin tuolta kampiakselin pultista moottorin parikymmentä kertaa ympäri ja kysyin tutulta autokorjaajalta neuvoa ja tultiin siihen tulokseen, että käyntiin vaan

Kävin ajamassa n. 30km ilman ongelmia ,että jospa se nyt sitte muutaman kilsan vielä sitte kestäis

Kiitos kaikille vastauksista!!