Morjens mieheen
Täällä on ollut jos jonkinmoista juttua diesel koneiden nakutuksesta. Mulla on tällanen nakutus:
Pirssi on on -90 W124 200 D, tänään pyörähti mittariin 500 000 km..
Kylmänä kone alkaa pikkuhiljaa nakuttamaan. Sellanen "kiertävä nakutus", elikkä hiljaa nakuttaan, voimistuu ja loppuu. Ja kylmänä saattaa vielä taustalla olla toinenkin nakutus, joka loppuu hiukan myöhemmin. Ja taas kaikki alusta..
Lämpimänä "kiertävä nakutus" jatkuu, mutta huomattavasti nopeammassa syklissä, eli alkaa voimistuen nakuttamaan, nakuttaa jotain ehkä 10 - 15 sek ja loppuu. 3 - 4 - 5 sek taukoa ja taas alkaa..
Öljyt vaihdoin jotain 1000 km sitten. Täyssynteettiset (5w 40) kylläkin, koska huoltokirjan mukaan sellasia on käytetty oikeestaan alusta asti. Viimeksi oli (0w 40) Mobilit..
Oliskohan tää jotain kansirempan paikkaa, vai? Kannentiiviste? Nostimet? Mitä tollaset kansirempat yleensä on maksanut? Nostimien vaihto?
Thanks for help..
Knak Knak nakutuksesta
Tervetuloa foorumille!
Jos nostimien vaihdon jälkeen vielä naputtaa, voi epäillä kannentiivisteen vuotavan.Itselläni vuoti ykköspyttyyn sisälle, eikä päällepäin huomannut mitään. Kansirempan hinta riippuu tietysti tekopaikasta ja mitä kaikkea siihen sisällytetään. Itselläni teki 124 turbodieseliin 1000 euroa. Siihen vaihdettin myös jakopään ketju, venttilin ohjureiden kumit ym. Olihan se suolainen hinta, mutta nyt on toiminut nätisti. Toki moni on saanut paljon halvemmalla, mutta itellä pinoi kiire päälle ja ko. koneistamo teki nopeasti ja sain heti sisään auton.
Jos nostimien vaihdon jälkeen vielä naputtaa, voi epäillä kannentiivisteen vuotavan.Itselläni vuoti ykköspyttyyn sisälle, eikä päällepäin huomannut mitään. Kansirempan hinta riippuu tietysti tekopaikasta ja mitä kaikkea siihen sisällytetään. Itselläni teki 124 turbodieseliin 1000 euroa. Siihen vaihdettin myös jakopään ketju, venttilin ohjureiden kumit ym. Olihan se suolainen hinta, mutta nyt on toiminut nätisti. Toki moni on saanut paljon halvemmalla, mutta itellä pinoi kiire päälle ja ko. koneistamo teki nopeasti ja sain heti sisään auton.
Kovaa ajoa vaan,niin minäkin olen tehnyt.
Kun ostin oman auton 2,5vuotta sitten,kuului siitä samanlainen ääni,ja nyt 100 000km myöhemmin kone edelleen nakuttelee,ilman mitään vikaa, kysyin asiasta mersutohtori Ruuskaselta joka totesi naputtelun olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika.
Minä näistä tiedä?
Kun ostin oman auton 2,5vuotta sitten,kuului siitä samanlainen ääni,ja nyt 100 000km myöhemmin kone edelleen nakuttelee,ilman mitään vikaa, kysyin asiasta mersutohtori Ruuskaselta joka totesi naputtelun olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika.

Minä näistä tiedä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Kävin tänään tuossa, melkeenpä naapurissa olevassa autokorjaamossa, erittäin osaava mies!, kysymässä asiaa. Sano että eipä kannata hosua asian suhteen. Kun nyt on uudet öljyt sisällä niin ajetaan niillä ainakin jonkin aikaa ja pukataan sitten sellanen moottorin sisäpesuötkötti koneeseen, puol tuntia käytetään ja vaihdetaan joko mineraali- tain puolisynteettiset öljyt sisään. Totes että useinmiten asia korjaantuu näillä eväillä. Ja jos sitten aletaan vaihtaan nuo "hydraulinostimet" tai ne "kupit", mitkä ne nyt sitten viralliselta nimeltään onkaan, niin 70 euroo on työn osuus. Osat tosiaan jotain 140 e, parinsadan pintaan kuitenkin yhteensä..
No, katellaan miten käy..
Ja tosiaan, tuohon ylempään viestiin verraten, sano tää naapurin korjaamo ukko ettei se nakutus koneelle varallista oo.. (eli, vähän kun ominaisuus)
No, katellaan miten käy..
Ja tosiaan, tuohon ylempään viestiin verraten, sano tää naapurin korjaamo ukko ettei se nakutus koneelle varallista oo.. (eli, vähän kun ominaisuus)