Jakoketjun vaihto?
Jakoketjun vaihto?
Kuinka tiheään täytyy 190 2.0 diesel mersuun vaihtaa jakokettinki? Mitä maksaa noin suurinpiirtein?
Jakokettinki
124 300D vaihtoväli yhen keroman mukaan n. 200 tkm, MB osassa 300 :een makso kettinki 58 euroa.
Toiset taas sanovat, että kannattaa vaihtaa, kun ketju alkaa pitämään ääntä... 250 D:hen on muistaakseni vaihdettu kerran. Nyt mittarissa on n. 708 000 km.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minkäslaista ääntä tuo ketju sitten alkaa pitämään?Timo L. kirjoitti:Toiset taas sanovat, että kannattaa vaihtaa, kun ketju alkaa pitämään ääntä... 250 D:hen on muistaakseni vaihdettu kerran. Nyt mittarissa on n. 708 000 km.
Nimim. 260 tuhatta takana ja ei hajua, onko vaihdettu.
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
eihän tuohon mersuun tarvi oikeestaan vaihtaa koko kettinkiä.. tosin vähän epäilyttäväähän se on.. 200tkm on ihan hyvä vaihtoväli. tiiselimiehet sanoo että vedotki paranee koska pumpun ajotus menee takas alkuperäiseen (jos sitä ei ole säädelty ennen ketjun vaihtoa). pensoissa sama v.väli... olen kuullut tapauksia joissa se yksrivinen ketju on katkennut kesken matkan teon.. eli se ainaki kannattaa vaihtaa ajoissa... jos ei välttämättä halua laittaa koko konetta uusiksi.
kaksrivinen on sit varmaan pidempi ikänen... kohtuu helppo vaihtaa itekki.. vanha ketju poikki vaa uus liittää sen perään ja pyörittää konetta että uus ketju kiertää ympäri... (huom. ketju täytyy pitää tiukalla... ettei mikään hammasrattaista pääse hyppäämään, ei ehkä kannata ite vaihtaa jos epäröi).
